Gå til innhold

Barnehageansatte skjuler ansiktet


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Det er så oppkonstruert at det nesten er morsomt.

Kanskje vi bør forby identiske tvillinger også? Det er jo tross alt langt flere av dem.

Med vennlig hilsen

'' Kanskje vi bør forby identiske tvillinger også? Det er jo tross alt langt flere av dem''

i oslo, Norge eller resten av verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    61

  • Spenol(1)

    23

  • ShitDiddelyDo

    15

  • Mandolaika

    12

Mest aktive i denne tråden

''Personlig så mener jeg at jeg har et av de beste og mest balanserte innleggene i denne tråden.''

Selvinnsikten din er ikke særlig god i hvertfall. *knegg*

''Selvinnsikten din er ikke særlig god i hvertfall. *knegg*''

Den er relativt bra, omtrent på størrelse med fremmedfrykten hos de fleste andre i denn tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, så lenge ingen får se ansiktet hennes ...

Men vi definerer kanskje ordet "undertrykt" ulikt.

''Jepp, så lenge ingen får se ansiktet hennes ...''

Er helt utenkelig at vedkommende har valgt dette selv?

''Men vi definerer kanskje ordet "undertrykt" ulikt.''

Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Men toleranse betyr at vi aksepterer at disse folkene eksisterer.

Altså, det eksisterte knapt en eneste hvit person i Sør Afrika som ikke "fikk noe ut" av apartheidregimet. Knapt nok en som ikke har utnyttet svarte/fargede/indiske (de tre andre gruppene) direkte eller indirekte.

Likevel tolererer (nesten) alle svarte de hvite, og man lever i langt mer harmoni enn alternativet. Også med hvite personer i barnehagen.

Toleranse er jo nettopp at man tolerer de som man ER helt uenig med.

Med vennlig hilsen

Jeg aksepterer at de eksisterer. Jeg aksepterer til og med at de går i niqab på gata. Jeg vil ikke ha noe forbud mot noe nesten ingen går i.

Men jeg ville ikke latt henne undervise mitt barn. Hadde hun vært naboen min kunne vi gått over og spist krydra mat og latt unga leke sammen, men det ville vært noe annet. Jeg ville ikke latt henne være med å oppdra mitt barn.

Disse passer ikke i enkelte jobber. Heldekkende kvinner passer ikke i politiet, de gjør seg utrolig dårlig som fotomodeller for ansiktskrem, og de passer dårlig som barnehagepedagoger.

Hvis jobben er viktig for dem får de komme seg ut av plagget eller velge et annet yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Jepp, så lenge ingen får se ansiktet hennes ...''

Er helt utenkelig at vedkommende har valgt dette selv?

''Men vi definerer kanskje ordet "undertrykt" ulikt.''

Neppe.

Jeg driter i om hun har valgt det selv. En nonne har også valgt det selv. Jeg ville ikke latt noen ekstreme religiøse oppdra mitt barn.

Dette faenskapet bør lukes vekk fra all undervisning. Det gjelder også barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du statistikken din i fra? link?

Om barna tar skade av det? Jeg tviler på at den heldekkende personen er den som barna helst henvender seg til. Den ansatte kan bli satt til å skifte bleier,klesskift og spisehjelp. Men det er vel meningen at den ansatte skal ha en større funksjon enn det?

Tror du at Niqab alltid er kvinnens valg?

''Hvor har du statistikken din i fra? link?''

Herfra:

''The number of women wearing burkas in Denmark can be counted on one hand. Only three women wear burkas regularly, while between 150 and 200 women wear the Muslim garment niqab. Of these, between 60 and 80 are Danish women, who have converted to Islam.''

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Andre_sprog/English/2010/01/12/154213.htm

''Om barna tar skade av det? Jeg tviler på at den heldekkende personen er den som barna helst henvender seg til. Den ansatte kan bli satt til å skifte bleier,klesskift og spisehjelp. Men det er vel meningen at den ansatte skal ha en større funksjon enn det?''

Skal vi da sortere ut frp'ere, kommunister, og alle andre som er "annerledes" eller har dårlige holdninger?

Dette er ikke et problem i praksis. Det er et "problem" for Frp, fordi de kun fikk 14,7% på den siste meningsmålingen.

