Gå til innhold

Hjertesukk - debatter på DOL


Angustia

Anbefalte innlegg

Så om noen skriver - er du psykopat? så er det kun ment som et up front, ærlig spørsmål? Og slett ikke en insinuasjon?

Om man skriver det så er det fremdeles et spørsmål, og ikke en påstand.

Hvis du spør meg om det, så er det ikke det samme som at du har påstått at jeg er psykopat.

Videre, hvis jeg spør det "Er Per psykopat?", så er det heller ikke det samme som at jeg påstår Per er psykopat.

Hvorvidt slike spørsmål er berettiget er en annen diskusjon.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    66

  • mrxx

    22

  • Sara Bernard

    13

  • Angustia

    12

Mest aktive i denne tråden

Gjest Lei forsuringen

Men så lenge du/dere ikke fjerner innlegg med anklager om å støtte terrorisme, og det som verre er, så blir det slik. Jeg kan finne hundrevis av innlegg som er åpenbar løgn, fulle av ukvemsord, type "ta pillene dine" osv osv i det uendelige, og dere gjør intet.

Og det er ikke bare jeg som får den type innlegg, og de fortsetter på dager hvor jeg reiser eller av andre årsaker ikke er pålogget.

Med vennlig hilsen

Du har bedt folk ta medisinene sine, du har ønsket "god bedring", og kommer stadig med uriktige påstander om hva andre mener, bare for å kunne henge dem ut.

Dessuten er det slett ikke bare tråder om terrorisme du ødelegger. Det gjelder også relgion, overtro, healing.

Når skal du klare å se deg selv, og ikke minst slutte å plage andre? Dette var et fint nettsted, de årene du holdt deg borte. Synd at du ble kastet ut fa det andre forumet, slik at du kom tilbake hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skriver det så er det fremdeles et spørsmål, og ikke en påstand.

Hvis du spør meg om det, så er det ikke det samme som at du har påstått at jeg er psykopat.

Videre, hvis jeg spør det "Er Per psykopat?", så er det heller ikke det samme som at jeg påstår Per er psykopat.

Hvorvidt slike spørsmål er berettiget er en annen diskusjon.

Med vennlig hilsen

Nei, det er ikke en annen diskusjon. et av spørsmålene her i tråden hvorvidt et spørsmålstegn på slutten endrer hele innholdet i setningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bedt folk ta medisinene sine, du har ønsket "god bedring", og kommer stadig med uriktige påstander om hva andre mener, bare for å kunne henge dem ut.

Dessuten er det slett ikke bare tråder om terrorisme du ødelegger. Det gjelder også relgion, overtro, healing.

Når skal du klare å se deg selv, og ikke minst slutte å plage andre? Dette var et fint nettsted, de årene du holdt deg borte. Synd at du ble kastet ut fa det andre forumet, slik at du kom tilbake hit.

''Du har bedt folk ta medisinene sine, du har ønsket "god bedring", og kommer stadig med uriktige påstander om hva andre mener, bare for å kunne henge dem ut.

Dessuten er det slett ikke bare tråder om terrorisme du ødelegger. Det gjelder også relgion, overtro, healing.''

Enig. Ikke alle diskusjoner handler om emner der det finnes faktasvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bedt folk ta medisinene sine, du har ønsket "god bedring", og kommer stadig med uriktige påstander om hva andre mener, bare for å kunne henge dem ut.

Dessuten er det slett ikke bare tråder om terrorisme du ødelegger. Det gjelder også relgion, overtro, healing.

Når skal du klare å se deg selv, og ikke minst slutte å plage andre? Dette var et fint nettsted, de årene du holdt deg borte. Synd at du ble kastet ut fa det andre forumet, slik at du kom tilbake hit.

''og kommer stadig med uriktige påstander om hva andre mener, bare for å kunne henge dem ut.''

Hvor da?

''Det gjelder også relgion, overtro, healing.''

Ja, det kalles å diskutere. Du kan kjenne det igjen ved at man enten ber om argumenter, eller presenterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Du har bedt folk ta medisinene sine, du har ønsket "god bedring", og kommer stadig med uriktige påstander om hva andre mener, bare for å kunne henge dem ut.

Dessuten er det slett ikke bare tråder om terrorisme du ødelegger. Det gjelder også relgion, overtro, healing.''

Enig. Ikke alle diskusjoner handler om emner der det finnes faktasvar.

''Enig. Ikke alle diskusjoner handler om emner der det finnes faktasvar.''

