Gå til innhold

Barnehageansatte skjuler ansiktet


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    61

  • Spenol(1)

    23

  • ShitDiddelyDo

    15

  • Mandolaika

    12

Mest aktive i denne tråden

Men sånn har det jo vært i mange år, har de ikke funnet ut det enda?

Det er en privat barnehage, og det er visstnok den første personen i niqab (ikke hijab, åpenbart) de har klart å fremskaffe.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hei,

Haha! :-)

Nei, men det er fordi folk bruker niqab hele dagen uten at noe er "unormal" for dem, mens folk ikke bruker motorsykkelhjelm innendørs i barnehager.

Dette er, for øvrig, i en privat barnehage.

Med vennlig hilsen

Vel, hvis den er privat antar jeg foreldrene velger, men jeg ville heller aldri overlatt en unge til en person med et kvinnesyn fra helvete. De må gå i det så mye de vil på gata, men disse har ingenting i en setting der de oppdrar andres barn å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Haha! :-)

Nei, men det er fordi folk bruker niqab hele dagen uten at noe er "unormal" for dem, mens folk ikke bruker motorsykkelhjelm innendørs i barnehager.

Dette er, for øvrig, i en privat barnehage.

Med vennlig hilsen

Men folk bruker jo det i offentlig barnehager også, så at denne barnehagen er privat er jo helt likegylding i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Så nå vil du arrestere folk som bruker motorsykkelhjelm, som dekker langt mer enn en niqab?

Smart! :-)

Og der kom den ja, akkurat som forventet. Hjelmen tar man forøvrig av seg når man stiger av sykkelen.

Hvis du ikke har bedre "argumenter" å komme med kan du holde kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en privat barnehage, og det er visstnok den første personen i niqab (ikke hijab, åpenbart) de har klart å fremskaffe.

Med vennlig hilsen

Da skulle de vært på Møllergata barnehage for 10 år siden så hadde de sett ansette med niqab og hijab hele tiden. Den barnehagen er helt offentlig, har flyttet ved siden av der jeg bor og en av damene bruker niqab nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hvis den er privat antar jeg foreldrene velger, men jeg ville heller aldri overlatt en unge til en person med et kvinnesyn fra helvete. De må gå i det så mye de vil på gata, men disse har ingenting i en setting der de oppdrar andres barn å gjøre.

Men skal man kunne velge livssynet til en offentlig ansatt?

Altså, det kunne vært en taliban-MANN, men han bruker jo ikke niqab, så da er det OK?

Eller en frådende rasist?

Men altså ikke en kvinne med niqab?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom den ja, akkurat som forventet. Hjelmen tar man forøvrig av seg når man stiger av sykkelen.

Hvis du ikke har bedre "argumenter" å komme med kan du holde kjeft.

Ja, hva så om man tar den av? Det står ikke noe om at det er lov å dekke seg til når man er på sykkel - så det er akkurat like "ulovlig" som niqab.

Og derfor er det ingen som blir stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis den er privat antar jeg foreldrene velger, men jeg ville heller aldri overlatt en unge til en person med et kvinnesyn fra helvete. De må gå i det så mye de vil på gata, men disse har ingenting i en setting der de oppdrar andres barn å gjøre.

I de fleste private barnehager har bydelen kjøpt opp plasser så når man søker barnehageplass så kan man like gjerne få plass der som i de offentlige. Minstemann gikk i en av byens private først og den plassen tilhørte kommunen. De fleste er bare happy for at ungen har fått barnehageplass, det er ikke slik at de kan velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Helt enig. Det er misforstått snillisme. Mange muslimer i Norge er jo helt imot det også, og bare rister på hodet over den feilaktige toleransen som rår i deler av Norge.

Jeg har selv alltid vært på den røde siden, men akkurat dette er av de områder jeg mener man har helt misforstått.

''Jeg har selv alltid vært på den røde siden, men akkurat dette er av de områder jeg mener man har helt misforstått''

Samme her og det er i helt i tråd med rød tenkning (likestilling, integrering) slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer først og fremst på hvilke barnehager som ansetter en person som går med niqab? Kanskje personen har startet med hijab og gått over til Niqab?

Har man lov til å sparke en person som bare vil gå med heldekkende slør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Men skal man kunne velge livssynet til en offentlig ansatt?

Altså, det kunne vært en taliban-MANN, men han bruker jo ikke niqab, så da er det OK?

Eller en frådende rasist?

Men altså ikke en kvinne med niqab?

Med vennlig hilsen

Nei, Taliban-menn eller rasister har heller ingenting i en barnehage å gjøre.

Spør du meg har heller ikke FRP-ere noe i en barnehage å gjøre, med mindre det er håp om at barna kan lære dem noe, men det blir å gå litt langt.

Rasister og Taliban bør derimot alle være enige om at ikke har noe som barnehageonkler å gjøre.

