Gå til innhold

Gir du penger til romfolket som tigger?


Gjest Windu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    139

  • Mammantil3

    52

  • Louis Cyphre

    15

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

Det er da ingen som sier du ikke kan gjøre det.

Denne tråden var dog om de som er i Norge.

Jeg er vant med å hjelpe de som ikke er så heldige som meg.

''Jeg er vant med å hjelpe de som ikke er så heldige som meg.''

Og hvem tror du får pengene når tiggingen er organisert av kriminelle bander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa mange. Dette var ett Bingolokale. Det finnes sikkert mange andre Bingolokale i byen også.

Men det er fremdeles altså bare noen, som en person har sett på et bingolokale.

Det der med å behandle folk som individer er noe dritt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som sier du ikke kan gjøre det.

Denne tråden var dog om de som er i Norge.

Jeg er vant med å hjelpe de som ikke er så heldige som meg.

Jeg er klar over at tråden er om tiggere i Norge, men siden de føler seg tvunget til å komme hit fordi de ikke har det bra i sitt land, så må det være betimelig å stille spørsmålet. Hvis flere hadde bidratt til hjelp i deres eget land, så hadde det kanskje ikke vært så attaktivt å komme hit sultne. Hvis det nå er det de er, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er "de"?

Noen? Tiggeren foran deg? En annen tigger?

Og hvis de har en blomstrende kriminell "geskjeft", hvorfor gidder de da å tigge?

''Hvem er "de"?

Noen? Tiggeren foran deg? En annen tigger?''

Denne sterke antipatien mot enhver form for generalisering skal jeg jammen prøve å huske til neste gang du synser om landsbygda i Norge ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som sier du ikke kan gjøre det.

Denne tråden var dog om de som er i Norge.

Jeg er vant med å hjelpe de som ikke er så heldige som meg.

''Jeg er vant med å hjelpe de som ikke er så heldige som meg.''

Tror du ikke noen andre er det samme, selv om vi ikke gir til tiggere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg sikkert bortskjemt som ikke bedriver kriminalitet og tigger, men jobber og ikke har god nok økonomi til å spille Bingo.

Nei, fordi det du skriver her minner så veldig om det Marie Antoinette skal ha sagt da hun ble fortalt at de fattige ikke hadde mer brød å spise?

"Kan de ikke bare spise kake?"

Det handler om å forstå fattigdom og problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnsaksbjørner

Nei, når man ikke engang forstår at man bør hjelpe andre som ikke er så heldige at de har inntekt, norsk pass, og alle de andre ufattelig gode velferdsordningene man har sammenlignet med hvor de kommer fra.

Ja, hvis man ikke forstår og tar det inn over seg seg, så vil jeg si at man er bortskjemt.

Merkelig at absolutt alle andre enn deg i denne tråden er bortskjemt, da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvem er "de"?

Noen? Tiggeren foran deg? En annen tigger?''

Denne sterke antipatien mot enhver form for generalisering skal jeg jammen prøve å huske til neste gang du synser om landsbygda i Norge ;-)

:glis:

Da skrev jeg at det handlet om steder med FÅ mennesker (altså, at utvalget var begrenset), og at det IKKE handlet om at det var noe "galt" med individene som bodde der.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nei, når man ikke engang forstår at man bør hjelpe andre som ikke er så heldige at de har inntekt, norsk pass, og alle de andre ufattelig gode velferdsordningene man har sammenlignet med hvor de kommer fra.

Ja, hvis man ikke forstår og tar det inn over seg seg, så vil jeg si at man er bortskjemt.

''Nei, når man ikke engang forstår at man bør hjelpe andre som ikke er så heldige at de har inntekt, norsk pass, og alle de andre ufattelig gode velferdsordningene man har sammenlignet med hvor de kommer fra.

Ja, hvis man ikke forstår og tar det inn over seg seg, så vil jeg si at man er bortskjemt.''

Hvordan skal jeg finne frem til unntakene i byen? Jeg er i byen hver dag, skal jeg blakke meg og gi til alle for å treffe på unntaket?

Du kaller meg bortskjemt. Jeg tror ikke jeg skal skrive hva jeg tenker om deg, for da blir det sutring til webmaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er vant med å hjelpe de som ikke er så heldige som meg.''

Og hvem tror du får pengene når tiggingen er organisert av kriminelle bander?

I noen tilfeller går en del av det til kriminelle bander.

Det er dog ikke slik at man bare antar at alle som er fattige tilhører en kriminell bande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi det du skriver her minner så veldig om det Marie Antoinette skal ha sagt da hun ble fortalt at de fattige ikke hadde mer brød å spise?

"Kan de ikke bare spise kake?"

Det handler om å forstå fattigdom og problemstillingen.

Det er visstnok bare en myte at MA sa noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Men det er fremdeles altså bare noen, som en person har sett på et bingolokale.

Det der med å behandle folk som individer er noe dritt, eller?

Det er umulig å plukke ut de trengende unntakene blandt alle i den banden der. Det bør du forstå. Byen oversvømmes og det er det vi ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg er vant med å hjelpe de som ikke er så heldige som meg.''

Tror du ikke noen andre er det samme, selv om vi ikke gir til tiggere?

Basert på det du skriver i denne tråden, så virker det jo ikke slik, men det er flott hvis du er det?

Det virker jo heller som om du er opptatt med å finne unnskyldninger for at man ikke skal gi til tiggere...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at tråden er om tiggere i Norge, men siden de føler seg tvunget til å komme hit fordi de ikke har det bra i sitt land, så må det være betimelig å stille spørsmålet. Hvis flere hadde bidratt til hjelp i deres eget land, så hadde det kanskje ikke vært så attaktivt å komme hit sultne. Hvis det nå er det de er, da.

Det ene ekskluderer jo ikke det andre.

Hvis man får gang i økonomien der, så kanskje de vender tilbake?

Men da må man gjøre det først.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å plukke ut de trengende unntakene blandt alle i den banden der. Det bør du forstå. Byen oversvømmes og det er det vi ser.

Så du antar at folk er skyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nei, fordi det du skriver her minner så veldig om det Marie Antoinette skal ha sagt da hun ble fortalt at de fattige ikke hadde mer brød å spise?

"Kan de ikke bare spise kake?"

Det handler om å forstå fattigdom og problemstillingen.

Jeg har sett fattigdom på nært hold og vet meget godt hva det er. De spiller ikke pengene sine bort på Bingo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visstnok bare en myte at MA sa noe slikt.

Hei,

Ja, jeg vet det, og derfor skrev jeg "skal ha sagt".

Tror ikke noen vet om hun virkelig sa det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett fattigdom på nært hold og vet meget godt hva det er. De spiller ikke pengene sine bort på Bingo.

Nei, men så vet du jo heller ikke om det er de samme som tigger som er på bingo.

Du bare later som, for da er det enklere å finne noe negativt om fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Så du antar at folk er skyldige.

Jeg har lært meg å være skeptisk. Takket være det fikk jeg forhindret et innbrudd på jobben min hvor pcèr og annet utstyr ble tatt IGJEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...