Gå til innhold

Maria Amelie er satt fri...

Anbefalte innlegg

"Jeg tror også det ble rimelig klart i går at du også ville brutt loven hvis du var i hennes sko som 16/18-åring?"

Det er ikke dermed sagt at det er greit å gjøre det og at man skal slippe unna med det.

Men så langt har jeg ikke funnet ETT eneste menneske som ikke ville gjort som henne.

Da er det hykleri å straffe henne for det.

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Mandolaika

22

• Bookworm

12

• PieLill

9

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Greit nok med individuell behandling, det er ikke ensbetydende med at hun skal få bli.

Det har blitt sendt ut mange flere med akkurat samme begrunnelse som henne, og vil fortsatt bli sendt ut, hvorfor skal hun slippe? Og hvor er media når de andre blir sendt ut, hvor var media som jobbet for de irakiske barnefamiliene?

Ja, det er urimelig at det er sendt ut andre med tilknytning til Norge, men det å kaste ut en til gjør ikke saken noe bedre. To feil blir ikke en rett.

Det positive med dette er at debatten er løs.

Tvert i mot, skikkelig pinlig for Norge om de lar seg manipulere til at hun skal få bli. Eier ikke ryggrad overhodet.

Og media i denne saken er sørgelige greier, nok en gang.

''Tvert i mot, skikkelig pinlig for Norge om de lar seg manipulere til at hun skal få bli. Eier ikke ryggrad overhodet.

Og media i denne saken er sørgelige greier, nok en gang.''

Å sparke nedover er sørgelige greier. La oss se Siv Jensen oppholde seg i Nord-Ossetia. Eller deg.

Inntil da burde man virkelig tenke seg om før man skriver noe.

"Så du forventer noe av henne som du selv ikke ville gjort!

Det er dobbelmoral."

??

Det jeg forventer er at hun og foreldrene tar konsekvensen av å ha brutt loven på en rekke punkter.

Samme lov som du og alle andre ville brutt.

Ergo er det noe gale med loven, og ikke henne.

''Tvert i mot, skikkelig pinlig for Norge om de lar seg manipulere til at hun skal få bli. Eier ikke ryggrad overhodet.

Og media i denne saken er sørgelige greier, nok en gang.''

Å sparke nedover er sørgelige greier. La oss se Siv Jensen oppholde seg i Nord-Ossetia. Eller deg.

Inntil da burde man virkelig tenke seg om før man skriver noe.

Det er naturlig at ingen av oss kan forestille oss å oppholde oss i et av de landene våre asylsøkere kommer i fra, fordi vi aldri har vært der (NB! Maria har fått avslag på asyl fordi hun ikke har behov for beskyttelse). Det er ikke dermed sagt at de ikke skal sendes tilbake til sine land.

Det er naturlig at ingen av oss kan forestille oss å oppholde oss i et av de landene våre asylsøkere kommer i fra, fordi vi aldri har vært der (NB! Maria har fått avslag på asyl fordi hun ikke har behov for beskyttelse). Det er ikke dermed sagt at de ikke skal sendes tilbake til sine land.

Poenget er ikke at du ikke kan forestille deg det (det tror jeg de færreste som velger å støtte noe slikt kan).

Poenget er at du ville gjort akkurat samme lovbrudd selv, som du nå kritiserer henne for.

Det finnes vel knapt et menneske som ikke hadde gjort det samme.

Derfor er det hykleri å kritisere Maria Amelie!

Annonse

Ergo er det noe gale med loven, og ikke henne.

"Samme lov som du og alle andre ville brutt.

Ergo er det noe gale med loven, og ikke henne."

Har aldri hevdet at det er noe galt med henne annet enn at hun og foreldrene har brudd loven på flere punkter, noe de bør ta konsekvensen av.

"Alle" vil gjerne være i Norge, og vil derfor gjøre slik og sånn for å få bli, det er ikke dermed sagt det er noe galt med loven!

"Samme lov som du og alle andre ville brutt.

Ergo er det noe gale med loven, og ikke henne."

Har aldri hevdet at det er noe galt med henne annet enn at hun og foreldrene har brudd loven på flere punkter, noe de bør ta konsekvensen av.

"Alle" vil gjerne være i Norge, og vil derfor gjøre slik og sånn for å få bli, det er ikke dermed sagt det er noe galt med loven!

Igjen unngår du det sentrale poenget her.

DU ville også ha brutt den loven, som du nå kritiserer henne for å bryte.

Ikke bare er det hykleri, men det tyder jo på at loven er feil.

Poenget er ikke at du ikke kan forestille deg det (det tror jeg de færreste som velger å støtte noe slikt kan).

Poenget er at du ville gjort akkurat samme lovbrudd selv, som du nå kritiserer henne for.

"Poenget er ikke at du ikke kan forestille deg det (det tror jeg de færreste som velger å støtte noe slikt kan).

Vet du at nå har du gnålt sånn om hvorvidt jeg kan forestille meg det eller ikke, men nå er det plutselig ikke det som er poenget mer... Nei, det er det jeg har prøvd å si. Poenget er at hun likefullt har brutt loven og må ta konsekvensen av det, sammen med sine foreldre. Så kan de komme tilbake igjen når ting er ordnet på rett måte.

Igjen unngår du det sentrale poenget her.

Ikke bare er det hykleri, men det tyder jo på at loven er feil.

"Igjen unngår du det sentrale poenget her.

Ikke bare er det hykleri, men det tyder jo på at loven er feil."

Det er ikke dermed sagt at loven er feil. Alle som vil bli her er villige til å bryte loven og håpe det beste. Det er ikke dermed sagt at det ikke skal få noen konsekvens å bryte norsk lov.

