Gå til innhold

Barnehageansatte skjuler ansiktet


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Det er da ikke vanskeligere enn at du passer dine egne saker, i stedet for å bry deg om hvordan andre går kledt, hvilken type musikk de lytter til, og hvilken farge de har på veggen hjemme.

Det er en stor forskjell på å forholde seg til heldekkede mennesker og til å bry seg om fargen på veggene hjemme hos dem. Vi er nødt til å sette regler for hvor grensen går med å gå helt tildekket slikt at personen ikke kan gjenkjennes. Hva med landegrenser, flyplasser, politistasjoner, valglokaler osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    61

  • Spenol(1)

    23

  • ShitDiddelyDo

    15

  • Mandolaika

    12

Mest aktive i denne tråden

Det er en stor forskjell på å forholde seg til heldekkede mennesker og til å bry seg om fargen på veggene hjemme hos dem. Vi er nødt til å sette regler for hvor grensen går med å gå helt tildekket slikt at personen ikke kan gjenkjennes. Hva med landegrenser, flyplasser, politistasjoner, valglokaler osv.?

Dette er oppkonstruerte problemstillinger.

Alle slike steder er det alltid sikkerhetsfolk av begge kjønn til stedet, og det fungerer i alle andre land i verden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Man kan ikke sammenligne en person som dekker SEG til (uten noen symboler, eller annet), og en person som bruker uniformen som proklamerer at de er overlegne alle andre, og de andre skal brennes.

Med vennlig hilsen

Det er en symbolikk i høyeste grad i å bruke niqab, å påstå noe annet er naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Dette er oppkonstruerte problemstillinger.

Alle slike steder er det alltid sikkerhetsfolk av begge kjønn til stedet, og det fungerer i alle andre land i verden.

Med vennlig hilsen

Det fungerer overhodet ikke alle andre steder i verden. Jeg har ofte sett heldekkede kvinner reise over landegrenser uten å vise ansikt.

Det handler ikke bare om å ha begge kjønn til stede overalt. Må man sørge for at det er kvinner på vakt i politiet i tilfelle den ene kvinnen i Norge med niqab blir arrestert, ja eller om de er tre eller fem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nei, å dekke seg til er ikke å prakke på sin tro, mer enn å ha en jødisk kippa er å prakke på dem judaisme, eller at en homofil ansatt snakker om partneren er å prakke på dem homofili.

Igjen - ungene tenker ikke over dette. Det er voksne som lager et problem ut av det.

Med vennlig hilsen

Hehe, jeg har rett nok ikke barn, men jeg har da hatt litt med barn å gjøre, og jo - barn tenker faktisk over det når barnehagetanta kommer kledd i burka. :) Og etter at den første skrekken har lagt seg vil de ganske sikkert spørre hvorfor hun går sånn. :)

Det er forskjell på homofili og dette. Homofil er en legning. Dette er religion. Akkurat denne delen av religionen er også en særdeles undertrykkende del av religionen. Det vet jeg at også du mener.

Jeg er veldig enig med deg i toleranse for andre religioner, men det er lov å sette grensen et sted. Vi kan ikke tolerere alt. Og dette er noe de fleste muslimer heller ikke liker, og det hører ingen steder hjemme i Norge i 2011.

Det å tale for dette blir på nivå med det her.

(Jeg har funnet ut at denne kan brukes i nesten alle sammenhenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg blir rent skremt her, for nå applauderer jeg innlegget ditt! Helt utrolig hvor moden og fornuftig du har blitt, SDD!

Og dette er ikke ironi, det er et ekte kompliment.

Akkurat som om jeg ikke var moden og fornuftig før. ;)

Neida. Takk. Jeg var faktisk ikke så moden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Finnes det noen regler for at nonner ikke kan undervise i nonnedrakter? Har aldri hørt den problemstillingen.

Hmm, jeg vet faktisk ikke. Men jeg gjetter for at det ikke er greit i offentlig skole all den tid det heller ikke er lov til å synge julesanger med Jesus i lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så?

Folk som bruker niqab bruker den kun når de mener det passer.