''Tror du at Niqab alltid er kvinnens valg?''

Nei, ikke alltid, men det berettiger ikke at vi skal velge for henne heller. Poenget er at HUN skal velge selv, og verken mannen, en imam eller andre skal velge den ene eller andre veien.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'' Kanskje vi bør forby identiske tvillinger også? Det er jo tross alt langt flere av dem''

i oslo, Norge eller resten av verden?

I Norge, og i Oslo.

Det er én niqab-bruker som jobber i en bhg i Oslo.

Det er helt sikkert flere enn én identisk tvilling som jobber i en bhg i Oslo.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om hun har valgt det selv. En nonne har også valgt det selv. Jeg ville ikke latt noen ekstreme religiøse oppdra mitt barn.

Dette faenskapet bør lukes vekk fra all undervisning. Det gjelder også barnehagen.

''Dette faenskapet bør lukes vekk fra all undervisning. Det gjelder også barnehagen.''

Og hvor er forskjellen her mellom en kristenfundamentalist som ikke aksepterer at en ateist jobber i barnehagen, og deg, hvis du ikke aksepterer en fundamentalist i barnehagen?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor har du statistikken din i fra? link?''

Herfra:

''The number of women wearing burkas in Denmark can be counted on one hand. Only three women wear burkas regularly, while between 150 and 200 women wear the Muslim garment niqab. Of these, between 60 and 80 are Danish women, who have converted to Islam.''

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Andre_sprog/English/2010/01/12/154213.htm

''Om barna tar skade av det? Jeg tviler på at den heldekkende personen er den som barna helst henvender seg til. Den ansatte kan bli satt til å skifte bleier,klesskift og spisehjelp. Men det er vel meningen at den ansatte skal ha en større funksjon enn det?''

Skal vi da sortere ut frp'ere, kommunister, og alle andre som er "annerledes" eller har dårlige holdninger?

Dette er ikke et problem i praksis. Det er et "problem" for Frp, fordi de kun fikk 14,7% på den siste meningsmålingen.

''Tror du at Niqab alltid er kvinnens valg?''

Nei, ikke alltid, men det berettiger ikke at vi skal velge for henne heller. Poenget er at HUN skal velge selv, og verken mannen, en imam eller andre skal velge den ene eller andre veien.

Med vennlig hilsen

''Poenget er at HUN skal velge selv, og verken mannen, en imam eller andre skal velge den ene eller andre veien.''

Hvordan tror du det fungerer i praksis ?

''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om hun har valgt det selv. En nonne har også valgt det selv. Jeg ville ikke latt noen ekstreme religiøse oppdra mitt barn.

Dette faenskapet bør lukes vekk fra all undervisning. Det gjelder også barnehagen.

Jeg er ikke-troende, men den eneste barnehageplassen jeg fikk til ungene mine de første årene var i en liten privat barnehage med utvidet kristen formålsparagraf. Det har gått helt fint. De er begge konfirmert borgelig og er utmeldt av statskirken i dag.

Hva jeg mener med det? Jo, at det er DU som har ansvar for å oppdra dine barn og gi dem de verdiene du mener er viktig at de tar med seg videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette faenskapet bør lukes vekk fra all undervisning. Det gjelder også barnehagen.''

Og hvor er forskjellen her mellom en kristenfundamentalist som ikke aksepterer at en ateist jobber i barnehagen, og deg, hvis du ikke aksepterer en fundamentalist i barnehagen?

Med vennlig hilsen

Legger inn dette på et tilfeldig valgt innlegg fra deg.

Hva synes du om den nye barnehagetanta i Oslo, da? ;-) (bildet i link)

Det er jo bare én i hele Oslo som går slikt kledt, så det er ingen grunn til å mene at arbeidsgi eren skal stille krav til måten den ansatte kler seg på;-)

http://4.bp.blogspot.com/_X_d6JjJ00I4/R7NALYw1dvI/AAAAAAAALOA/AtDwelwHtOY/s400/kkk-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Dette faenskapet bør lukes vekk fra all undervisning. Det gjelder også barnehagen.''