"Poenget er ikke at du ikke kan forestille deg det (det tror jeg de færreste som velger å støtte noe slikt kan).

Vet du at nå har du gnålt sånn om hvorvidt jeg kan forestille meg det eller ikke, men nå er det plutselig ikke det som er poenget mer... Nei, det er det jeg har prøvd å si. Poenget er at hun likefullt har brutt loven og må ta konsekvensen av det, sammen med sine foreldre. Så kan de komme tilbake igjen når ting er ordnet på rett måte.

Ergo er det bare enkelt hykleri.

"Igjen unngår du det sentrale poenget her.

Ikke bare er det hykleri, men det tyder jo på at loven er feil."

Det er ikke dermed sagt at loven er feil. Alle som vil bli her er villige til å bryte loven og håpe det beste. Det er ikke dermed sagt at det ikke skal få noen konsekvens å bryte norsk lov.

Ikke bare at de som blir her har brutt den, men at omtrent samtlige i Norge ville brutt en slik lov hvis de hadde vært i Maria Amelies plass.

En lov som 100% av befolkningen ville brutt er det åpenbart noe feil med. Den er umenneskelig.

Greit nok med individuell behandling, det er ikke ensbetydende med at hun skal få bli.

Det har blitt sendt ut mange flere med akkurat samme begrunnelse som henne, og vil fortsatt bli sendt ut, hvorfor skal hun slippe? Og hvor er media når de andre blir sendt ut, hvor var media som jobbet for de irakiske barnefamiliene?

Igjen et argument for at du jobber for at de irakiske familiene får bli, og ikke mot Maria Amelie.

Å sparke på de svake er aldri pent.

Annonse

Jeg har ikke vært i Nord-Ossetia. At det ikke er like godt å leve der som i Norge, har faktisk ingen betydning, det er dessuten slått fast at hun ikke trenger beskyttelse.

Plassere ansvaret på andre? Ansvaret hørte faktisk hjemme hos foreldrene hennes fram til hun ble 18 og nå hos henne.

Det er du som plasserer ansvaret der det ikke hører hjemme.

Ettersom du ikke selv ville reist, så er slik "argumentasjon" latterlig.

Det er bare hykleri, og å sparke på de svake.

Også tror jeg du bør lese litt om situasjonen i Ossetia, for den er ikke bare "litt" forskjellig fra Norge.

En del kurdere skyter på ham i Oslo, og vil åpenbart gjøre det i Nord-Irak.

Vedr. dine anklager om terrorisme, osv. Han er FRIFUNNET ikke bare én men TO ganger i retten, og har fått nesten en halv million i erstatning av den nederlandske stat!

Greit å vite hva man uttaler seg om!

Krekar har ikke vunnet noen rettssak i Norge. Heller ikke injuriesøksmålet mot Hagen. Tvert imot har høyesterett stadfestet at han er en fare for rikets sikkerhet.

Han har drapstruet de som evt. måtte finne på å utvise ham til Irak og på generelt grunnlag erklært krig mot den vestlige sivilisasjon.

Jeg ser ingen grunn til at vi skal ha et lovverk som så vilkårsløst gir mennesker som utgjør en trussel for og for øvrig spytter på våre sentrale verdier.

mvh

Krekar har ikke vunnet noen rettssak i Norge. Heller ikke injuriesøksmålet mot Hagen. Tvert imot har høyesterett stadfestet at han er en fare for rikets sikkerhet.

Han har drapstruet de som evt. måtte finne på å utvise ham til Irak og på generelt grunnlag erklært krig mot den vestlige sivilisasjon.

Jeg ser ingen grunn til at vi skal ha et lovverk som så vilkårsløst gir mennesker som utgjør en trussel for og for øvrig spytter på våre sentrale verdier.

mvh

Det er en del av den norske Grunnloven at her er ytringsfrihet (selv om du ikke er enig i verdiene hans), og at norsk lov er underlagt Menneskerettighetskonvensjonen.

Med andre ord, her er det faktisk du som "spytter på våre sentrale verdier" i den norske Grunnloven. For det er den som beskytter ham!

Med vennlig hilsen

Det er en del av den norske Grunnloven at her er ytringsfrihet (selv om du ikke er enig i verdiene hans), og at norsk lov er underlagt Menneskerettighetskonvensjonen.

Med andre ord, her er det faktisk du som "spytter på våre sentrale verdier" i den norske Grunnloven. For det er den som beskytter ham!

Med vennlig hilsen

Den norske grunnloven omfatter ikke frihet til å komme med drapstrusler. Det er faktsik straffbart.

Om de ikke kan sende han ut av landet, bør han i det minste interneres.

mvh

Den norske grunnloven omfatter ikke frihet til å komme med drapstrusler. Det er faktsik straffbart.

Om de ikke kan sende han ut av landet, bør han i det minste interneres.

mvh

''Den norske grunnloven omfatter ikke frihet til å komme med drapstrusler. Det er faktsik straffbart.''

Da synes jeg også de skal straffe alle på nettavisene som har gjort det samme. Det er tusenvis av dem.

Uansett, straff ham gjerne, men det har intet med utvisningssituasjonen å gjøre. Han kan ikke utvises noe mer eller mindre av den grunn.

''Om de ikke kan sende han ut av landet, bør han i det minste interneres.''

Hvorfor? Er du bare glad i å bruke offentlige penger? ;-)

Han sitter omtrent innelåst i en liten leilighet, uten noen offentlig støtte. PST kan overvåke ham alt de orker.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...