Gå til innhold

Hjertesukk - debatter på DOL


Angustia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    66

  • mrxx

    22

  • Sara Bernard

    13

  • Angustia

    12

Mest aktive i denne tråden

Å bruke som argument at man har et flyktig besøk I Egypt bak seg, er rent sandkassnivå.

For øvrig har jeg vært i Sharm El Sheik selv.

''For øvrig har jeg vært i Sharm El Sheik selv.''

Det rettferdigjør da ikke at du svarer 'togli' slik du presterte å gjøre i Egypttråden eller i denne.

Sharm El-Sheik er milevidt fra Kairo, både i bokstavelig og overført betydning. Sharm El-Sheik er et i all hovesak et oppkonstruert turiststed med topp sikkerhet for utlendinger, og er ikke representativt for Egypt.

Ja, jeg har vært begge steder og har meir eller mindre jevnlig kontakt med bekjente der - uten at det gjør meg til en ekspert på den pågående konflikten.

Vel, poenget var at du er i din fulle rett til å komme med synspunkter, men å degradere dem til ufin skittkasting styrker ikke akkurat agendaen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst avslutt diskusjonen i denne tråden nå.

Det skal jeg gjøre, ser at det som opprinnelig var meint som et hjertesukk har utarta seg mot min hensikt.

Og ja, jeg har i høyeste grad medvirka til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Det skal jeg gjøre, ser at det som opprinnelig var meint som et hjertesukk har utarta seg mot min hensikt.

Og ja, jeg har i høyeste grad medvirka til dette.

Oppfordringen var ikke ment å være spesifikt rettet mot deg, men mot alle. La den rett under ditt hovedinnlegg av mangel på et bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre, ser at det som opprinnelig var meint som et hjertesukk har utarta seg mot min hensikt.

Og ja, jeg har i høyeste grad medvirka til dette.

slik blir det alltid i slike diskusjoner. Finn deg noe annet å gjøre hvis du ikke tåler at det finnes kverulanter. De eneste stedene slikt ikke finnes er vel på steder hvor alle må oppgi fult navn.

Sorry Webbis, jeg skal slutte, men MÅTTE bare..Jeg er nemlig lei av slike innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik blir det alltid i slike diskusjoner. Finn deg noe annet å gjøre hvis du ikke tåler at det finnes kverulanter. De eneste stedene slikt ikke finnes er vel på steder hvor alle må oppgi fult navn.

Sorry Webbis, jeg skal slutte, men MÅTTE bare..Jeg er nemlig lei av slike innlegg.

''Sorry Webbis, jeg skal slutte, men MÅTTE bare..Jeg er nemlig lei av slike innlegg.''

OK, takk for den. Jeg har ikke kontakta Webbis,men det føles sikkert godt for deg å ytre slike innlegg. Vel bekomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden er et godt eksempel. Det kryr med anklager (noe jeg skal ha "påstått") og som en annen "husker", men uten noen link.

Når vedkommende selv produserer en link som "bevis", så ser man at jeg faktisk ikke hadde påstått noe slikt.

Så skal jeg bare la være å påpeke det? (Dette er langt fra første gang.)

Med vennlig hilsen

''Så skal jeg bare la være å påpeke det?''

Enhver får gjøre som man vil, for min del gjentar jeg argumentene min så lite som mulig (noen ganger mer enn jeg hadde planlagt).

I angjeldende tråder er det vel bare en 3-4 lesere når antall innlegg nærmer seg 50 likel, så noen forskjell gjør det vel ikke. Bortsett fra at mange potensielle debattanter holder seg langt unna debatter med disse temaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så skal jeg bare la være å påpeke det?''

Enhver får gjøre som man vil, for min del gjentar jeg argumentene min så lite som mulig (noen ganger mer enn jeg hadde planlagt).

I angjeldende tråder er det vel bare en 3-4 lesere når antall innlegg nærmer seg 50 likel, så noen forskjell gjør det vel ikke. Bortsett fra at mange potensielle debattanter holder seg langt unna debatter med disse temaene.

Klokt sagt :)

Det er ikke slik at den som snakker sist "vinner", om det er noe man overhodet kan vinne når man utveksler meninger og uenigheter.

Selv om målet er en eller annen form for "folkeopplysning" hvor påstander ikke kan stå motsagt, så er det ingen fordel at diskusjonen sklir ut. Som du nevner har det motsatt av ønsket effekt.

