Gå til innhold

Sunn lunsj?


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette høre sunt og fint ut :-)

Det gjelder å finne ut hva som funker for enselv. Leste du artikkelen i vg (eller var det db?) her om dagen om å kutte ut frokosten og gå ned i vekt? Det var litt artig at det stod en artikkel om dette, for jeg bestemte meg for å kutte ut frokosten i oktober, og vips så ble jeg 6kg lettere, og nå faktisk sånn at jeg ikke bør bli mindre. Noen vil hyle om at frokosten er jo bare såååååå viktig, men for min del er den ikke det. Jeg har masse energi, trener mye, så eneste resultatet av å kutte ut frokosten har rett og slett vært vektnedgang.

Forøvrig drikker jeg en kopp kaffe om morgenen istedet, for å dempe sultfølelsen, og da klarer jeg meg fint frem til kl halv tolv (lunsj)

Og da går kroppen rett på fettet for å få drivstoff, og du holder deg slank. Det er litt rart at ikke flere har skjønt det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    11

  • mariaflyfly

    10

  • Dorthe

    9

  • nitty-gritty

    9

Jeg mener at det er sjelden jeg _kun_ spiser fetaost. Nå når jeg har tilgang til denne kantina spiser jeg fetaost nesten hver dag, sammen med det jeg skrev i hovedinnlegget.

Nå har det vært så mange innlegg her at jeg mistet litt oversikten på hvorfor jeg skrev akkurat det her...

Fordi jeg lurte på hvorfor du spiste det sjeldent hvis du var glad i det. LOL, jeg har nesten alltid en boks med 500 gram i kjøleskapet. Og jeg skjønner godt at du datt av lasset, det gjør vi alle innimellom når det blir mange innlegg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høre sunt og fint ut :-)

Det gjelder å finne ut hva som funker for enselv. Leste du artikkelen i vg (eller var det db?) her om dagen om å kutte ut frokosten og gå ned i vekt? Det var litt artig at det stod en artikkel om dette, for jeg bestemte meg for å kutte ut frokosten i oktober, og vips så ble jeg 6kg lettere, og nå faktisk sånn at jeg ikke bør bli mindre. Noen vil hyle om at frokosten er jo bare såååååå viktig, men for min del er den ikke det. Jeg har masse energi, trener mye, så eneste resultatet av å kutte ut frokosten har rett og slett vært vektnedgang.

Forøvrig drikker jeg en kopp kaffe om morgenen istedet, for å dempe sultfølelsen, og da klarer jeg meg fint frem til kl halv tolv (lunsj)

Den likte jeg godt, jeg liker ikke frokost og kan gå lenger enn deg uten mat om dagen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den likte jeg godt, jeg liker ikke frokost og kan gå lenger enn deg uten mat om dagen :o)

Du m å ikke gå _for_ lenge uten, for da begynner kroppen å gå på sparebluss, og da går du ikke ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å kutte frokosten er heller ikke noe nytt. :)http://www.oblad.no/nyheter/kutt-ut-brodet-dropp-frokosten-1.3816699

Ikke not nytt nei, men jeg synes at i de siste årene har det vært så enormt mye fokus på hvor viktig frokosten. Jeg tror jeg har latt meg hjernevaskes til å tro at om jeg ikke spiser frokost, så reduseres forbrenningen og at jeg da vil bli kjempetykk! Men det stemmer tydeligvis ikke på alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den likte jeg godt, jeg liker ikke frokost og kan gå lenger enn deg uten mat om dagen :o)

Målet er ikke å gå lengst tid uten mat da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du m å ikke gå _for_ lenge uten, for da begynner kroppen å gå på sparebluss, og da går du ikke ned.

Det har jeg oppdaget faktisk eller rettere sagt, det ble jeg fortalt og så trodde jeg ikke på det, men gjorde det likevel og så gikk jeg ned litt i hvert fall. Dette her går for tregt for meg, jeg har ikke tålmodighet, men skjønner at det skal mye til før jeg går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er ikke å gå lengst tid uten mat da ;-)

Jeg vet det, jeg spiser et knekkebrød en stund etterat jeg har stått opp med masse pålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg oppdaget faktisk eller rettere sagt, det ble jeg fortalt og så trodde jeg ikke på det, men gjorde det likevel og så gikk jeg ned litt i hvert fall. Dette her går for tregt for meg, jeg har ikke tålmodighet, men skjønner at det skal mye til før jeg går ned.

Har du stoffskifteproblemer, eller det bare det at du ikke får beveget deg nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, jeg spiser et knekkebrød en stund etterat jeg har stått opp med masse pålegg.

Jøsses.... ikke verst å stå opp med masse pålegg!! *imponert*

(sorry..kunne ikke dy meg ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stoffskifteproblemer, eller det bare det at du ikke får beveget deg nok?