Og hvor er forskjellen her mellom en kristenfundamentalist som ikke aksepterer at en ateist jobber i barnehagen, og deg, hvis du ikke aksepterer en fundamentalist i barnehagen?

Med vennlig hilsen

'' Og hvor er forskjellen her mellom en kristenfundamentalist som ikke aksepterer at en ateist jobber i barnehagen, og deg, hvis du ikke aksepterer en fundamentalist i barnehagen?''

Både jeg og ateisten vil være enige om at forkynnende religionslære ikke hører noen steder hjemme.

Dersom ateisten derimot prøver å prakke sin "tro" på barna, ville jeg vært enig med kristenfundamentalisten. Denne ateisten hører ikke hjemme i en barnehage.

Hardcore ateister er like ille som hardcore kristne.

Jeg vil at barna skal lære å tenke selv. Hvis en eventuell sønn av meg hadde valgt kristendommen framfor spissjobben på Liverpool, hadde det vært greit. Men han skal få slippe å ta denne avgjørelsen basert på hjernevasking.

En som går rundt i niqab i en barnehage prakker sin tro på barnehagebarna selv om hun ikke åpner kjeften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge, og i Oslo.

Det er én niqab-bruker som jobber i en bhg i Oslo.

Det er helt sikkert flere enn én identisk tvilling som jobber i en bhg i Oslo.

Med vennlig hilsen

'' Det er helt sikkert flere enn én identisk tvilling som jobber i en bhg i Oslo''

De kan du gi et signaliment på. da de fleste eneggede er tvillinger har du to valgmuligheter hvis de skulle bytte plass. Nesten hvem som helst kan være vikar for en niqabkledd kvinne. Nå tenker jeg ikke bare på barnehage men jobber i samfunnet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'' Det er helt sikkert flere enn én identisk tvilling som jobber i en bhg i Oslo''

De kan du gi et signaliment på. da de fleste eneggede er tvillinger har du to valgmuligheter hvis de skulle bytte plass. Nesten hvem som helst kan være vikar for en niqabkledd kvinne. Nå tenker jeg ikke bare på barnehage men jobber i samfunnet generelt.

Hvis "Manpower" sender en vikar, så vet jo ikke alltid folk hvem det er, heller.

Igjen, dette er en oppkonstruert problemstilling. Vanskeligheter for å lage vanskeligheter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget er at HUN skal velge selv, og verken mannen, en imam eller andre skal velge den ene eller andre veien.''

Hvordan tror du det fungerer i praksis ?

''

Som sagt - ca 50% av niqab-bærerne i Danmark er etnisk dansker, som har konvertert. De velger å bruke det.

Det er ikke usannsynlig at svært mange av de resterende (som kommer fra land hvor niqab er vanlig, trolig) også bruke det fordi de er vant med det, og fordi de ikke føler seg komfortable uten. Det er tross alt noe de har gjort i mange år.

Selvsagt er det også de som blir tvunget til det, men det finnes lover mot tvang, og det berettiger ikke at vi overtar rollen til "mannen" eller "imamen", og bestemmer hva kvinner skal få ha på hodet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Legger inn dette på et tilfeldig valgt innlegg fra deg.

Hva synes du om den nye barnehagetanta i Oslo, da? ;-) (bildet i link)

Det er jo bare én i hele Oslo som går slikt kledt, så det er ingen grunn til å mene at arbeidsgi eren skal stille krav til måten den ansatte kler seg på;-)

http://4.bp.blogspot.com/_X_d6JjJ00I4/R7NALYw1dvI/AAAAAAAALOA/AtDwelwHtOY/s400/kkk-1

Nettopp. Ingen vil tolerere at den skapningen passer ungene deres i det kostymet selv om han er grei mot alle hudfarger når han er på jobb og ikke proklamerer sin ideologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Og hvor er forskjellen her mellom en kristenfundamentalist som ikke aksepterer at en ateist jobber i barnehagen, og deg, hvis du ikke aksepterer en fundamentalist i barnehagen?''

Både jeg og ateisten vil være enige om at forkynnende religionslære ikke hører noen steder hjemme.

Dersom ateisten derimot prøver å prakke sin "tro" på barna, ville jeg vært enig med kristenfundamentalisten. Denne ateisten hører ikke hjemme i en barnehage.

