Gå til innhold

Barnehageansatte skjuler ansiktet


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest speer

''Frps innvandringspolitiske talsmann Per-Willy Amundsen krever at niqab blir forbudt for ansatte i barnehager. Det ansiktsdekkende klesplagget er i bruk i minst én barnehage i Oslo.

- Jeg synes det er vanskelig at man ikke skal kunne se ansiktet på dem som er ute og leker med ungene i barnehagen, sier en småbarnsmor som har barn i denne barnehagen til Dagen.

- Jeg synes ikke det passer seg i en norsk barnehage, selv om det kanskje er lovlig. Jeg reagerer ikke bare i forhold til meg selv, men også i forhold til fedre. Det må være vanskelig for en far å levere fra seg barnet til en person han ikke får se ansiktet på, som vi kvinner kan, sier småbarnsmoren.

Frps innvandringspolitiske talsmann kaller det uakseptabelt at barnehageansatte skjuler ansiktet.''

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10087033

At barnehageansatte skal gå med ansiktstildekking er helt horribelt. Det burde være unødvendig å lovforby dette. Her må ansvarlig leder i barnehagen gjøre jobben sin og snakke med den ansatte, og ikke la seg kue av krav til politisk korrekthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    61

  • Spenol(1)

    23

  • ShitDiddelyDo

    15

  • Mandolaika

    12

Mest aktive i denne tråden

Gjest zilja

Jeg jobber selv i Bhg, og hadde ikke likt å levere fra meg barn til en jeg ikke kunne se ansiktet på. Hadde også hatt problemer med å forholde meg til kollegaer som ikke viste ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært veldig skeptisk til å ha ungen min i en barnehage hvor de voksne ikke kan vise ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke levert ungen min i en barnehage der de ansatte var heldekket. Jeg kan garantere at han hadde blitt vettskremt, og jeg tror jeg villet måtte tilbringe veldig lang tid med å få roet ham nok til at jeg kunne la ham være igjen der.

Dessuten vil jeg ikke at min sønn skal vokse opp og se på heldekkede kvinner som normalt og ålreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville synes det var svært ubehagelig om det var en person med niqab som jobbet i barnehagen til mitt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

''At barnehageansatte skal gå med ansiktstildekking er helt horribelt. Det burde være unødvendig å lovforby dette''

Vi må ha en lov som forbyr dette i Norge. Ikke bare i barnehager, men over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''At barnehageansatte skal gå med ansiktstildekking er helt horribelt. Det burde være unødvendig å lovforby dette''

Vi må ha en lov som forbyr dette i Norge. Ikke bare i barnehager, men over alt.

Enten du liker det eller ei, så lever vi altså på samme jordklode.

Det faller sikkert mange tungt for brystet at det er Frp-folk ansatt i barnehagen, akkurat som det nok er en del som likeledes lager et problem ut av niqab.

Sannheten er at du kan like gjerne bli vant med å omgås "andre enn deg selv", først som sist. Folk er forskjellige, og ting er vanligvis ikke et problem for ungen, men det er foreldrene som lager problemer ut av det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Enten du liker det eller ei, så lever vi altså på samme jordklode.

Det faller sikkert mange tungt for brystet at det er Frp-folk ansatt i barnehagen, akkurat som det nok er en del som likeledes lager et problem ut av niqab.

Sannheten er at du kan like gjerne bli vant med å omgås "andre enn deg selv", først som sist. Folk er forskjellige, og ting er vanligvis ikke et problem for ungen, men det er foreldrene som lager problemer ut av det.

Med vennlig hilsen

Jøss, du sitter bare på og venter på at din type innlegg skal dukke opp og er på hugget med en gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, du sitter bare på og venter på at din type innlegg skal dukke opp og er på hugget med en gang:-)

Fint hvis du holder deg til sak, i stedet for å fokusere på "Sør".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Enten du liker det eller ei, så lever vi altså på samme jordklode.

