Gå til innhold

Gir du penger til romfolket som tigger?


Gjest Windu

Anbefalte innlegg

Nope, jeg gir ikke noe til noen tiggere. Jeg tror ikke det hjelper dem til å komme seg ut av det evt. uføret de har havnet i.

Du lurer deg selv.

Det hjelper mot sult, for eksempel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    139

  • Mammantil3

    52

  • Louis Cyphre

    15

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

Ei Bingovertinne fortalte meg at de møter opp i hopetall med lommene fulle av penger og spiller opp pengene sine på Bingo hver dag, he he. Snakk om nød;o)

Ja, det er nok derfor de går og samler flasker i regnet og kulden. Egentlig er de mangemillionærer, for du ser jo hvor mange nedover i tråden som har anstendighet nok til å hjelpe medmennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gir ikke. Jeg kjøper =Oslo, og jeg støtter ymse hjelpeorganisasjoner via konto. Og jeg jobber hvert år med TV-aksjonen. Så jeg føler absolutt at jeg yter noe for de som er vanskeligstilte, men jeg tror ikke de som tigger på gata nødvendigvis gjør det for seg selv.

En gang tilbød jeg mat, forresten, til en mann som ba om penger til mat. Men maten ville han ikke ha, selv om det ikke var hjemmelaget eller åpnet. Så da var det vel bare jug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverulant! Jeg tror ikke du er så dum at du ikke skjønte at jeg tenker på det hver gang jeg rister på hodet når de tigger. Det er ca 3-4 ganger pr.dag, der hvor jeg tidligere ventet på bussen.

Så er jeg gjerne ute og går en tur i lunsjen også og da treffer jeg på en av alle skuespillerne på krykker.

Forsøk å LESE hva du svarer på.

Tror du alle romfolk får sosialpenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok derfor de går og samler flasker i regnet og kulden. Egentlig er de mangemillionærer, for du ser jo hvor mange nedover i tråden som har anstendighet nok til å hjelpe medmennesker.

Hvorfor tar de ikke imot mat, da, om de er så sultne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Louis Cyphre

Romfolket gjør det?

Hvis du mener sigøynere så vil de vel neppe ha en bolig. Og hvis de fikk ville den vel bli rasert rimelig raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gir ikke. Jeg kjøper =Oslo, og jeg støtter ymse hjelpeorganisasjoner via konto. Og jeg jobber hvert år med TV-aksjonen. Så jeg føler absolutt at jeg yter noe for de som er vanskeligstilte, men jeg tror ikke de som tigger på gata nødvendigvis gjør det for seg selv.

En gang tilbød jeg mat, forresten, til en mann som ba om penger til mat. Men maten ville han ikke ha, selv om det ikke var hjemmelaget eller åpnet. Så da var det vel bare jug.

''Så da var det vel bare jug.''

Ja, for han representerer selvsagt ALLE tiggere, ikke sant?

Jeg så noen som ga en kvinne en banan, og hun var kjempeglad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar de ikke imot mat, da, om de er så sultne?

De fleste tar da i mot mat med et smil, og selv om ikke alle gjør det (kanskje fordi de må ha penger til stoff), så betyr det da ikke at ingen tar i mot mat.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener sigøynere så vil de vel neppe ha en bolig. Og hvis de fikk ville den vel bli rasert rimelig raskt.

Spørsmålet som du "glemte" å svare på var om alle romfolk har rett på sosialhjelp?

Hvis du ikke kan bekrefte at de har det, så er preiket ditt om sosialhjelp enda mer irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja, det er nok derfor de går og samler flasker i regnet og kulden. Egentlig er de mangemillionærer, for du ser jo hvor mange nedover i tråden som har anstendighet nok til å hjelpe medmennesker.

Som jeg sa. Det møter opp på Bingo med lommene fulle av penger og spiller opp pengene sine der. Det er ikke 1 eller 2, men mange hver eneste dag. Tror du damen som sa dette til meg lyver?

Ja, du har rett til en viss grad for de stjeler med seg kasser med tomme brusflasker _ etter_ å først ha spillt bort pengene de har tjent på tigging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

''Så da var det vel bare jug.''

