Gå til innhold

Siden vi er så godt igang - kunne du....


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Haha - tror du har et godt poeng der :P

Det er sikkert også litt sånn "huff og huff..der går paret der den ene sitter i rullestol og den andre er døv... godt de fant noen likesinnende iallefall....*snufs*" :P

Hehe, folk sier jo slike dumme ting :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 282
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    30

  • morsan

    22

  • ShitDiddelyDo

    17

  • frosken

    7

Mest aktive i denne tråden

Dette går bare bedre og bedre ;)

Jeg vet at sengehyggen ikke avhenger av om man har på "hørselen" eller ikke (uten å utdype det nærmere :P), men det var ting jeg grubla litt på før ;)

Det er nok det med felles venner som er et tilbakevendende tema hos døve/hørende par. Det rare er at de eneste hørende kvinnene jeg kjenner som har døv partner, er kvinnelige tegnspråktolker;) Det er derimot svært mange døve kvinner som har hørende menn (som ikke er tolker). Hva som er grunnen aner jeg ikke:)

Fordi kvinnfolk skal tenke og analysere før avgjørelsen tas.

Mannfolk? Nice ass! Så er vi solgt. Resten tar vi etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bare bedre og bedre ;)

Jeg vet at sengehyggen ikke avhenger av om man har på "hørselen" eller ikke (uten å utdype det nærmere :P), men det var ting jeg grubla litt på før ;)

Det er nok det med felles venner som er et tilbakevendende tema hos døve/hørende par. Det rare er at de eneste hørende kvinnene jeg kjenner som har døv partner, er kvinnelige tegnspråktolker;) Det er derimot svært mange døve kvinner som har hørende menn (som ikke er tolker). Hva som er grunnen aner jeg ikke:)

Kan det henge sammen med at kvinner ofte har større behov for å kommunisere enn menn? Jeg vet ikke, men jeg ser for meg at det må bli veldig omstendig å småpludre på tegnspråk, og at jeg kanskje heller ville droppet det og gått rundt og hold munn. Eller holdt henda;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nope, ikke i dag

Så hvis vi to ble kjærester (aner ikke kjønnet ditt :P), så kunne vi ikke kommet bak skallet hos hverandre, selv om vi hadde kommunisert uten problemer? Den skjønte jeg ikke helt ;)

Du hadde kommunisert uten problemer. Jeg hadde ikke gjort det. Selv om du ville skjønne hva jeg sa, vil du ikke være i stand til å oppfatte nyanser i språket ut i fra tonefall, du ville ikke "hørt" meg om du sto med ryggen til osv.

Jeg ville altså måtte endre en rekke ting ved min form å kommunisere på for å være sammen med en døv person. Og disse barriererene tror jeg ville hindret at man kom under huden på, ja. Ikke at det er umulig, men jeg tror jeg ville vurdert innsatsen som for høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Nei, det kunne jeg ikke.

Jeg kan ikke tegnspråk selv, men kjenner såpass til språket at jeg føler at det ville være en stor hemsko i kommunikasjonen. Mange døve er ikke såpass komfortable med vanlig talespråk at de kan lese, og det er noe jeg mener er en forutsetning for å kunne følge med i samfunnet og tiden.

Døve danner ofte et eget samfunn i samfunnet, der lukkes hørende utenfor fellesskapet og samtidig er døve ofte utelukket eller veldig hemmet i fellesskap med hørende.

Jeg har nettopp vært på besøk hos familien min i Danmark, mannen min er hemmet i samværet med min familie pga hans norske språk, på samme måte vil en døv person være hemmet i samvær med hørende familie. Den døve vil føle seg utenfor og lett tro at h*n blir baksnakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Ja!

Ingen kjærester jeg har vært borti har hatt rare musikksmaken. Det vil si at jeg ikke kan spille det jeg vil når jeg vil, og i hvert fall ikke på et anstendig lydnivå, og i tillegg må jeg høre på djevelskapen disse kaller smak.