Nei, men jeg har enda ikke sett noe godt argument mot rasjonalitet...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke en annen diskusjon. et av spørsmålene her i tråden hvorvidt et spørsmålstegn på slutten endrer hele innholdet i setningen.

Nei, vanlig annerkjente gramatikkregler er også gyldige på DOL.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Herlig;-) Vi er Medmullahinner (fikk faktisk problemer med å skrive ordet) og trekker inn pusten og mediterer;-) Jeg skal ut på kjøkkenet og eksperimentere med kalveschnitzel nå. Kan godt dele erfaringer om det senere i den åndlige periferien;-)''

Jeg vil gjerne dele dine kulinariske erfaringer, ja - en av oppskriftene dine (Segundas kokosfisk) har til og med hedersplassen i Veslas personlige kokebok :-)

Her har vi nettopp inntatt et par frossenpizza'er (hysj, ikke si det til resten av sekta), og mindre åndelig føde skal man leite lenge etter...

Må nok søke tilflukt i den åndelige periferien og meditere litt etter at jeg har lest meg gjennom denne tråden, ja ;)

Jeg prøvde meg på kalveschnitzel og tomatsalat uten riktig hell. Helt greit, men neppe kulinarisk opplevelse. Tror jeg er best på fiskeoppskifter;-). Frossen pizza er ikke noe jeg prøver meg på når jeg er alene....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vanlig annerkjente gramatikkregler er også gyldige på DOL.

Med vennlig hilsen

Og grammatikkregler som gjelder for noen i én situasjon burde vel da også gjelde for andre i en tilsvarende sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og kommer stadig med uriktige påstander om hva andre mener, bare for å kunne henge dem ut.''

Hvor da?

''Det gjelder også relgion, overtro, healing.''

Ja, det kalles å diskutere. Du kan kjenne det igjen ved at man enten ber om argumenter, eller presenterer det.

Det er mange temaer det ikke finnes fasitsvar på. Å da skulle forsøke å heve seg over andres oppfatninger ved å be om dokumentasjon som selvsagt ikke finnes, er hovent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Nei, vanlig annerkjente gramatikkregler er også gyldige på DOL.

Med vennlig hilsen

Mener du at det er riktig................og for innvandrere ogs¨?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange temaer det ikke finnes fasitsvar på. Å da skulle forsøke å heve seg over andres oppfatninger ved å be om dokumentasjon som selvsagt ikke finnes, er hovent.

''Det er mange temaer det ikke finnes fasitsvar på. Å da skulle forsøke å heve seg over andres oppfatninger ved å be om dokumentasjon som selvsagt ikke finnes, er hovent.''

Bare det at dokumentasjon ikke finnes er jo et poeng i seg selv hvis man er interessert i å komme litt nærmere en sannhet, og man har et åpent sinn.

Videre: å be om dokumentasjon på en påstand er faktisk helt vanlig, og ikke noe negativt eller uhøflig, med mindre den som fremsetter påstanden nettopp ikke har det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og grammatikkregler som gjelder for noen i én situasjon burde vel da også gjelde for andre i en tilsvarende sammenheng?

Et spørsmål kjennetegnes ved at det har et spørsmålstegn til slutt.

Det er liksom ikke så mye å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er mange temaer det ikke finnes fasitsvar på. Å da skulle forsøke å heve seg over andres oppfatninger ved å be om dokumentasjon som selvsagt ikke finnes, er hovent.''

Bare det at dokumentasjon ikke finnes er jo et poeng i seg selv hvis man er interessert i å komme litt nærmere en sannhet, og man har et åpent sinn.

Videre: å be om dokumentasjon på en påstand er faktisk helt vanlig, og ikke noe negativt eller uhøflig, med mindre den som fremsetter påstanden nettopp ikke har det.

Med vennlig hilsen

Som jeg skrev: Det fremstår som hovent. Tro er tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål kjennetegnes ved at det har et spørsmålstegn til slutt.

Det er liksom ikke så mye å diskutere.

Tja, men du tar slike spørsmål som personangrep.

Når du selv skriver tilsvarende, er det selvsagt kun et spørsmål. Helt uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev: Det fremstår som hovent. Tro er tro.

''Tro er tro.''

Det er ingen regel som sier at tro av en eller annen merkelig grunn er fritatt fra å kunne bli stilt spørsmål om, bedt om dokumentasjon, fritatt fra rasjonalitet, osv.

Og nei, det er ikke "hovent". Det er helt på sin plass å kunne diskutere slikt.

Derimot kan det lett oppfattes som hovent å mene at ens egen Tro er over rasjonalitet, dokumentasjon og at andre ikke kan stille spørsmål ved den.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...