Gå til innhold

Barnehageansatte skjuler ansiktet


Gjest speer

Anbefalte innlegg

''Se for øvrig regnestykket til Sjalala nedenfor. Dette er et oppkonstruert problem.''

Ja, regnestykket viser at det ikke er noe stort behov for et _lovforbud_. Men vi har mange normer i både arbeidslivet og samfunnet ellers som ikke er nedfelt i formell lovgivning.

I min jobb har jeg ikke noe med barn å gjøre, men jeg kan aldr tenke meg at det ville vært særlig populært hos ledelsen dersom jeg en dag bestemte meg for å gå med finlandshette inne - hver dag - hele tiden. Jeg kan se for meg hele rekka med samtaler, oppfordring, advarsler og til slutt oppsigelse.

Men det hadde jo ikke vært noe behov for en egen lov for å hindre morsan i å begå en sosialt uakseptabel blunder som dette.

Det henger ikke på greip å sammenligne finnlandshette med en niqab.

Regnestykket er relevant, fordi det viser jo at barn høyst "utsettes" for en brøkdel av en barnehageansatt med niqab, og "skaden" er derfor kun at barnet lærer at folk er forskjellige, og noen går slik.

Hvis vi skal være tolerante og liberale, så inkluderer jo det å akseptere at alle ikke er som "oss".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    61

  • Spenol(1)

    23

  • ShitDiddelyDo

    15

  • Mandolaika

    12

Mest aktive i denne tråden

Det henger ikke på greip å sammenligne finnlandshette med en niqab.

Regnestykket er relevant, fordi det viser jo at barn høyst "utsettes" for en brøkdel av en barnehageansatt med niqab, og "skaden" er derfor kun at barnet lærer at folk er forskjellige, og noen går slik.

Hvis vi skal være tolerante og liberale, så inkluderer jo det å akseptere at alle ikke er som "oss".

Med vennlig hilsen

LOL, look who's talkin' når det gjelder sammenligninger som ikke henger på greip ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, det er klart at du trenger ikke å like hvordan du kler deg, men jeg forsøker da ikke å forby folk å kle seg i oransje, for eksempel.

Denne "alle skal være like" idéen fra Frp handler egentlig mest om en slags kommunisme.

''

Dette handler ikke om klesstil men ansiktsgjenkjennelse. Folk må få kle seg i akkurat hva de vil, men jeg vil se ansiktet på den jeg prater med. Om jeg hadde et barn i barnehagen så vil jeg se, ikke bare høre stemmen til den ansatte. For alt jeg vet kunne det dukke opp en annen person på jobb, som ikke var henne, men som var så kamuflert at en ikke hadde forstått det umiddelbart.

Niqabkledde kvinner kan i en del yrker utgjøre en sikkerhetsrisiko. Vet vi sikkert at dette er samme ansatt vi snakket med i går?

Hva folk gjør i den private sfære er opp til dem. Skal de ha jobber hvor de må forholde seg til andre mennesker bør ansiktet være synlig. Det er vanskelig å "lese" en person når en ikke får de vanlige visuelle signalene.

Dette er en oppkonstruert problemstilling.

I hele Danmark (som har langt flere muslimer enn i Norge) har de rundt 150 kvinner som bruker niqab, og av dem er ca halvparten etnisk danske. Det er neppe mange av dem som jobber i barnehage, og ungene tar neppe skade av at en brøkdel av en barnehageansatt er delvis tildekket.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab er noe helt annet, for der ser man jo ansiktet. Jeg blåser i om folk bruker hijab, legger knapt merke til det engang. Men å dekke til ansiktet, det er noe helt annet. Skulle ikke være vanskelig å ha klarer regler om å ikke gå med skjult ansikt i alle offentlige sammenhenger.

Jeg ser for meg noen scenarioer hvor en ikke er sikker på om rett person er på jobb. I den sammenhenger er det veldig praktisk å være maskert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg noen scenarioer hvor en ikke er sikker på om rett person er på jobb. I den sammenhenger er det veldig praktisk å være maskert.

Har dette skjedd en eneste gang i historien, eller er det bare noe du finner på?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

Det henger ikke på greip å sammenligne finnlandshette med en niqab.

Regnestykket er relevant, fordi det viser jo at barn høyst "utsettes" for en brøkdel av en barnehageansatt med niqab, og "skaden" er derfor kun at barnet lærer at folk er forskjellige, og noen går slik.

Hvis vi skal være tolerante og liberale, så inkluderer jo det å akseptere at alle ikke er som "oss".

Med vennlig hilsen

''Det henger ikke på greip å sammenligne finnlandshette med en niqab.''

