Gå til innhold

Gir du penger til romfolket som tigger?


Gjest Windu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    139

  • Mammantil3

    52

  • Louis Cyphre

    15

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

De gjør begge deler.

Hvem er "de"?

Noen? Tiggeren foran deg? En annen tigger?

Og hvis de har en blomstrende kriminell "geskjeft", hvorfor gidder de da å tigge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at siden du traff noen som ikke var sultne, så er ingen andre sultne?

Nei, det er ikke OK å gi TIL organiserte bander, men ettersom folk er uskyldige inntil det motsatte er bevist, så antar man ikke at folk er i en organisert bande bare fordi de er fattige.

Det er ikke bare jeg som treffer mette tiggere, da, som jeg skrev i et tidligere innlegg gjelder dette også mine venner som har forsøkt samme strategi. Og det nevnes av minst en til her i tråden.

Når man ikke vet hvem som tigger for bander eller ei, så er det tryggest å la være å gi til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!

Og siden de ikke er så heldige som deg, så må de altså tigge.

Du fremstår som utrolig bortskjemt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir selvsagt ikke det samme.

ALLE mennesker (bortsett fra døde etc) blir sultne.

Ikke alle tiggere spiller bingo, bare fordi en person fortalte deg at hun en gang så noen som gjorde det (uten å vite om de engang var tiggere).

Du vet vel heller ikke om det er de samme som plukker flasker som spiller på bingo, det var mitt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nei, det blir selvsagt ikke det samme.

ALLE mennesker (bortsett fra døde etc) blir sultne.

Ikke alle tiggere spiller bingo, bare fordi en person fortalte deg at hun en gang så noen som gjorde det (uten å vite om de engang var tiggere).

''Ikke alle tiggere spiller bingo, bare fordi en person fortalte deg at hun en gang så noen som gjorde det (uten å vite om de engang var tiggere)''

De kommer hver dag. Kan du prøve å ta dette innover deg? Og jo de var tiggere. De tigger også i Bingolokalet, kunne hun fortelle. Så jo, de er tiggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare jeg som treffer mette tiggere, da, som jeg skrev i et tidligere innlegg gjelder dette også mine venner som har forsøkt samme strategi. Og det nevnes av minst en til her i tråden.

Når man ikke vet hvem som tigger for bander eller ei, så er det tryggest å la være å gi til noen.

Ja, og anta de er kriminelle før det motsatte er bevist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel heller ikke om det er de samme som plukker flasker som spiller på bingo, det var mitt poeng.

Nei, jeg har heller ikke sagt at det er de som plukker flasker som spiller bingo. Jeg vet like lite som deg om tiggeren som spør etter penger spiller bingo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden de ikke er så heldige som deg, så må de altså tigge.

Du fremstår som utrolig bortskjemt i denne tråden.

''Du fremstår som utrolig bortskjemt i denne tråden.''

Jøss, det var en sær kommentar (og personangripende). Når man jobber og forsørger seg selv i det landet man er født i, så er man bortskjemt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hvem er "de"?

Noen? Tiggeren foran deg? En annen tigger?

Og hvis de har en blomstrende kriminell "geskjeft", hvorfor gidder de da å tigge?

''Hvem er "de"?''

Her tror jeg vi kan skjære så og si alle over en kam. Det finnes helt sikkert unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ikke alle tiggere spiller bingo, bare fordi en person fortalte deg at hun en gang så noen som gjorde det (uten å vite om de engang var tiggere)''

De kommer hver dag. Kan du prøve å ta dette innover deg? Og jo de var tiggere. De tigger også i Bingolokalet, kunne hun fortelle. Så jo, de er tiggere.

Og tiggere er ikke individer?

Så fordi noen tiggere er på Bingo, så spiller ALLE tiggere bingo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

Og siden de ikke er så heldige som deg, så må de altså tigge.

Du fremstår som utrolig bortskjemt i denne tråden.

''Du fremstår som utrolig bortskjemt i denne tråden.''

Og du fremstår som utrolig selvgod. Hvorfor sitter du egentlig her og gneldrer hele kvelden? Hva med å ta med seg lommeboken ut for å hjelpe noen tiggere slik at de kan få seg et kveldsmåltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og anta de er kriminelle før det motsatte er bevist?

Ja, for da unngår man å støtte disse bandene som ingen vil ha.

Hva er galt i å hjelpe folk i det landet de faktisk hører hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvem er "de"?''

Her tror jeg vi kan skjære så og si alle over en kam. Det finnes helt sikkert unntak.

Så det finnes unntak.

Og de antar du også er skyldige i kriminalitet?

Eller gir du til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for da unngår man å støtte disse bandene som ingen vil ha.

Hva er galt i å hjelpe folk i det landet de faktisk hører hjemme?

Det er da ingen som sier du ikke kan gjøre det.

Denne tråden var dog om de som er i Norge.

Jeg er vant med å hjelpe de som ikke er så heldige som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Og siden de ikke er så heldige som deg, så må de altså tigge.

Du fremstår som utrolig bortskjemt i denne tråden.

Ja, jeg sikkert bortskjemt som ikke bedriver kriminalitet og tigger, men jobber og ikke har god nok økonomi til å spille Bingo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

Det er da ingen som sier du ikke kan gjøre det.

Denne tråden var dog om de som er i Norge.

Jeg er vant med å hjelpe de som ikke er så heldige som meg.

Og glorien vokser og vokser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Og tiggere er ikke individer?

Så fordi noen tiggere er på Bingo, så spiller ALLE tiggere bingo?

Jeg sa mange. Dette var ett Bingolokale. Det finnes sikkert mange andre Bingolokale i byen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du fremstår som utrolig bortskjemt i denne tråden.''

Jøss, det var en sær kommentar (og personangripende). Når man jobber og forsørger seg selv i det landet man er født i, så er man bortskjemt???

Nei, når man ikke engang forstår at man bør hjelpe andre som ikke er så heldige at de har inntekt, norsk pass, og alle de andre ufattelig gode velferdsordningene man har sammenlignet med hvor de kommer fra.

Ja, hvis man ikke forstår og tar det inn over seg seg, så vil jeg si at man er bortskjemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...