Med vennlig hilsen

Hvorfor skulle det passe i barnehagen hvis de ellers er fleksible med klesplagget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det passe i barnehagen hvis de ellers er fleksible med klesplagget?

Jeg sier ikke at de er fleksible med klesplagget.

Jeg sier at akkurat som motorsyklister bruker hjelm på passende tidspunkt, så bruker folk med niqab den når deres regler tilsier det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Akkurat som om jeg ikke var moden og fornuftig før. ;)

Neida. Takk. Jeg var faktisk ikke så moden før.

Det vet jeg, såpass lenge har jeg bodd på dol ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en symbolikk i høyeste grad i å bruke niqab, å påstå noe annet er naivt.

Det er hovedsakelig andre som legger symbolikk i det, utover at de sier de vil dekke seg til.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer overhodet ikke alle andre steder i verden. Jeg har ofte sett heldekkede kvinner reise over landegrenser uten å vise ansikt.

Det handler ikke bare om å ha begge kjønn til stede overalt. Må man sørge for at det er kvinner på vakt i politiet i tilfelle den ene kvinnen i Norge med niqab blir arrestert, ja eller om de er tre eller fem?

Igjen - dette er løst i alle andre land. Det er en så totalt marginal og oppkonstruert problemstilling. Det er trolig flere med falske ID-papirer på en flyreise enn det er kvinner med niqab.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Jeg blir rent skremt her, for nå applauderer jeg innlegget ditt! Helt utrolig hvor moden og fornuftig du har blitt, SDD!

Og dette er ikke ironi, det er et ekte kompliment.

Det dreier seg sannsynligvis om et syklus. Leser du 9-10 år gamle innlegg av ham, er det også mye fornuft. Så vær forberedt på at dette ikke varer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det noen regler for at nonner ikke kan undervise i nonnedrakter? Har aldri hørt den problemstillingen.

De har ikke nonnedrakter på skolen i Oslo i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab er noe helt annet, for der ser man jo ansiktet. Jeg blåser i om folk bruker hijab, legger knapt merke til det engang. Men å dekke til ansiktet, det er noe helt annet. Skulle ikke være vanskelig å ha klarer regler om å ikke gå med skjult ansikt i alle offentlige sammenhenger.

Jeg mener at hijab er kvinneundertrykkende. Det setter oss tilbake til den tiden kvinnene var undertrykket mannen her og brukte skaut etterat de ble gift og håret måtte være satt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Det dreier seg sannsynligvis om et syklus. Leser du 9-10 år gamle innlegg av ham, er det også mye fornuft. Så vær forberedt på at dette ikke varer..

Du er bare misunnelig fordi jeg ikke skryter av deg. Men ta det rolig, enkelte menn modnes svært sent. Du skal se at jeg vil applaudere deg også, om en 10 års tid ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at hijab er kvinneundertrykkende. Det setter oss tilbake til den tiden kvinnene var undertrykket mannen her og brukte skaut etterat de ble gift og håret måtte være satt opp.

''Jeg mener at hijab er kvinneundertrykkende.''

Les boka "Hijabhistorier" så kan det hende du endrer syn på akkurat det.

http://bokhyllene.blogspot.com/ Scroll litt ned på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Jeg sier ikke at de er fleksible med klesplagget.

Jeg sier at akkurat som motorsyklister bruker hjelm på passende tidspunkt, så bruker folk med niqab den når deres regler tilsier det.

Med vennlig hilsen

''Jeg sier at akkurat som motorsyklister bruker hjelm på passende tidspunkt, så bruker folk med niqab den når deres regler tilsier det.''

Og niqab passer ikke med de reglene man bruker i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

''Men jeg setter for min del en stopp her, da jeg gidder ikke diskutere med kverulanter.''

Slike hersketeknikker sier heldigvis mer om deg enn om meg.

Lavmål, og det vet du godt.

Med vennlig hilsen

''Lavmål, og det vet du godt.''

Sannheten svir skjønner man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

''Selvinnsikten din er ikke særlig god i hvertfall. *knegg*''

Den er relativt bra, omtrent på størrelse med fremmedfrykten hos de fleste andre i denn tråden :)

Takk for at du bekrefter hva jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...