En døv kjæreste kunne eliminert dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

,... eller hva med en stum :-)

'' ,... eller hva med en stum :-)''

Ja!

Jeg lurer på om det ultimate for meg hadde vært en døvstum.

Kvinner har det med å kakle fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Nå kunne jeg ikke tenke meg en kjæreste, siden jeg har en. ;o)

Faller jeg for noen så er evnt døvhet underordnet. Jeg tror jeg hadde funnet måte og få det til å funke på, for hadde jeg falt/fått kjemi med noen hadde jeg gjort mye for å kunne kommunisiere for å bli kjent.

Og om så var, så hadde jo andre parten gjort det samme sant, falt for meg og dermed prøvd å få det til å funke.

Det blir jo bare sånn tenkt dette her da, da jeg ikke helt kan forestille meg hvordan det blir siden jeg ikke kan nok om det, eller det at jeg ikke kan forestille meg en annen kjæreste enn den jeg har.

I utgangspunktet mener jeg vel at er klikket der, så gjør en det meste for at det skal funke, uavhening om det er døvhet, store ører, eller andre ting som er litt utenfor boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' ,... eller hva med en stum :-)''

Ja!

Jeg lurer på om det ultimate for meg hadde vært en døvstum.

Kvinner har det med å kakle fælt.

Jeg har alltid drømt om en døvstum dame med egen restaurant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

'' ,... eller hva med en stum :-)''

Ja!

Jeg lurer på om det ultimate for meg hadde vært en døvstum.

Kvinner har det med å kakle fælt.

Og gjerne blind i tillegg så trenger du ikke bytte den flekkete joggebuksa så ofte heller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' ,... eller hva med en stum :-)''

Ja!

Jeg lurer på om det ultimate for meg hadde vært en døvstum.

Kvinner har det med å kakle fælt.

''Jeg lurer på om det ultimate for meg hadde vært en døvstum.

Kvinner har det med å kakle fælt.''

Du vil kanskje helst også ha en som er 1,20 høy, store ører og hode som er flatt på toppen? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' ,... eller hva med en stum :-)''

Ja!

Jeg lurer på om det ultimate for meg hadde vært en døvstum.

Kvinner har det med å kakle fælt.

glemte dette: Og tannløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Og gjerne blind i tillegg så trenger du ikke bytte den flekkete joggebuksa så ofte heller? ;)

Joggebuksa mi er ikke flekkete. Jeg har 4-5 stykker jeg bytter mellom. Så det så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenner vil jeg ha, og jeg foretrekker kvinner som ikke er veldig lave. :)

...det er fra en gammel vits om at "drømmekvinnen" skal være i skritthøyde, ha ører som er gode "håndtak", tannløs, og med en hodeskalle egnet for å sette fra seg halvliter'n oppå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

...det er fra en gammel vits om at "drømmekvinnen" skal være i skritthøyde, ha ører som er gode "håndtak", tannløs, og med en hodeskalle egnet for å sette fra seg halvliter'n oppå....

Ah. Nei, ølen min vil jeg helst holde selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg ikke.

Jeg kan ikke tegnspråk selv, men kjenner såpass til språket at jeg føler at det ville være en stor hemsko i kommunikasjonen. Mange døve er ikke såpass komfortable med vanlig talespråk at de kan lese, og det er noe jeg mener er en forutsetning for å kunne følge med i samfunnet og tiden.

Døve danner ofte et eget samfunn i samfunnet, der lukkes hørende utenfor fellesskapet og samtidig er døve ofte utelukket eller veldig hemmet i fellesskap med hørende.

Jeg har nettopp vært på besøk hos familien min i Danmark, mannen min er hemmet i samværet med min familie pga hans norske språk, på samme måte vil en døv person være hemmet i samvær med hørende familie. Den døve vil føle seg utenfor og lett tro at h*n blir baksnakket.

''Mange døve er ikke såpass komfortable med vanlig talespråk at de kan lese, og det er noe jeg mener er en forutsetning for å kunne følge med i samfunnet og tiden.''

Jøsses! Stemmer virkelig dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...