Gå til innhold

Gir du penger til romfolket som tigger?


Gjest Windu

Anbefalte innlegg

De har krav på det hvis de er norske statsborgere. Hvis ikke har de ingen ting her å gjøre.

Så våset ditt om "sosialhjelp" var altså bare irrelevant tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    139

  • Mammantil3

    52

  • Louis Cyphre

    15

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

Og hvorfor spiller de bort pengene sine da, hvis de er sultne?

Er det de samme?

Sånn på individnivå, og ikke "de ser ut som om de er fra øst-Europa"-nivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nei, de går ute og samler en og en flaske, til én krone stykke i pant.

Forsøk selv å se hvor mange flasker du kan finne.

Og hvor tror du de får disse pengene de spiller for? Er det de samme som tigger?

''Og hvor tror du de får disse pengene de spiller for? Er det de samme som tigger?''

Kan det være kriminalitet, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Er det de samme?

Sånn på individnivå, og ikke "de ser ut som om de er fra øst-Europa"-nivå?

Så kommer borforklaringene igjen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Nei, man kan være her lovlig uten å ha rett på sosialhjelp.

Jeg har heller ikke rett på sosialhjelp. Kan det være fordi jeg er frisk og arbeidsdyktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvor tror du de får disse pengene de spiller for? Er det de samme som tigger?''

Kan det være kriminalitet, tror du?

Tja - muligvis nettopp for de som IKKE får noe når de tigger, men må få inn penger på andre måter.

Hvis man har en inntektsgivende "geskjeft" som kriminell, så sitter man neppe på fortauet å tigger, og knapt får en krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer borforklaringene igjen ja.

Så du vet altså ikke om det er de SAMME "øst-Europeerne" som spiller bingo?

Takk! Det var det jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke rett på sosialhjelp. Kan det være fordi jeg er frisk og arbeidsdyktig?

Nei, det er fordi du har en jobb eller annen inntekt, samt norsk pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vet altså ikke om det er de SAMME "øst-Europeerne" som spiller bingo?

Takk! Det var det jeg trodde.

Det blir da vel det samme som at du sier at alle tiggere er sultne, og de som ikke er sultne er de som er døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi de eneste som ikke blir sultne er de som er døde. At folk blir eller er sultne er noe man trygt kan generalisere om.

Når de ikke vil ta imot mat, kan man vel konkludere med at de ikke er veldig sultne, vel?

Og hva med de andre spørsmålene mine, f.eks. om det er OK å gi til organiserte bander? Eller skal du nå si at det ikke finnes slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Tja - muligvis nettopp for de som IKKE får noe når de tigger, men må få inn penger på andre måter.

Hvis man har en inntektsgivende "geskjeft" som kriminell, så sitter man neppe på fortauet å tigger, og knapt får en krone.

De gjør begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

Når de ikke vil ta imot mat, kan man vel konkludere med at de ikke er veldig sultne, vel?

Og hva med de andre spørsmålene mine, f.eks. om det er OK å gi til organiserte bander? Eller skal du nå si at det ikke finnes slike?

''Og hva med de andre spørsmålene mine, f.eks. om det er OK å gi til organiserte bander?''

Det advares det nok, hvis du ikke ønsker å støtte menneskehandel.

http://www.p4.no/story.aspx?id=355762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de ikke vil ta imot mat, kan man vel konkludere med at de ikke er veldig sultne, vel?

Og hva med de andre spørsmålene mine, f.eks. om det er OK å gi til organiserte bander? Eller skal du nå si at det ikke finnes slike?

Mener du at siden du traff noen som ikke var sultne, så er ingen andre sultne?

Nei, det er ikke OK å gi TIL organiserte bander, men ettersom folk er uskyldige inntil det motsatte er bevist, så antar man ikke at folk er i en organisert bande bare fordi de er fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir da vel det samme som at du sier at alle tiggere er sultne, og de som ikke er sultne er de som er døde.

Nei, det blir selvsagt ikke det samme.

ALLE mennesker (bortsett fra døde etc) blir sultne.

Ikke alle tiggere spiller bingo, bare fordi en person fortalte deg at hun en gang så noen som gjorde det (uten å vite om de engang var tiggere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...