Gå til innhold

Gir du penger til romfolket som tigger?


Gjest Windu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    139

  • Mammantil3

    52

  • Louis Cyphre

    15

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

Nei, aldri, men det er sjelden de tigger av meg. De faste i gata her hilser på meg bare og tigger aldri hvis jeg er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Nei. Jeg gjør som SDD. + Megafon når jeg er i Bergen.

Det er vel ett slikt blad i Trondheim også, men der er jeg så sjelden, men hadde kjøpt der også om jeg kom over en selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

Nei, aldri. Derimolt hender det at jeg gir noen kroner til de narkomane. De sitter der stille og rolig på hjørnet sitt og forsøker ikke å krabbe opp i lommene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

Syns at trekkspill-tiggerne er like irriterende, og står og gnikker på den samme sangen hele dagen. Greit for de som går forbi et lite øyeblikk. Men for dem som jobber i nærheten er det et mareritt av en lydforsøpling...... Grrr....

Penger gir jeg til div. organisasjoner, samt narkomane som selger aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til, selv om jeg tror det er organisert med bakmenn. Tilbydde en gang mat, men det var visst ikke så interessant. Gir heller ikke så ofte til norske tiggere. De får vel sosialhjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

[quote name=Shira :o)' timestamp='1308322219' post='4599489]

Nei. Jeg gjør som SDD. + Megafon når jeg er i Bergen.

Det er vel ett slikt blad i Trondheim også, men der er jeg så sjelden, men hadde kjøpt der også om jeg kom over en selger.

Stemmer, i Trondheim heter det Sorgenfri. Et svært sympatisk og verdig prosjekt, og jeg kjøper rett som det er flere blader av ulike selger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer, i Trondheim heter det Sorgenfri. Et svært sympatisk og verdig prosjekt, og jeg kjøper rett som det er flere blader av ulike selger :)

Sorgenfri var et fint navn på et sånt blad syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg aldri. Om ingen ga til tiggere, ville tiggingen opphøre.

''Om ingen ga til tiggere, ville tiggingen opphøre.''

...eh... ja, hvorfor har ingen tenkt på det før?

Da kunne de f. eks. tatt opp kriminalitet eller annet lignende for å få penger til mat.

Virkelig godt og gjennomtenkt forslag!

/ironi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Om ingen ga til tiggere, ville tiggingen opphøre.''

...eh... ja, hvorfor har ingen tenkt på det før?

Da kunne de f. eks. tatt opp kriminalitet eller annet lignende for å få penger til mat.

Virkelig godt og gjennomtenkt forslag!

/ironi

Evt kunne de klart seg med sin uførestønad/sosialtrygd som lovlydige gjør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Evt kunne de klart seg med sin uførestønad/sosialtrygd som lovlydige gjør :-)

Oj sann, det tenkte han ikke på som en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windu

Av og til, selv om jeg tror det er organisert med bakmenn. Tilbydde en gang mat, men det var visst ikke så interessant. Gir heller ikke så ofte til norske tiggere. De får vel sosialhjelp?

De får sosialhjelp eller så er de ufør, men de bruker alle pengene på narkotika og alkohol, så da blir de fort blakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...