Gå til innhold

Gir du penger til romfolket som tigger?


Gjest Windu

Anbefalte innlegg

Jeg liker også dem. De er ordentlige slitere som retter opp ryggen og gjør et ærlig slag arbeid. Det er nesten vakkert, og det skal de ha litt igjen for:)

Det er jo våre penger, og vi har slitt hund for dem, så da er vi i vår fulle rett til å gi etter trynefaktor;)

Nettopp. Det er nesten litt rørende. Jeg så en dokumentar om "Knut" på NRK, som selger =oslo, og han var jo bare et fantastisk menneske:-) Og jeg er ganske sikker på at det var han jeg kjøpte bladet av sist jeg var i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    139

  • Mammantil3

    52

  • Louis Cyphre

    15

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

Jeg fremstiller de uærlige som uærlige. Det er det jeg gjør.

Nei, for du skriver da vitterlig at du ikke gir til NOEN fordi det er mulig at de kan være en del av organisert kriminalitet.

Ergo antar du at ALLE er det, og ikke "Jeg fremstiller de uærlige som uærlige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Og så skiftet du tema.

En gang til:

Unngår du å spise på restauranter i Sør-Europa, fordi det kan være at eieren betaler penger til organisert kriminalitet?

Eller?

Siden jeg ikke er synsk, så gjør jeg ikke det nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene går rett i lommene på bakmennene.

Du mener som på enkelte restauranter, og derfor spiser du ikke ute lengre?

Eller er dette med "organisert kriminalitet" bare en vikarierende unnskyldning for ikke å hjelpe fattige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for du skriver da vitterlig at du ikke gir til NOEN fordi det er mulig at de kan være en del av organisert kriminalitet.

Ergo antar du at ALLE er det, og ikke "Jeg fremstiller de uærlige som uærlige".

''fordi det er mulig at de kan være en del av organisert kriminalitet.''

Tenker du det samme om prostitusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener som på enkelte restauranter, og derfor spiser du ikke ute lengre?

Eller er dette med "organisert kriminalitet" bare en vikarierende unnskyldning for ikke å hjelpe fattige?

Det finnes mer effektive måter å hjelpe fattige på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg ikke er synsk, så gjør jeg ikke det nei.

Nettopp.

Når det er DIN mage som skal mettes, så er du ikke bekymret for om pengene går til organisert kriminalitet.

Når det er ANDRE mager, og det er snakk om at du gir en tier, DA blir påstått organisert kriminalitet plutselig viktig, og unnskyldningen for IKKE å gi en tier!

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnsaksbjørner

Du mener som på enkelte restauranter, og derfor spiser du ikke ute lengre?

Eller er dette med "organisert kriminalitet" bare en vikarierende unnskyldning for ikke å hjelpe fattige?

Hvorfor skriver du hele tiden at man ikke hjelper fattige hvis man ikke hjelper tiggere? Du mener da vel ikke at alle fattige er tiggere? Man kan hjelpe en mengde fattige folk uten å hjelpe tiggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nei, for du skriver da vitterlig at du ikke gir til NOEN fordi det er mulig at de kan være en del av organisert kriminalitet.

Ergo antar du at ALLE er det, og ikke "Jeg fremstiller de uærlige som uærlige".

Ja, jeg antar at de fleste sannsynligvis er det.

Men jeg hjelper på andre måter. Jeg leier ut leiulighet til en som ellers ville hatt problemer i boligmarkeder. Jeg hjelper ei med å holde henne i jobb og betaler henne lønn.

Vi hjelper dem. Dem hjelper oss. Det er lovlydige borgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''fordi det er mulig at de kan være en del av organisert kriminalitet.''

Tenker du det samme om prostitusjon?

Jeg anklager selvsagt ikke prostituerte for å være en del av organisert menneskehandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.

Når det er DIN mage som skal mettes, så er du ikke bekymret for om pengene går til organisert kriminalitet.

Når det er ANDRE mager, og det er snakk om at du gir en tier, DA blir påstått organisert kriminalitet plutselig viktig, og unnskyldningen for IKKE å gi en tier!

Nettopp!

Herregud som du klarer å vri alt opp ned. Hvor mye har DU gitt til tiggere i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anklager selvsagt ikke prostituerte for å være en del av organisert menneskehandel.

Men du ønsker å forby det fordi de KAN være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg antar at de fleste sannsynligvis er det.

Men jeg hjelper på andre måter. Jeg leier ut leiulighet til en som ellers ville hatt problemer i boligmarkeder. Jeg hjelper ei med å holde henne i jobb og betaler henne lønn.

Vi hjelper dem. Dem hjelper oss. Det er lovlydige borgere.

Det er selvsagt flott, men det er da intet som tilsier at du skal være så hjerterå med fattige mennesker på gaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvsagt flott, men det er da intet som tilsier at du skal være så hjerterå med fattige mennesker på gaten?

Hvor mye skal en gi før du er fornøyd da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som du klarer å vri alt opp ned. Hvor mye har DU gitt til tiggere i dag da?

Hva er det som blir vridd på?

Jeg har ikke truffet en eneste tigger i dag, men gjør det trolig i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nettopp.

Når det er DIN mage som skal mettes, så er du ikke bekymret for om pengene går til organisert kriminalitet.

Når det er ANDRE mager, og det er snakk om at du gir en tier, DA blir påstått organisert kriminalitet plutselig viktig, og unnskyldningen for IKKE å gi en tier!

Nettopp!

Herregud, så teit du er nå.

Jeg tror du kan holde det gående i ukevis med samme tema og det ene meningsløse argumentet etter det det andre vil dukke opp. Det blir meninsløst og svare på slikt tåkeprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så teit du er nå.

Jeg tror du kan holde det gående i ukevis med samme tema og det ene meningsløse argumentet etter det det andre vil dukke opp. Det blir meninsløst og svare på slikt tåkeprat.

Det bare viser jo at det ikke er organisert kriminalitet som er problemet, for da ville du selvsagt ikke spist på restauranter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mer effektive måter å hjelpe fattige på.

Sikkert, men nå var spørsmålet om å gå på restauranter:

''Du mener som på enkelte restauranter, og derfor spiser du ikke ute lengre?

Eller er dette med "organisert kriminalitet" bare en vikarierende unnskyldning for ikke å hjelpe fattige?''

Ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du ønsker å forby det fordi de KAN være det?

Prostitusjon er ikke forbudt.

Det er forbudt å kjøpe sex nettopp fordi den prostituerte KAN (ofte) være tvunget eller "tvunget" til det, og derfor bli skadet.

Det er ikke forbudt å gi penger til en fattig (eller en prostituert), UTEN å forlange noe i retur.

Vanskeligere er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...