Gå til innhold

Foreldre med overvektige barn er dårlige


Gjest Circle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mandolaika

    28

  • Dorthe

    11

  • nitty-gritty

    11

  • Mammantil3

    8

Karakteren i kroppsøving teller akkurat like mye som andre karakterer.

Ja, og det er egentlig helt merkelig. Hvorfor ikke trekke inn hvor flink man er til å lage mat, eller bygge trehytter, eller dataspill. ;-)

I de fleste land er det neppe slik, så hvis man har problemer med det får man heller studere i utlandet, eller ta IB i Norge.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff jeg et ømt punkt?

Du er nesten nødt til å argumentere med litt mer tyngde enn å gjenta det med det ømmte punktet;-) Hvis du virkelig mener det du sier, har du vel en grunn til å gjøre det også, og da burde det ikke være noe problem å argumentere i stedet for å bruke hersketeknikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvektige barn blir oftere mobbet enn andre. Grunn nok.

Og de som mobber (eller deres foreldre) har ikke noe ansvar? Jeg vil like gjerne si at foreldre til mobbere er dårlige foreldre, som ikke har lært barna sine hvordan man skal oppføre seg mot andre mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok en sammensatt problematikk med flere nyanser. Er neppe så svart/hvitt som det der alltid, men det skorter helt klart på ett eller annet når det er så stor andel overvektige barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er egentlig helt merkelig. Hvorfor ikke trekke inn hvor flink man er til å lage mat, eller bygge trehytter, eller dataspill. ;-)

I de fleste land er det neppe slik, så hvis man har problemer med det får man heller studere i utlandet, eller ta IB i Norge.

Med vennlig hilsen

Man får en likedan karakter i Mat og helse, samt at IKT-ferdigheter en en av de fem grunnleggende ferdighetene som gjennomsyrer hele læreplanen. Så helt på jordet er de jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en sten kan ikke flyve, mor Åse kan ikke flyve, ergo; mor åse er en sten!

Mor Åse kan bare dedusere :-) Eller, mor Nille som hun het på mine trakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg selv ikke barn, men må bare si at jeg blir kvalm av slike som deg... De nytter ikke å skjære alle over en kam.

Det var da voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderen

Nå har jeg selv ikke barn, men må bare si at jeg blir kvalm av slike som deg... De nytter ikke å skjære alle over en kam.

Circle har et poeng. Lar man barna sine bli overvektige, er det omsorgssvikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, helt enig.

Dere er ikke riktige altså. Unger blir overvektige av samme grunner som voksne og det er da virkelig ikke alltid fordi de spiser usunt. Noen spiser usunt og dere vet ikke grunnen til det en gang. Kanskje foreldrene må kjøpe usunn mat fordi de ikke har nok penger til å kjøpe dyr og sunn mat. Ja, det er en kjennsgjerning at sunn mat er mye dyrere enn fiskepinner, pølser og steikekaker. Det er ikke alle som har råd til rent kjøtt og fisk hver dag, men bruker usunne halvfabrikata og spiser pizza på lørdag i steden for sushi.

For ordens skyld, mine unger har aldri vært overvektige, men har fått servert både pølser og pizza uten at de har lagt på seg av den grunn. Men jeg har alltid hatt aktive unger som elsker å bevege seg og dessuten har vi ikke anlegg for å legge på oss i min familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke riktige altså. Unger blir overvektige av samme grunner som voksne og det er da virkelig ikke alltid fordi de spiser usunt. Noen spiser usunt og dere vet ikke grunnen til det en gang. Kanskje foreldrene må kjøpe usunn mat fordi de ikke har nok penger til å kjøpe dyr og sunn mat. Ja, det er en kjennsgjerning at sunn mat er mye dyrere enn fiskepinner, pølser og steikekaker. Det er ikke alle som har råd til rent kjøtt og fisk hver dag, men bruker usunne halvfabrikata og spiser pizza på lørdag i steden for sushi.

For ordens skyld, mine unger har aldri vært overvektige, men har fått servert både pølser og pizza uten at de har lagt på seg av den grunn. Men jeg har alltid hatt aktive unger som elsker å bevege seg og dessuten har vi ikke anlegg for å legge på oss i min familie.

Så lenge man er aktiv med barna kan man spise ganske mye "søppelmat" uten å legge på seg. Det er en kjensgjerning at mennesker med dårlig råd ikke mosjonerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Dere er ikke riktige altså. Unger blir overvektige av samme grunner som voksne og det er da virkelig ikke alltid fordi de spiser usunt. Noen spiser usunt og dere vet ikke grunnen til det en gang. Kanskje foreldrene må kjøpe usunn mat fordi de ikke har nok penger til å kjøpe dyr og sunn mat. Ja, det er en kjennsgjerning at sunn mat er mye dyrere enn fiskepinner, pølser og steikekaker. Det er ikke alle som har råd til rent kjøtt og fisk hver dag, men bruker usunne halvfabrikata og spiser pizza på lørdag i steden for sushi.

For ordens skyld, mine unger har aldri vært overvektige, men har fått servert både pølser og pizza uten at de har lagt på seg av den grunn. Men jeg har alltid hatt aktive unger som elsker å bevege seg og dessuten har vi ikke anlegg for å legge på oss i min familie.

''og dessuten har vi ikke anlegg for å legge på oss i min familie.''

Helt enig, men noen familers barn _har_ anlegg for å legge på seg, selv om foreldrene er slanke og spiser sunt...

Da jeg for Herrens mange år siden jobbet i dagligvarebutikk, så jeg fete foreldre som kun handlet fet mat, og ungene var deretter:( Men jeg så også det motsatte;)

Foreldre har selvfølgelig et stort ansvar for sine barns helse, men vet du hvor mange barn som handler godterier i friminutt og langfri? Penger har de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir kvalm av sånne som deg

Circle har et poeng. Lar man barna sine bli overvektige, er det omsorgssvikt.

Omsorgssvikt? Jaha...

Hva med foreldre som har barn som mobber? Hva med foreldre som har barn som ikke er flinke i matte? Hva med foreldre som har altfor tynne barn? Omsorgssvikt da også, eller?

Det finnes mange veldig tynne barn... Nesten sykelig tynne etter min mening. Får de ikke mat hjemme, tro? Det må jo være omsorgssvikt fra foreldrene sine sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Omsorgssvikt? Jaha...

Hva med foreldre som har barn som mobber? Hva med foreldre som har barn som ikke er flinke i matte? Hva med foreldre som har altfor tynne barn? Omsorgssvikt da også, eller?

Det finnes mange veldig tynne barn... Nesten sykelig tynne etter min mening. Får de ikke mat hjemme, tro? Det må jo være omsorgssvikt fra foreldrene sine sin side.

Du får se til å ta på deg ansvaret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...