Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg vil ned i vekt og ønsker å gjøre dette sammen med noen i lignende situasjon. Jeg veier 99,3 kilo og har som mål å gå ned til 80 kilo så får vi se om jeg er fornøyd da. Tenker at jeg skal spise lavkarbomat, altså kutte ut brød, pasta, ris, potet, hvitt sukker og altså alt som inneholder mye karbohydrater. Jeg kommer til å spise mye frukt og grønt selv om frukt innholder karbohydrater, dette fordi jeg tror det er sunt. Tenker at denne vektnedgangen er mulig frem til sommeren. Jeg har som mål å trene to-tre ganger i uka. Noen andre som skal følge nesten dette opplegget eller noe annet som vil slå følge? Tenkte å ha "rapportering" hver uke for å utveksle erfaringer. Bli med da vel!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359818-skal-vi-slanke-oss-sammen/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg går nå på dette kostholdet. Har funnet ut at jeg ikke greier å leve uten brød, så jeg har begynt å bake veldig grove, lavkarbo brød selv. Spiser endel bær og en frukt pr dag. En potet også en dag i helgen.

Jeg orker ikke å være helt ekstrem, da er det lettere å sprekke. Vekten går nedover nå livevel ser jeg, bare litt saktere.

Så jeg er også med :-)

matmons1365381196

så bra!

Jeg har ikke vært konsekvent denne første uka men er veldig motivert og er veldig glad for at noen vil gjøre dette sammen med meg. Hva slags mat /kur/diett har du tenkt å følge?

Lavkarbo. Jeg unngår poteter, ris, pasta, mel og sukker. Men spiser mye grønnsaker og bær, og litt frukt og fullkornprodukter. Mye fugl, fisk og egg og litt kjøtt. At jeg spiser lite kjøtt har ikke med vektreduksjonen å gjøre. Jeg tåler ikke svinekjøtt, og liker kylling og and bedre enn storfekjøtt.

Annonse

matmons1365381196

så bra!

Jeg har ikke vært konsekvent denne første uka men er veldig motivert og er veldig glad for at noen vil gjøre dette sammen med meg. Hva slags mat /kur/diett har du tenkt å følge?

Jeg skal ned ca 20 kg. Har gått ned 60 kg, men har stabilisert vekta en periode etter råd fra legen, så nå skal jeg altså gå løs på de siste 20 :)

Jeg skal ned ca 20 kg. Har gått ned 60 kg, men har stabilisert vekta en periode etter råd fra legen, så nå skal jeg altså gå løs på de siste 20 :)

Min første uke har altså ikke vært veldig bra og har ikke gått ned noe men i dag har jeg vært på trening så det "reddet" uka på en måte. Nå er jeg igang:)

Du har vært utrolig flink og gått ned 60 kilo. Jøje meg det kan du være stolt av.

Jeg har lyst til å "rapportere" for uka hver uke, tenkte at torsdager er en fin dag? Er du enig? Også kan vi jo "snakkes" ellers i uka også hvis det skulle være nødvendig. Jeg trenger nok det iallefal i begynnelsen, har aldri gått på lavkarbo før så jeg har mange spørsmål. Gleder meg til å ta fatt på dette. Jeg tenkte å bake knekkebrød uten hvetemel fr jeg må ha brødmat innimellom. Ha en fin uke!

Min første uke har altså ikke vært veldig bra og har ikke gått ned noe men i dag har jeg vært på trening så det "reddet" uka på en måte. Nå er jeg igang:)

Du har vært utrolig flink og gått ned 60 kilo. Jøje meg det kan du være stolt av.

Jeg har lyst til å "rapportere" for uka hver uke, tenkte at torsdager er en fin dag? Er du enig? Også kan vi jo "snakkes" ellers i uka også hvis det skulle være nødvendig. Jeg trenger nok det iallefal i begynnelsen, har aldri gått på lavkarbo før så jeg har mange spørsmål. Gleder meg til å ta fatt på dette. Jeg tenkte å bake knekkebrød uten hvetemel fr jeg må ha brødmat innimellom. Ha en fin uke!

Prøv dette lavkarbobrødet:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27121

Det er kjempegodt! Jeg har prøvd mange typer lavkarbobrød og dette er definitivt det beste synes jeg. Smaker kjempegodt og blir eggete og det har ikke veldig store korn eller frø.

Ja, jeg er med. Trenger å gå ned 3-4 kilo. Ikke så mye det, men det som gjør forskjellen for meg. Prøver å unngå brød, pasta, ris. Spise grønnsaker, frukt, kylling og generelt magert. Unner meg bittelitt sjokolade. Håper å være i mål om 3 uker. Det blir letter om jeg forplikter meg litt her på forumet.

:-)

Prøv dette lavkarbobrødet:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27121

Det er kjempegodt! Jeg har prøvd mange typer lavkarbobrød og dette er definitivt det beste synes jeg. Smaker kjempegodt og blir eggete og det har ikke veldig store korn eller frø.

Hei, jeg "stjal" den oppskriften jeg også. Skal prøves :-)

Hvordan skal vi gjøre dette? Veie oss og utveksle erfaringer 1 gang i uken?

Jeg startet på lørdag, med en vekt på 57,5. Har vært ganske flink i helgen. Spist kun 1 skive brød til frokost og 1 til kvelds. (Ingers Rugbrød). Har klart å forsyne meg med en ikke altfor stor middags porsjon, og holdt inntaket av karbohydrater så lavt jeg klarer. Unnet meg noen ruter Walters Mandler både lørdag og søndag. Gikk en tur på søndag. Veide 56,6 i dag. Men målene er de samme, så det er vel bare kroppen som hart «tømt seg» (unnskyld uttrykket)

Onsdag1365380628

Hvordan skal vi gjøre dette? Veie oss og utveksle erfaringer 1 gang i uken?

Jeg startet på lørdag, med en vekt på 57,5. Har vært ganske flink i helgen. Spist kun 1 skive brød til frokost og 1 til kvelds. (Ingers Rugbrød). Har klart å forsyne meg med en ikke altfor stor middags porsjon, og holdt inntaket av karbohydrater så lavt jeg klarer. Unnet meg noen ruter Walters Mandler både lørdag og søndag. Gikk en tur på søndag. Veide 56,6 i dag. Men målene er de samme, så det er vel bare kroppen som hart «tømt seg» (unnskyld uttrykket)

Hvor mange kilo har du tenkt på å gå ned da?

Annonse

Jeg er med! Har ikke batteri på vekta mi akkurat nå, men jeg har målt midjemålet i noen måneder, og har som mål å passe de gamle dongeribiksene før påske :-)

Har kommet i gang med trening - skal ha 3-4 lange raske gåturer hver uke, på minst en time hver gang.

matmons1365381196

Høres ut som en bra plan :)

matmons1365381196

Hei igjen :)

Håper det går bra med deg og lavkarbokostholdet! Er det i morgen vi skal ha veiedag? Jeg har juksa litt og vært på vekta i dag også. Men jeg kan ta en ny vektkontroll i morgen, og deretter hver torsdag. Skal bli spennende å slå følge :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...