Du har sikkert også en eller annen form for uniform på jobb. Kanskje du går i dress. Uansett vil noen reagere dersom du stiller opp med finlandshette, og det er bra.

Jeg ville sagt det samme om nonner. Jeg ville heller aldri sendt et barn til en barnehage som proklamerte katolisme, kristendom, jødedommen, eller annet.

Alt av religionspraksis bør lukes ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Politivedtektene, Kapittel II. Orden på offentlig sted, § 8: "På eller i umiddelbar nærhet av offentlig sted må ingen uten politiets tillatelse vise seg maskert". Vi har altså allerede lovverket, det er bare å begynne å håndheve det.

''"På eller i umiddelbar nærhet av offentlig sted må ingen uten politiets tillatelse vise seg maskert"''

Må man ha politiets tillatelse til å f.eks. ha karneval på skolen?

*blond*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, Taliban-menn eller rasister har heller ingenting i en barnehage å gjøre.

Spør du meg har heller ikke FRP-ere noe i en barnehage å gjøre, med mindre det er håp om at barna kan lære dem noe, men det blir å gå litt langt.

Rasister og Taliban bør derimot alle være enige om at ikke har noe som barnehageonkler å gjøre.

Du har sikkert også en eller annen form for uniform på jobb. Kanskje du går i dress. Uansett vil noen reagere dersom du stiller opp med finlandshette, og det er bra.

Jeg ville sagt det samme om nonner. Jeg ville heller aldri sendt et barn til en barnehage som proklamerte katolisme, kristendom, jødedommen, eller annet.

Alt av religionspraksis bør lukes ut. :)

Hei,

Men hvordan har du da tenkt å lære dem toleranse for annerledestenkende?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle de vært på Møllergata barnehage for 10 år siden så hadde de sett ansette med niqab og hijab hele tiden. Den barnehagen er helt offentlig, har flyttet ved siden av der jeg bor og en av damene bruker niqab nå også.

Hijab er noe helt annet, for der ser man jo ansiktet. Jeg blåser i om folk bruker hijab, legger knapt merke til det engang. Men å dekke til ansiktet, det er noe helt annet. Skulle ikke være vanskelig å ha klarer regler om å ikke gå med skjult ansikt i alle offentlige sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab er noe helt annet, for der ser man jo ansiktet. Jeg blåser i om folk bruker hijab, legger knapt merke til det engang. Men å dekke til ansiktet, det er noe helt annet. Skulle ikke være vanskelig å ha klarer regler om å ikke gå med skjult ansikt i alle offentlige sammenhenger.

''Skulle ikke være vanskelig å ha klarer regler om å ikke gå med skjult ansikt i alle offentlige sammenhenger.''

Hettegenser gjør at man ikke kan se ansiktet.

Skjerf foran ansiketet.

Motorsykkelhjelm.

Det er mange eksempler på at "vi" dekker ansiktet, men ingen tenker over det, engang, fordi ingen lager hysteri på grunn av det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chikka

''Skulle ikke være vanskelig å ha klarer regler om å ikke gå med skjult ansikt i alle offentlige sammenhenger.''

Hettegenser gjør at man ikke kan se ansiktet.

Skjerf foran ansiketet.

Motorsykkelhjelm.

Det er mange eksempler på at "vi" dekker ansiktet, men ingen tenker over det, engang, fordi ingen lager hysteri på grunn av det.

Med vennlig hilsen

Hvilke av de tingene du nevner: skjerf, hettegenser og motorsykkelhjlem er det vanlig at man møter barnehageansatte med hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hei,

Men hvordan har du da tenkt å lære dem toleranse for annerledestenkende?

Med vennlig hilsen

Det ville jeg gjort selv, og det skulle jeg også klart bra. Jeg ville derimot ikke stolt på en hardcore religiøs som proklamerer sin tro med denne typen symbolikk til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Skulle ikke være vanskelig å ha klarer regler om å ikke gå med skjult ansikt i alle offentlige sammenhenger.''

Hettegenser gjør at man ikke kan se ansiktet.

Skjerf foran ansiketet.

Motorsykkelhjelm.

Det er mange eksempler på at "vi" dekker ansiktet, men ingen tenker over det, engang, fordi ingen lager hysteri på grunn av det.

Med vennlig hilsen

'' Hettegenser gjør at man ikke kan se ansiktet.''

Ser man ikke ansiktet da? Man ser vel ikke baksiden men det er vel ikke en så stor greie

''Skjerf foran ansiktet.''

Hva slags skjerf dekker hele ansiktet? Er det Sibirkulde du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har "snillisme" med dette å gjøre?

At folk selv får bestemme hvordan de kler seg er allment akseptert utenfor Nord Korea! :-)

Med vennlig hilsen

''At folk selv får bestemme hvordan de kler seg er allment akseptert utenfor Nord Korea! :-''

Men det betyr ikke at folk utenfor Nord-Korea synes det er greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...