Ja, for han representerer selvsagt ALLE tiggere, ikke sant?

Jeg så noen som ga en kvinne en banan, og hun var kjempeglad.

Faen så du er i kveruleringshumør. Her kommer det nok til å bli rimelig hett utover kvelden ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Forsøk å LESE hva du svarer på.

Tror du alle romfolk får sosialpenger?

Det kommer vel an på om de er her lovlig eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Louis Cyphre

Spørsmålet som du "glemte" å svare på var om alle romfolk har rett på sosialhjelp?

Hvis du ikke kan bekrefte at de har det, så er preiket ditt om sosialhjelp enda mer irrelevant.

De har krav på det hvis de er norske statsborgere. Hvis ikke har de ingen ting her å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så da var det vel bare jug.''

Ja, for han representerer selvsagt ALLE tiggere, ikke sant?

Jeg så noen som ga en kvinne en banan, og hun var kjempeglad.

Hvor har jeg skrevet at han representerer alle tiggere????

Forøvrig har de fleste av mine venner prøvd det samme, men mat vil de ikke ha. Bare penger. Og ser de lommeboka så peker de på papirpengene, og er misfornøyd om de får mynter.

Noen, altså, ikke alle (for jeg har ikke møtt alle tiggerne, så jeg kan ikke si noe om alle).

Forresten, jeg lurer jo litt på hvordan du vet at tiggerne er sultne? Mener du alle? Noen? Er det OK å gi penger til de som vil ha dop? Er det OK å gi penger til de som opererer i organiserte bander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurer deg selv.

Det hjelper mot sult, for eksempel.

Med vennlig hilsen

Det er jo ikke mat de vil ha, det er penger til dop og sprit eller til bakmennene, og det er ikke jeg interessert i å gi dem.

Gir månedlig penger til en veldedig organisasjon og har god samvittighet når jeg går forbi tiggerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Gir du penger til romfolket som tigger?''

Nei, det gjør jeg ikke. Jo flere som gir penger jo flere tiggere blir det.

''Vil forby tiggere fra utlandet

Det mener menneskerettsekspert, Hanne Sophie Greve, som ønsker et forbud mot tigging for utlendinger. Hun mener det er naivt å tro at de ikke er ofre for menneskehandel, skriver Aftenposten.

Greve, som er leder i Europarådets overvåkingsprogram mot menneskehandel, oppfordrer nordmenn til å ikke gi penger til utenlandske tiggere.''

http://www.p4.no/story.aspx?id=355762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg skrevet at han representerer alle tiggere????

Forøvrig har de fleste av mine venner prøvd det samme, men mat vil de ikke ha. Bare penger. Og ser de lommeboka så peker de på papirpengene, og er misfornøyd om de får mynter.

Noen, altså, ikke alle (for jeg har ikke møtt alle tiggerne, så jeg kan ikke si noe om alle).

Forresten, jeg lurer jo litt på hvordan du vet at tiggerne er sultne? Mener du alle? Noen? Er det OK å gi penger til de som vil ha dop? Er det OK å gi penger til de som opererer i organiserte bander?

Fordi de eneste som ikke blir sultne er de som er døde. At folk blir eller er sultne er noe man trygt kan generalisere om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Fordi de eneste som ikke blir sultne er de som er døde. At folk blir eller er sultne er noe man trygt kan generalisere om.

Og hvorfor spiller de bort pengene sine da, hvis de er sultne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa. Det møter opp på Bingo med lommene fulle av penger og spiller opp pengene sine der. Det er ikke 1 eller 2, men mange hver eneste dag. Tror du damen som sa dette til meg lyver?

Ja, du har rett til en viss grad for de stjeler med seg kasser med tomme brusflasker _ etter_ å først ha spillt bort pengene de har tjent på tigging.

Nei, de går ute og samler en og en flaske, til én krone stykke i pant.

Forsøk selv å se hvor mange flasker du kan finne.

Og hvor tror du de får disse pengene de spiller for? Er det de samme som tigger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...