Gå til innhold

Siden vi er så godt igang - kunne du....


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 282
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    30

  • morsan

    22

  • ShitDiddelyDo

    17

  • frosken

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Aner ikke hva det innebærer, har ingen erfaring med døve (annet enn tunghørt bestefar og med med deg! ;))

Mer praktisk med en hørende kjæreste, men det later jo til at du og mange andre døve klarer seg meget bra. Tror det burde fungere greit å være kjæreste med en som klarer seg så godt som du! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller hatt en døv kjæreste enn en hørende kjæreste som ikke hører etter. :P

Men tror jeg hadde gruet meg til å lære tegnspråk. Er ikke det litt ut på dato? Kan man ikke heller kommunisere via post-it-lapper og facebook? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det hadde bydd på problemer å bli kjent siden jeg ikke kan tegnspråk til gagns. Hvis mannen hadde kunnet kommunisere med meg hadde jeg ikke hatt problemer med det.

Vi kan jo spørre i evigheter om mann i rullestol, kortvokst mann osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Det er da ikke verre enn at man kan lære seg tegnspråk (hvis den døve ikke er en "hørende døv" på fulltid ;-) ), hvis personen ellers var oppegåënde osv.

Som døv er hun vel i utgangspunktet allerede ganske "gudinneaktig"? :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg ville heller hatt en døv kjæreste enn en hørende kjæreste som ikke hører etter. :P

Men tror jeg hadde gruet meg til å lære tegnspråk. Er ikke det litt ut på dato? Kan man ikke heller kommunisere via post-it-lapper og facebook? ;)

''Jeg ville heller hatt en døv kjæreste enn en hørende kjæreste som ikke hører etter''

Godt poeng :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kommunikasjon

Hæ?

Hvorfor ikke?

Med vennlig hilsen

Det finnes også andre typer kjærester jeg ikke kan tenke meg å ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ville heller hatt en døv kjæreste enn en hørende kjæreste som ikke hører etter''

Godt poeng :P

Thanks a lot! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også andre typer kjærester jeg ikke kan tenke meg å ha...

Det var ikke et svar på det jeg spurte deg om: "Hvorfor ikke?"

(Altså, hvorfor du ikke kunne hatt en døv kjæreste?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis alt klaffet hadde det nok vært underordnet at han var døv. På den annen side innbiller jeg meg at det ville være vanskelig å kommunisere med hverandre ettersom jeg ikke kan døvespråk, i alle fall til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg faktisk ikke. Det ville blitt en fremmed og rar måte å kommunisere på, og jeg vet ikke om jeg ville greid å venne meg til det. Og så tenker jeg på alt vi ikke kunne oppleve sammen, som musikk, konserter og annet der lydene spiller en stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kommunikasjon

Det var ikke et svar på det jeg spurte deg om: "Hvorfor ikke?"

(Altså, hvorfor du ikke kunne hatt en døv kjæreste?)

Men det plikter jeg da ikke å gå i detalj på. Jeg har svart på temaet togli tok opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva det innebærer, har ingen erfaring med døve (annet enn tunghørt bestefar og med med deg! ;))

Mer praktisk med en hørende kjæreste, men det later jo til at du og mange andre døve klarer seg meget bra. Tror det burde fungere greit å være kjæreste med en som klarer seg så godt som du! :-))

''Mer praktisk med en hørende kjæreste, men det later jo til at du og mange andre døve klarer seg meget bra. Tror det burde fungere greit å være kjæreste med en som klarer seg så godt som du! :-))''

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det vet jeg faktisk ikke. Det ville blitt en fremmed og rar måte å kommunisere på, og jeg vet ikke om jeg ville greid å venne meg til det. Og så tenker jeg på alt vi ikke kunne oppleve sammen, som musikk, konserter og annet der lydene spiller en stor rolle.

Det er jo mange døve som kommuniserer på talespråk uten problemer, og som elsker musikk osv - så en slik en hadde kanskje vært ok? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Nei.

Hvorfor ikke? Jeg er døv og har normalt talespråk;)

...evt hvis jeg ikke hadde det - tenk så moro å kunne lære et nytt språk flytende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...