Jeg husker togli (eller noen andre) en gang sa at de var glad Sør er på deres "side" når det kommer til politikk. I prinsippet er jeg ofte enig med Sør, men jeg ser ofte ikke på det som noen fordel. Akkurat slik som de som er bekymret for kulturforskjellene i Norge neppe ser på Nordogned (eller hvordan han enn skriver det) som en god talsperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sorry Webbis, jeg skal slutte, men MÅTTE bare..Jeg er nemlig lei av slike innlegg.''

OK, takk for den. Jeg har ikke kontakta Webbis,men det føles sikkert godt for deg å ytre slike innlegg. Vel bekomme!

Vet du, jeg syns faktisk det er en uting av Webmaster å komme med "stopp diskusjonen nå"- meldinger i slike tråder. De som ytrer seg om skikk og bruk på DOL i disse trådene er skjelden de som opptrer ufint i andre tråder. Webmaster budre - etter min mening - heller komme med konkrete "stopp diskusjonen"-meldinger i trådene der dette er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Det som er problemet er at du skrev at jeg hadde påstått noe som jeg vitterlig aldri har skrevet. Altså, ren løgn om meg.

Som jeg skrev rett foran - denne tråden handler er et hjertesukk ang debatter på Dol og jeg har oppnådd det jeg ville - nemlig fått demonstrert hvordan du debatterer.

Du vrir og vrenger på en tekst - og når du har gjort det så later du som om utgangspunktet ikke betyr noe lenger. Og må skrive til alle som har deltatt i tråden at du "vant". Selv om alle ser at så ikke er tilfelle.

Du gikk rett i fella og jeg fikk bevist akkurat det jeg ville :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lei forsuringen

Vet du, jeg syns faktisk det er en uting av Webmaster å komme med "stopp diskusjonen nå"- meldinger i slike tråder. De som ytrer seg om skikk og bruk på DOL i disse trådene er skjelden de som opptrer ufint i andre tråder. Webmaster budre - etter min mening - heller komme med konkrete "stopp diskusjonen"-meldinger i trådene der dette er et problem.

Jeg er helt enig. Folk som sverer i denne tråden, er for det meste vi som ikke orker å bli med på interessante debatter, fordi vi vet at Sør kommrr og ødelegger trådene. Men når temaet kommer som en egen tråd, så føler vi for å støtte de som orker å ta et oppgjør med Sør, når vi ser hvordan han lyver og vrir seg unna et hvert ansvar.

Mannen bruker samme - og verre hersketeknikker enn de han beskylder andre for.

Se bare hvordan han påstår at mrxx må være forelsket i seg, når mrxx gjør et helhjertet forsøk på å forklare Sør hvordan Sør raljerer.

En av tingene jeg ikke fatter, er hvordan tilhengerne hans går på bløffen om at Sør er oppriktig interesert i sakene han krangler i. Sør er en kverulant, hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Folk som sverer i denne tråden, er for det meste vi som ikke orker å bli med på interessante debatter, fordi vi vet at Sør kommrr og ødelegger trådene. Men når temaet kommer som en egen tråd, så føler vi for å støtte de som orker å ta et oppgjør med Sør, når vi ser hvordan han lyver og vrir seg unna et hvert ansvar.

Mannen bruker samme - og verre hersketeknikker enn de han beskylder andre for.

Se bare hvordan han påstår at mrxx må være forelsket i seg, når mrxx gjør et helhjertet forsøk på å forklare Sør hvordan Sør raljerer.

En av tingene jeg ikke fatter, er hvordan tilhengerne hans går på bløffen om at Sør er oppriktig interesert i sakene han krangler i. Sør er en kverulant, hverken mer eller mindre.

''Sør er en kverulant, hverken mer eller mindre.''

Godt observert! hehe

Jeg synes Sør er ok, i veldig små mengder. Men han kjenner ikke på at han lar kverna gå i evigheter, i hver eneste tråd. Jeg er drittlei hele opplegget hans, og er her mye mindre enn før. (positivt, for jeg får faktisk gjort mye, hehe).

Akkurat nå håper jeg at Sør kan modnes kraftig, eller dra en lang tur til et av landene han forherliger, som har veldig begrenset nettilgang. ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev rett foran - denne tråden handler er et hjertesukk ang debatter på Dol og jeg har oppnådd det jeg ville - nemlig fått demonstrert hvordan du debatterer.