Det faller sikkert mange tungt for brystet at det er Frp-folk ansatt i barnehagen, akkurat som det nok er en del som likeledes lager et problem ut av niqab.

Sannheten er at du kan like gjerne bli vant med å omgås "andre enn deg selv", først som sist. Folk er forskjellige, og ting er vanligvis ikke et problem for ungen, men det er foreldrene som lager problemer ut av det.

Med vennlig hilsen

Politivedtektene, Kapittel II. Orden på offentlig sted, § 8: "På eller i umiddelbar nærhet av offentlig sted må ingen uten politiets tillatelse vise seg maskert". Vi har altså allerede lovverket, det er bare å begynne å håndheve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Fint hvis du holder deg til sak, i stedet for å fokusere på "Sør".

Med vennlig hilsen

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Jøss, du sitter bare på og venter på at din type innlegg skal dukke opp og er på hugget med en gang:-)

Ja, for de probelmene som slik tildekking skaper er vedkommende ikke det minste interessert i å snakke om (siden dette dreier seg om muslimer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politivedtektene, Kapittel II. Orden på offentlig sted, § 8: "På eller i umiddelbar nærhet av offentlig sted må ingen uten politiets tillatelse vise seg maskert". Vi har altså allerede lovverket, det er bare å begynne å håndheve det.

Så nå vil du arrestere folk som bruker motorsykkelhjelm, som dekker langt mer enn en niqab?

Smart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Så nå vil du arrestere folk som bruker motorsykkelhjelm, som dekker langt mer enn en niqab?

Smart! :-)

'' Så nå vil du arrestere folk som bruker motorsykkelhjelm, som dekker langt mer enn en niqab?''

Men ville du levert fra deg ungen til til en barnehageonkel som alltid gikk med heldekkende motorsykkelhjelm?

Det ville ikke jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Så nå vil du arrestere folk som bruker motorsykkelhjelm, som dekker langt mer enn en niqab?''

Men ville du levert fra deg ungen til til en barnehageonkel som alltid gikk med heldekkende motorsykkelhjelm?

Det ville ikke jeg. :)

Hei,

Haha! :-)

Nei, men det er fordi folk bruker niqab hele dagen uten at noe er "unormal" for dem, mens folk ikke bruker motorsykkelhjelm innendørs i barnehager.

Dette er, for øvrig, i en privat barnehage.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''At barnehageansatte skal gå med ansiktstildekking er helt horribelt. Det burde være unødvendig å lovforby dette''

Vi må ha en lov som forbyr dette i Norge. Ikke bare i barnehager, men over alt.

Helt enig. Det er misforstått snillisme. Mange muslimer i Norge er jo helt imot det også, og bare rister på hodet over den feilaktige toleransen som rår i deler av Norge.

Jeg har selv alltid vært på den røde siden, men akkurat dette er av de områder jeg mener man har helt misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politivedtektene, Kapittel II. Orden på offentlig sted, § 8: "På eller i umiddelbar nærhet av offentlig sted må ingen uten politiets tillatelse vise seg maskert". Vi har altså allerede lovverket, det er bare å begynne å håndheve det.

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det er misforstått snillisme. Mange muslimer i Norge er jo helt imot det også, og bare rister på hodet over den feilaktige toleransen som rår i deler av Norge.

Jeg har selv alltid vært på den røde siden, men akkurat dette er av de områder jeg mener man har helt misforstått.

Hva har "snillisme" med dette å gjøre?

At folk selv får bestemme hvordan de kler seg er allment akseptert utenfor Nord Korea! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politivedtektene, Kapittel II. Orden på offentlig sted, § 8: "På eller i umiddelbar nærhet av offentlig sted må ingen uten politiets tillatelse vise seg maskert". Vi har altså allerede lovverket, det er bare å begynne å håndheve det.

En privat barnehage (som dette handler om) er åpenbart ikke "offentlig sted".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...