Sier mannen som stadig sammenligner niqab med motorsykkelhjelm. *LOL*

''Hvis vi skal være tolerante og liberale, så inkluderer jo det å akseptere at alle ikke er som "oss". ''

Som å godta at nazzene masjerer i nazi-uniform, og at naturistene selvfølgelig må må lov til å sprade rundt nakne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dette skjedd en eneste gang i historien, eller er det bare noe du finner på?

Med vennlig hilsen

Det kan ha skjedd, det bare ingen som har registrert det ;) Om flere begynner med Niqab så øker sjansene for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Det henger ikke på greip å sammenligne finnlandshette med en niqab.''

Sier mannen som stadig sammenligner niqab med motorsykkelhjelm. *LOL*

''Hvis vi skal være tolerante og liberale, så inkluderer jo det å akseptere at alle ikke er som "oss". ''

Som å godta at nazzene masjerer i nazi-uniform, og at naturistene selvfølgelig må må lov til å sprade rundt nakne?

Bra, endelig en sammenligning som faktisk er relevant og holder vann.

Niqab er en minst like typisk uniformering for den menneskefientlige politiske retningen kalt islamisme, som brunskjortene var for nazismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk med så lang tekst og så lite innhold. Islamismen står for et mørke, og er en ideologi som åndsfriske folk ønsker dit pepper'n gror.

Å prosentregne på hvor mange barnehagetanter/onkler som er pedofile, nazister elller islamister er absurd. Det er langt over grensen for barnemishandling å sende ungene sine rett i klørne på slike med viten og vilje i alle fall.

Personlig så mener jeg at jeg har et av de beste og mest balanserte innleggene i denne tråden. At du er uenig med meg, bekrefter bare at det jeg har skrevet er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha skjedd, det bare ingen som har registrert det ;) Om flere begynner med Niqab så øker sjansene for dette.

Det er så oppkonstruert at det nesten er morsomt.

Kanskje vi bør forby identiske tvillinger også? Det er jo tross alt langt flere av dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Men her blander du to ting - akkurat som barn ikke blir homofile av å ha homofile ansatte, eller ateister av å ha ateistiske ansatte, så blir ikke barn muslimer av å ha én barnehageansatt med niqab.

Tvert i mot er det større "fare" for at de skal vokse opp og bli tolerante hvis de eksponeres for mange forskjellige påvirkninger.

En barnehage hvor ALLE var nonner eller niqab-bærere er selvsagt noe helt annet, men det er ikke det vi snakker om her.

Med vennlig hilsen

Det vi snakker om her er hva jeg ville utsatt et barn for, og jeg ville ikke eksponert mitt barn for ekstrem religion, det være seg blant kristne eller muslimer, og en kvinne i niqab er ekstrem, og jeg ville aldri latt henne ta seg av mitt barn i en barnehage noe mer enn jeg ville latt Tore Tvedt passe mitt barn.

Men jeg tror heller ikke man blir nynazist av å bli utsatt for Tore Tvedt. For alt jeg vet er han flink med barn. Vi burde bekjempe både nazisme og kvinnefiendtlige miljøer, og det gjør vi ikke ved å la en kuet kvinne, kanskje selv hjernevasket til å tro det er sånn det skal være, ta seg av barn.

Tvert imot burde vi få henne ut av plagget hun går i.

Det er umulig å ta seg av barn i burka uten at barnet vil spørre hvorfor hun går sånn. Kanskje hun forklarer. Det vil jeg ikke at hun skal gjøre. Dette er en person barnet liker, sikkert ser opp til og lytter til, og barnehagebarn er for små til å høre om denne personens forkvakla tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Personlig så mener jeg at jeg har et av de beste og mest balanserte innleggene i denne tråden. At du er uenig med meg, bekrefter bare at det jeg har skrevet er riktig.

In your dreams. Å sammenligne den kvinnelige bekledningen til den dypt menneskefientlige politiske ideologien kalt islamisme med julenissedrakter, kan sammenfattes i ett ord: Absurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vi snakker om her er hva jeg ville utsatt et barn for, og jeg ville ikke eksponert mitt barn for ekstrem religion, det være seg blant kristne eller muslimer, og en kvinne i niqab er ekstrem, og jeg ville aldri latt henne ta seg av mitt barn i en barnehage noe mer enn jeg ville latt Tore Tvedt passe mitt barn.

Men jeg tror heller ikke man blir nynazist av å bli utsatt for Tore Tvedt. For alt jeg vet er han flink med barn. Vi burde bekjempe både nazisme og kvinnefiendtlige miljøer, og det gjør vi ikke ved å la en kuet kvinne, kanskje selv hjernevasket til å tro det er sånn det skal være, ta seg av barn.