Du vrir og vrenger på en tekst - og når du har gjort det så later du som om utgangspunktet ikke betyr noe lenger. Og må skrive til alle som har deltatt i tråden at du "vant". Selv om alle ser at så ikke er tilfelle.

Du gikk rett i fella og jeg fikk bevist akkurat det jeg ville :-)

Alle kan se at det er et spørsmål, selv om du benekter det fremdeles.

Utover det har jeg oppnådd det jeg ønsket - nemlig å vise at du og andre skriver nøyaktig like mange innlegg som meg! Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig. Folk som sverer i denne tråden, er for det meste vi som ikke orker å bli med på interessante debatter, fordi vi vet at Sør kommrr og ødelegger trådene. Men når temaet kommer som en egen tråd, så føler vi for å støtte de som orker å ta et oppgjør med Sør, når vi ser hvordan han lyver og vrir seg unna et hvert ansvar.

Mannen bruker samme - og verre hersketeknikker enn de han beskylder andre for.

Se bare hvordan han påstår at mrxx må være forelsket i seg, når mrxx gjør et helhjertet forsøk på å forklare Sør hvordan Sør raljerer.

En av tingene jeg ikke fatter, er hvordan tilhengerne hans går på bløffen om at Sør er oppriktig interesert i sakene han krangler i. Sør er en kverulant, hverken mer eller mindre.

''Sør er en kverulant, hverken mer eller mindre.''

Og du er det ikke? :knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest balle clorin

Alle kan se at det er et spørsmål, selv om du benekter det fremdeles.

Utover det har jeg oppnådd det jeg ønsket - nemlig å vise at du og andre skriver nøyaktig like mange innlegg som meg! Tusen takk!

''Utover det har jeg oppnådd det jeg ønsket - nemlig å vise at du og andre skriver nøyaktig like mange innlegg som meg! Tusen takk!''

Og der vant du jaggu diskusjonen igjen! Gratulerer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest husker ikke hva jeg heter

''Utover det har jeg oppnådd det jeg ønsket - nemlig å vise at du og andre skriver nøyaktig like mange innlegg som meg! Tusen takk!''

Og der vant du jaggu diskusjonen igjen! Gratulerer!!!

nei det startet på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sorry Webbis, jeg skal slutte, men MÅTTE bare..Jeg er nemlig lei av slike innlegg.''

OK, takk for den. Jeg har ikke kontakta Webbis,men det føles sikkert godt for deg å ytre slike innlegg. Vel bekomme!

Ja, sikkert like godt som for deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sikkert like godt som for deg.....

''Ja, sikkert like godt som for deg.....''

Nettopp :-)

Leste det forrige innlegget ditt en gang til nå, og tror jeg mistolka deg. Jeg tolka den siste setningen dithen at jeg sutrer til Webmaster for så beklage meg... Og det ville jeg ikke ha på meg, må vite ;-)

Ikke alltid lett å tolke skriftspråk uten tonefall, mimikk osv, langt mindre etter noen glass vin som jeg hadde inntatt i skrivende stund, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Vet du, jeg syns faktisk det er en uting av Webmaster å komme med "stopp diskusjonen nå"- meldinger i slike tråder. De som ytrer seg om skikk og bruk på DOL i disse trådene er skjelden de som opptrer ufint i andre tråder. Webmaster budre - etter min mening - heller komme med konkrete "stopp diskusjonen"-meldinger i trådene der dette er et problem.

Vår vurdering var at deler av denne tråden var i ferd med å utvikle seg nettopp i den retningen som trådstarter forsøker å sette søkelyset på.

Tråden ble ikke slettet, noe som fort ville blitt et nødvendig tiltak dersom diskusjonen hadde sklidd helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår vurdering var at deler av denne tråden var i ferd med å utvikle seg nettopp i den retningen som trådstarter forsøker å sette søkelyset på.

Tråden ble ikke slettet, noe som fort ville blitt et nødvendig tiltak dersom diskusjonen hadde sklidd helt ut.

Jeg syns det ville vært riktigere å legge innlegget der dere mente tråden utartet seg, og ikke under Augustinas modige, oppriktige og helt plausible innlegg. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at Webmaster faktisk vill ytret holdningen Augustina etterspurte ved å poste innlegget riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...