Gå til innhold

Gir du penger til romfolket som tigger?


Gjest Windu

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Nei, men så vet du jo heller ikke om det er de samme som tigger som er på bingo.

Du bare later som, for da er det enklere å finne noe negativt om fattige.

Gjesp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    139

  • Mammantil3

    52

  • Louis Cyphre

    15

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

''Nei, når man ikke engang forstår at man bør hjelpe andre som ikke er så heldige at de har inntekt, norsk pass, og alle de andre ufattelig gode velferdsordningene man har sammenlignet med hvor de kommer fra.

Ja, hvis man ikke forstår og tar det inn over seg seg, så vil jeg si at man er bortskjemt.''

Hvordan skal jeg finne frem til unntakene i byen? Jeg er i byen hver dag, skal jeg blakke meg og gi til alle for å treffe på unntaket?

Du kaller meg bortskjemt. Jeg tror ikke jeg skal skrive hva jeg tenker om deg, for da blir det sutring til webmaster.

Man kan gi mat - de fleste tar godt i mot det.

Man kan også gi litt penger, for det hjelper dem, selv om noe kan gå til organisert kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir bare til tiggere som sjarmerer meg i senk. Det er ikke så mange av dem, men det hender jeg møter på en:)

He..he..jeg er litt slik jeg også:-) Nå bor jeg ikke i hovedstaden, men de gangene jeg er der, så gir jeg som regel til tiggere som appellerer til meg på et vis. Jeg gir også med glede til =oslo- selgerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært meg å være skeptisk. Takket være det fikk jeg forhindret et innbrudd på jobben min hvor pcèr og annet utstyr ble tatt IGJEN.

Skeptisk er forskjellig fra å fordømme tiggere generelt som kriminelle og tilhørende organisert kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen tilfeller går en del av det til kriminelle bander.

Det er dog ikke slik at man bare antar at alle som er fattige tilhører en kriminell bande.

Lutfattige mennesker kommer seg neppe til Norge uten "hjelp" fra andre.

''– Vi har informasjon fra Romania om at sigøynere har blitt utsatt for at sterke grupper har tvunget barn og voksne ut på Europas gater, og tvunget dem til å tigge og stjele, sier Greve.

Greve mener at norske myndigheter gjør landet interessant for organiserte kriminelle ved å tillate tigging.''

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6897741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp!

Du har skrevet innlegg etter innlegg mot fattige mennesker i denne tråden - enhver unnskyldning blir brukt for å fremstille dem som uærlige og det som verre er, bare fordi de er fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Man kan gi mat - de fleste tar godt i mot det.

Man kan også gi litt penger, for det hjelper dem, selv om noe kan gå til organisert kriminalitet.

De kan få mat hos freselsarmeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutfattige mennesker kommer seg neppe til Norge uten "hjelp" fra andre.

''– Vi har informasjon fra Romania om at sigøynere har blitt utsatt for at sterke grupper har tvunget barn og voksne ut på Europas gater, og tvunget dem til å tigge og stjele, sier Greve.

Greve mener at norske myndigheter gjør landet interessant for organiserte kriminelle ved å tillate tigging.''

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6897741

Ja, alle vet (eller bør vite) at det forekommer.

Det er også mange restauranter i diverse land som betaler beskyttelsespenger til organisert kriminalitet - går du aldri på restaurant når du er på ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Skeptisk er forskjellig fra å fordømme tiggere generelt som kriminelle og tilhørende organisert kriminalitet.

Ja, hvis du kan plukke ut de få unntakene nede i byen til meg som virkelig er sultne, så skal jeg da jammen gi, men hjelp meg å finne dem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gi mat - de fleste tar godt i mot det.

Man kan også gi litt penger, for det hjelper dem, selv om noe kan gå til organisert kriminalitet.

Pengene går rett i lommene på bakmennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan få mat hos freselsarmeen.

''De kan få mat hos freselsarmeen.''

Enda en unnskyldning for at DU ikke skal gi, du ikke skal bry deg, du skal lempe det over på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle vet (eller bør vite) at det forekommer.

Det er også mange restauranter i diverse land som betaler beskyttelsespenger til organisert kriminalitet - går du aldri på restaurant når du er på ferie?

Det kan virkelig ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du kan plukke ut de få unntakene nede i byen til meg som virkelig er sultne, så skal jeg da jammen gi, men hjelp meg å finne dem da.

Som sagt, bare fordi noen er kriminelle, så er ikke alle det.

Unngår du å spise på restauranter i Sør-Europa, fordi det kan være at eieren betaler penger til organisert kriminalitet?

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He..he..jeg er litt slik jeg også:-) Nå bor jeg ikke i hovedstaden, men de gangene jeg er der, så gir jeg som regel til tiggere som appellerer til meg på et vis. Jeg gir også med glede til =oslo- selgerne.

Jeg liker også dem. De er ordentlige slitere som retter opp ryggen og gjør et ærlig slag arbeid. Det er nesten vakkert, og det skal de ha litt igjen for:)

Det er jo våre penger, og vi har slitt hund for dem, så da er vi i vår fulle rett til å gi etter trynefaktor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Du har skrevet innlegg etter innlegg mot fattige mennesker i denne tråden - enhver unnskyldning blir brukt for å fremstille dem som uærlige og det som verre er, bare fordi de er fattige.

Jeg fremstiller de uærlige som uærlige. Det er det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De kan få mat hos freselsarmeen.''

Enda en unnskyldning for at DU ikke skal gi, du ikke skal bry deg, du skal lempe det over på andre.

Kom ned av din høye hest, dette begynner rett og slett å bli usmakelig. DU vet ingen ting om vedkommende hjelper på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''De kan få mat hos freselsarmeen.''

Enda en unnskyldning for at DU ikke skal gi, du ikke skal bry deg, du skal lempe det over på andre.

Som jeg sa i sted. Hjelp meg og plukke ut de riktige blant tiggerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Som sagt, bare fordi noen er kriminelle, så er ikke alle det.

Unngår du å spise på restauranter i Sør-Europa, fordi det kan være at eieren betaler penger til organisert kriminalitet?

Eller?

Nå gjentar du deg selv til det kjedsommelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virkelig ikke sammenlignes.

Hva er forskjellen?

I begge tilfellene ender jo en del av pengene opp hos organisert kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjentar du deg selv til det kjedsommelige.

Og så skiftet du tema.

En gang til:

Unngår du å spise på restauranter i Sør-Europa, fordi det kan være at eieren betaler penger til organisert kriminalitet?

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...