Hardcore ateister er like ille som hardcore kristne.

Jeg vil at barna skal lære å tenke selv. Hvis en eventuell sønn av meg hadde valgt kristendommen framfor spissjobben på Liverpool, hadde det vært greit. Men han skal få slippe å ta denne avgjørelsen basert på hjernevasking.

En som går rundt i niqab i en barnehage prakker sin tro på barnehagebarna selv om hun ikke åpner kjeften.

Nei, å dekke seg til er ikke å prakke på sin tro, mer enn å ha en jødisk kippa er å prakke på dem judaisme, eller at en homofil ansatt snakker om partneren er å prakke på dem homofili.

Igjen - ungene tenker ikke over dette. Det er voksne som lager et problem ut av det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Heldigvis lever vi i et land der religionsforkynning blir vasket ut av skolesystemet, og i Norge ville ikke en nonne fått lov til å undervise i nonnedrakt i grunnskolen.

Vi kan velge sånt i Norge. Kristne fanatikere på Sørlandet står fritt til å hjernevaske unga sine på kristne skoler. Muslimer kan gjøre det samme i privat regi. Bra for dem, og jeg vil ikke nekte noen dette.

Men jeg ville ikke selv latt mitt barn bli oppdratt av en kvinne iført Niqab, og hadde dermed valgt bort denne barnehagen.

I privat regi får foreldre selv velge om de vil benytte seg av dette tilbudet, men i offentlig regi får de som tar seg av barna pent og pyntelig innordne seg etter gjeldene regler, og hvis ikke reglene allerede er der, bør de på plass. Vi kan ikke la barn bli passet på av folk som ser ut som spøkelseskladden. Og langt mer alvorlig enn at hun ser ut som et sort spøkelse er det at barna får et naturlig forhold til et svært kvinneundertrykkende plagg, uansett om hun har valgt å kle seg sånn selv eller ikke.

Vi er bedre tjent med at dette fåtallet kvinner i Norge sitter på ræva og mottar stønad enn at de slippes ut blant andres barn.

Det er barnemishandling nok å oppdra barn i hjem som dette om ikke også folk utenfor dette hjemmet skal oppdras av dem.

Finnes det noen regler for at nonner ikke kan undervise i nonnedrakter? Har aldri hørt den problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

'' Og hvor er forskjellen her mellom en kristenfundamentalist som ikke aksepterer at en ateist jobber i barnehagen, og deg, hvis du ikke aksepterer en fundamentalist i barnehagen?''

Både jeg og ateisten vil være enige om at forkynnende religionslære ikke hører noen steder hjemme.

Dersom ateisten derimot prøver å prakke sin "tro" på barna, ville jeg vært enig med kristenfundamentalisten. Denne ateisten hører ikke hjemme i en barnehage.

Hardcore ateister er like ille som hardcore kristne.

Jeg vil at barna skal lære å tenke selv. Hvis en eventuell sønn av meg hadde valgt kristendommen framfor spissjobben på Liverpool, hadde det vært greit. Men han skal få slippe å ta denne avgjørelsen basert på hjernevasking.

En som går rundt i niqab i en barnehage prakker sin tro på barnehagebarna selv om hun ikke åpner kjeften.

Jeg blir rent skremt her, for nå applauderer jeg innlegget ditt! Helt utrolig hvor moden og fornuftig du har blitt, SDD!

Og dette er ikke ironi, det er et ekte kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn dette på et tilfeldig valgt innlegg fra deg.

Hva synes du om den nye barnehagetanta i Oslo, da? ;-) (bildet i link)

Det er jo bare én i hele Oslo som går slikt kledt, så det er ingen grunn til å mene at arbeidsgi eren skal stille krav til måten den ansatte kler seg på;-)

http://4.bp.blogspot.com/_X_d6JjJ00I4/R7NALYw1dvI/AAAAAAAALOA/AtDwelwHtOY/s400/kkk-1

Man kan ikke sammenligne en person som dekker SEG til (uten noen symboler, eller annet), og en person som bruker uniformen som proklamerer at de er overlegne alle andre, og de andre skal brennes.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...