Begge deler, jeg klarer ikke å stabilisere stoffskiftet mitt heller. Jeg våkner om morgenen og ringene sitter inne i fingrene og hvis jeg har sittet mye så hovner beina så opp at jeg ikke får på eller av meg sko og bukser. Jeg er så hoven i leggene at buksene sitter fast. Og slik var jeg før jeg oppdaget at stoffskiftet var lavt og nå er jeg sånn igjen. Og jeg øker dosen sakte men sikkert i perioder. Jeg har hatt høyt tidligere så jeg vet hvis jeg tar for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses.... ikke verst å stå opp med masse pålegg!! *imponert*

(sorry..kunne ikke dy meg ;-))

Knis, det er seint for meg og da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler, jeg klarer ikke å stabilisere stoffskiftet mitt heller. Jeg våkner om morgenen og ringene sitter inne i fingrene og hvis jeg har sittet mye så hovner beina så opp at jeg ikke får på eller av meg sko og bukser. Jeg er så hoven i leggene at buksene sitter fast. Og slik var jeg før jeg oppdaget at stoffskiftet var lavt og nå er jeg sånn igjen. Og jeg øker dosen sakte men sikkert i perioder. Jeg har hatt høyt tidligere så jeg vet hvis jeg tar for mye.

Tar du levaxin om morgenen eller om kvelden? Det høres rart ut, og jeg vet ikke hva det kommer av, og jeg vet heller ikke om det har noe å si for alle, men for meg ble alt mye bedre da jeg begynte å ta tablettene like før jeg la meg. Vekten gikk tilbake til normalen og overskuddet kom tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar du levaxin om morgenen eller om kvelden? Det høres rart ut, og jeg vet ikke hva det kommer av, og jeg vet heller ikke om det har noe å si for alle, men for meg ble alt mye bedre da jeg begynte å ta tablettene like før jeg la meg. Vekten gikk tilbake til normalen og overskuddet kom tilbake.

Jeg tar dem om kvelden, jeg tar alt av medisiner før jeg legger meg. Og de går sammen, det har jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar dem om kvelden, jeg tar alt av medisiner før jeg legger meg. Og de går sammen, det har jeg sjekket.

Ok. Meget mulig at det er noe med min kropp som gjør at det fungerer sånn, men jeg har testet ut dette på meg selv, og det er ikke tvil om at det virker.

Forståelig at det er vanskelig å gå ned når en ikke kan mosjonere stort. Er det ikke noe trim du kan få til vinterstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Meget mulig at det er noe med min kropp som gjør at det fungerer sånn, men jeg har testet ut dette på meg selv, og det er ikke tvil om at det virker.

Forståelig at det er vanskelig å gå ned når en ikke kan mosjonere stort. Er det ikke noe trim du kan få til vinterstid?

Ikke akkurat nå. Kjøpesenter? Knis, jeg er blakk denne måneden, altfor mye regninger plutselig og minstemann måtte ha ny mobil. Jeg triller oppoverbakker om sommeren, men de har ødelagt ruta mi med å lage rundkjøring + brostein + tatt bort et vikepliktskilt i bunnen av dumpa så jeg kan ikke trille ned bakken i full fart i tilfelle det kommer en bil ;o) Jeg må finne en ny bratt oppoverbakke som jeg kan ta nedover i 60 km/h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bruker den oljen den ligger i, bruker jeg den jo i sedet for annen dressing. Fetaosten på jobb ligger ikke i olje.

Spis fetaosten din med god samvittighet du! Kutt heller ut brødskiva og juice - det er sukkerbomber og ikke noe vi trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg må visst kutte brødskiva :-(''

Jeg savner at du finner ut hva som er godt for din kropp, jeg, prust. Noen trives best med en del sene karbohydrater, andre trives best med tilnærmet null. Noen synes det er lett å telle kalorier (men hvor lenge skal du gjøre det?) og andre synes det er uutholdelig.

Selv er jeg friskest på mellom 50-100 gram karbohydrater per dag. Det betyr at jeg spiser knekkebrød om jeg føler for det, ikke teller karbohydrater og kan ta en frukt om jeg har behov. Jeg hverken pøser på med fett eller holder spesielt tilbake.

Alle i denne tråden snakker om "opplegg" og dietter. Jeg synes du skal finne et KOSTHOLD i stedet for.

''Noen trives best med en del sene karbohydrater, andre trives best med tilnærmet null. Noen synes det er lett å telle kalorier (men hvor lenge skal du gjøre det?) og andre synes det er uutholdelig.''

*Nikker* Jeg trives best på 30-70 g karbohydarter i døgnet har jeg funnet ut. Dagens frokost besto f.eks. av 2 stekte egg med et godt lag jarlsbergost, 2 steke grillpølser og en haug agurk og paprika. :o) Nam! Og det holder meg mett i timesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En svensk lege? Som har levd på "lavkarbo med mye fett" eller noe i den duren, i 7 år, og dermed gått ned mange kilo og forbedret sine helseproblemer. Hun var faktisk den mest overbevisende, i mine ører:-) Hun virket helt sikker på hva hun snakket om. Og hun anbefalte vanlig norsk kosthold med sau, gris, okse, fløte, rømme osv.

Annika Dahlqvist vet hva hun snakker om ja og er en av "de store" innen lavkarbo i Skandinavia. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...