Gå til innhold

Barnehageansatte skjuler ansiktet


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Jeg hadde aldri i verden levert fra meg mine barn til en person jeg ikke fikk se ansiktet på. Hvis vedkommende hadde nektet å vise ansiktet sitt, så hadde jeg tatt barna ut av barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    61

  • Spenol(1)

    23

  • ShitDiddelyDo

    15

  • Mandolaika

    12

Mest aktive i denne tråden

Det lønner seg alltid å lese det du svarer på, og hva jeg svarte på:

"Skulle ikke være vanskelig å ha klarer regler om å ikke gå med skjult ansikt i alle offentlige sammenhenger."

Ja, jeg innser det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så?

Folk som bruker niqab bruker den kun når de mener det passer.

Med vennlig hilsen

''Så?

Folk som bruker niqab bruker den kun når de mener det passer.''

Hehe, ja, og så? Barnehagen og samfunnet ellers kan faktisk være av en annen oppfatning av passe/ikke passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men så begynte "ekte nick" å disktutere i offentlighet.

Med vennlig hilsen

''Ja, men så begynte "ekte nick" å disktutere i offentlighet.''

Ok, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så?

Folk som bruker niqab bruker den kun når de mener det passer.''

Hehe, ja, og så? Barnehagen og samfunnet ellers kan faktisk være av en annen oppfatning av passe/ikke passe.

Selvsagt, men poenget er at det er "normalt" å bruke niqab innendørs, men det er ikke normalt å bruke motorsykkelhjelm.

Eksempelet med motorsykkelhjelm er derfor ikke relevant.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, men så begynte "ekte nick" å disktutere i offentlighet.''

Ok, beklager.

Ikke nødvendig å beklage! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nesten målløs

''Men jeg setter for min del en stopp her, da jeg gidder ikke diskutere med kverulanter.''

Slike hersketeknikker sier heldigvis mer om deg enn om meg.

Lavmål, og det vet du godt.

Med vennlig hilsen

Tuller du?

Du beskylder andre for å drive med hersketeknikker?

Og det bare fordi de fortalte deg at du er kverulant, noe _ingen_ kan være uenig i at du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pointless

Helt enig! Troverdigheten og ærligheten blir borte hvis man skjuler ansiktet sitt. Jeg hadde ikke overlatt mine barn til slike kvinner som dekker seg til på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pointless

Bra, endelig en sammenligning som faktisk er relevant og holder vann.

Niqab er en minst like typisk uniformering for den menneskefientlige politiske retningen kalt islamisme, som brunskjortene var for nazismen.

''Niqab er en minst like typisk uniformering for den menneskefientlige politiske retningen kalt islamisme, som brunskjortene var for nazismen.''

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab er noe helt annet, for der ser man jo ansiktet. Jeg blåser i om folk bruker hijab, legger knapt merke til det engang. Men å dekke til ansiktet, det er noe helt annet. Skulle ikke være vanskelig å ha klarer regler om å ikke gå med skjult ansikt i alle offentlige sammenhenger.

Jeg vet at studenter på BI har syntes det har vært en stor belastning å ha kollokviegrupper med folk de ikke kan se ;) Jeg kan også forstå lærere og forelsere som blir ganske distrahert av å forelese for noen de bare ser øynene til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, men poenget er at det er "normalt" å bruke niqab innendørs, men det er ikke normalt å bruke motorsykkelhjelm.

Eksempelet med motorsykkelhjelm er derfor ikke relevant.

Med vennlig hilsen

Nei, ikke vet jeg hva en motorsykkelhjelm har å gjøre i en slik tråd i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at studenter på BI har syntes det har vært en stor belastning å ha kollokviegrupper med folk de ikke kan se ;) Jeg kan også forstå lærere og forelsere som blir ganske distrahert av å forelese for noen de bare ser øynene til.

Og hvis de sa at det var en "belastning" å være i gruppe med homofile, for eksempel, hva skulle man gjort da?

Hvordan man reagerer på folk som ikke er A4 er en meget god test på din toleranse.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke vet jeg hva en motorsykkelhjelm har å gjøre i en slik tråd i utgangspunktet.

Offentlig (utendørs) tildekning av ansiktet var årsaken til at det ble nevnt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvis de sa at det var en "belastning" å være i gruppe med homofile, for eksempel, hva skulle man gjort da?

Hvordan man reagerer på folk som ikke er A4 er en meget god test på din toleranse.

Med vennlig hilsen

Men synes du ikke det er en åpenbar forskjell mellom homofile og folk en ikke kan se ansiktet til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis de sa at det var en "belastning" å være i gruppe med homofile, for eksempel, hva skulle man gjort da?

Hvordan man reagerer på folk som ikke er A4 er en meget god test på din toleranse.

Med vennlig hilsen

''Og hvis de sa at det var en "belastning" å være i gruppe med homofile, for eksempel, hva skulle man gjort da?

Hvordan man reagerer på folk som ikke er A4 er en meget god test på din toleranse.''

Homofili er (trolig) medfødt. Den som er homofil velger det ikke selv. Klesstil kan man tilpasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offentlig (utendørs) tildekning av ansiktet var årsaken til at det ble nevnt.

Med vennlig hilsen

''Offentlig (utendørs) tildekning av ansiktet var årsaken til at det ble nevnt.''

Ok, men det kan ikke sammenlignes uansett. Å ha på seg motorsykkelhjelm når man kjører motorsykkel er påbudt av helt andre enn religiøse grunner. :-)

Men mulig dette er det du mener også, gidder ikke lese hele. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes du ikke det er en åpenbar forskjell mellom homofile og folk en ikke kan se ansiktet til ?

Jo, JEG synes det, men poenget er jo nettopp at toleranse vises mot dem man ikke er "lik", eller "misliker".

Så tenk deg en kristenfundamentalist (som åpenbart ikke liker homofili), som må arbeide sammen i en gruppe med en rosakledt homse med "brukket" håndledd (som like åpenbart heller ikke har mye til overs for kristenfundamentalisten).

Toleranse er jo nettopp det man trenger for å akseptere at ikke alle er "slik vi ønsker de var". Jeg synes virkelig IKKE noe om niqab i det hele tatt. Jeg skulle ønske plagget ikke eksisterte, men jeg må akseptere at folk mener noe annet enn meg, og at de bruker det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvis de sa at det var en "belastning" å være i gruppe med homofile, for eksempel, hva skulle man gjort da?

Hvordan man reagerer på folk som ikke er A4 er en meget god test på din toleranse.''

Homofili er (trolig) medfødt. Den som er homofil velger det ikke selv. Klesstil kan man tilpasse.

Les svar nedenfor.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Nei, jeg tenker på det jeg nevnte (motorsykkelhjelm, osv) i offentlighet, uten at noen reagerer.

Med vennlig hilsen

''Nei, jeg tenker på det jeg nevnte (motorsykkelhjelm, osv) i offentlighet, uten at noen reagerer''

Mangel på kunnskap igjen, Sør? Det reageres hvis en motorsyklist ikke tar av seg hjelmen når han går inn på en bensinstasjon for å betale. Mange ansatte forteller at de da blir utrygge, når de ikke kan se ansiktet til føreren. Derfor er det vanlig kotyme i MC-miljø å ta av hjelmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden levert fra meg mine barn til en person jeg ikke fikk se ansiktet på. Hvis vedkommende hadde nektet å vise ansiktet sitt, så hadde jeg tatt barna ut av barnehagen.

Jeg får assosiasjoner til å overlate barnet til noen i et kostyme, lik de en ser i fornøyelsesparker, bare at denne ikke gir noen positive assosiasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...