Tvert imot burde vi få henne ut av plagget hun går i.

Det er umulig å ta seg av barn i burka uten at barnet vil spørre hvorfor hun går sånn. Kanskje hun forklarer. Det vil jeg ikke at hun skal gjøre. Dette er en person barnet liker, sikkert ser opp til og lytter til, og barnehagebarn er for små til å høre om denne personens forkvakla tro.

''Vi burde bekjempe både nazisme og kvinnefiendtlige miljøer, og det gjør vi ikke ved å la en kuet kvinne, kanskje selv hjernevasket til å tro det er sånn det skal være, ta seg av barn.''

Så voldsomt kuet er hun neppe, all den tid hun har "fått lov" til å bevege seg ut av hus og inn i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In your dreams. Å sammenligne den kvinnelige bekledningen til den dypt menneskefientlige politiske ideologien kalt islamisme med julenissedrakter, kan sammenfattes i ett ord: Absurd.

Jadda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

Det er så oppkonstruert at det nesten er morsomt.

Kanskje vi bør forby identiske tvillinger også? Det er jo tross alt langt flere av dem.

Med vennlig hilsen

''Det er så oppkonstruert at det nesten er morsomt. ''

Det er det ikke. Stadig flere muslimer bruker hijab, niqab og burka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi snakker om her er hva jeg ville utsatt et barn for, og jeg ville ikke eksponert mitt barn for ekstrem religion, det være seg blant kristne eller muslimer, og en kvinne i niqab er ekstrem, og jeg ville aldri latt henne ta seg av mitt barn i en barnehage noe mer enn jeg ville latt Tore Tvedt passe mitt barn.

Men jeg tror heller ikke man blir nynazist av å bli utsatt for Tore Tvedt. For alt jeg vet er han flink med barn. Vi burde bekjempe både nazisme og kvinnefiendtlige miljøer, og det gjør vi ikke ved å la en kuet kvinne, kanskje selv hjernevasket til å tro det er sånn det skal være, ta seg av barn.

Tvert imot burde vi få henne ut av plagget hun går i.

Det er umulig å ta seg av barn i burka uten at barnet vil spørre hvorfor hun går sånn. Kanskje hun forklarer. Det vil jeg ikke at hun skal gjøre. Dette er en person barnet liker, sikkert ser opp til og lytter til, og barnehagebarn er for små til å høre om denne personens forkvakla tro.

Men toleranse betyr at vi aksepterer at disse folkene eksisterer.

Altså, det eksisterte knapt en eneste hvit person i Sør Afrika som ikke "fikk noe ut" av apartheidregimet. Knapt nok en som ikke har utnyttet svarte/fargede/indiske (de tre andre gruppene) direkte eller indirekte.

Likevel tolererer (nesten) alle svarte de hvite, og man lever i langt mer harmoni enn alternativet. Også med hvite personer i barnehagen.

Toleranse er jo nettopp at man tolerer de som man ER helt uenig med.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en oppkonstruert problemstilling.

I hele Danmark (som har langt flere muslimer enn i Norge) har de rundt 150 kvinner som bruker niqab, og av dem er ca halvparten etnisk danske. Det er neppe mange av dem som jobber i barnehage, og ungene tar neppe skade av at en brøkdel av en barnehageansatt er delvis tildekket.

Med vennlig hilsen

Hvor har du statistikken din i fra? link?

Om barna tar skade av det? Jeg tviler på at den heldekkende personen er den som barna helst henvender seg til. Den ansatte kan bli satt til å skifte bleier,klesskift og spisehjelp. Men det er vel meningen at den ansatte skal ha en større funksjon enn det?

Tror du at Niqab alltid er kvinnens valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Vi burde bekjempe både nazisme og kvinnefiendtlige miljøer, og det gjør vi ikke ved å la en kuet kvinne, kanskje selv hjernevasket til å tro det er sånn det skal være, ta seg av barn.''

Så voldsomt kuet er hun neppe, all den tid hun har "fått lov" til å bevege seg ut av hus og inn i arbeidslivet.

Jepp, så lenge ingen får se ansiktet hennes ...

Men vi definerer kanskje ordet "undertrykt" ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

Personlig så mener jeg at jeg har et av de beste og mest balanserte innleggene i denne tråden. At du er uenig med meg, bekrefter bare at det jeg har skrevet er riktig.

''Personlig så mener jeg at jeg har et av de beste og mest balanserte innleggene i denne tråden.''

Selvinnsikten din er ikke særlig god i hvertfall. *knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...