Gå til innhold

Greit å hate kollega?


Gjest Nevertheless

Anbefalte innlegg

Gjest sangsol

Så du mener rett og slett at de med min lidelse ikke skal få hjelp?

Skulle ønske det var mulig å behandle/bli kvitt alt av lidelser og/eller sykdommer.

Men dessverre er noen sykdommer kroniske, og man kan bare lette symptomer. Det betyr ikke at ikke legen/andre VIL behanlde pasienten- men det er ikke MULIG.

Diabetespasienten blir ikke kvitt sin diabetes uansett hvor høyt legen ønsker det. Men symptomene kan dempes og pasienten kan lære å leve med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    29

  • Mandolaika

    22

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    9

  • tonie

    6

Gjest Nevertheless

Skulle ønske det var mulig å behandle/bli kvitt alt av lidelser og/eller sykdommer.

Men dessverre er noen sykdommer kroniske, og man kan bare lette symptomer. Det betyr ikke at ikke legen/andre VIL behanlde pasienten- men det er ikke MULIG.

Diabetespasienten blir ikke kvitt sin diabetes uansett hvor høyt legen ønsker det. Men symptomene kan dempes og pasienten kan lære å leve med dette.

Det tragiske er at NHD ikke vet hva han snakker om og det hadde vært "okv" hvis han bare var liksom-psykiater på nettet, men han praktiserer og det er meget alvorlig.

Han ville avvist folk som kanskje er døden nær fordi det ikke "finnes" dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

De med lidelser som det ikke finnes kjent behandling for, må dessverre få avslag. Ikke fordi de ikke lider nok eller ikke fortjener det, men fordi en ikke kan bruke verken deres eller helsevesenets tid uten at det har noen effekt.

Jeg var døende en periode jeg, altså suicidal og du vet rett og slett ikke hva du snakker om hvis du ville avvist en person med så mye lidelse som de med min diagnose har. Du villle altså bare sett meg død fordi jeg ikke kunne hjelpes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Det tragiske er at NHD ikke vet hva han snakker om og det hadde vært "okv" hvis han bare var liksom-psykiater på nettet, men han praktiserer og det er meget alvorlig.

Han ville avvist folk som kanskje er døden nær fordi det ikke "finnes" dokumentasjon.

''Han ville avvist folk som kanskje er døden nær ...''

Sterk påstand. Har du dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å "hate" er et veldig sterkt ord i min oppfatning! Så jeg tror at en person måtte gjort noe aldeles grusomt mot meg for at jeg skulle kunne si at jeg hatet vedkommende.

Det du nevner er en bagatell, og noe man må regne med på en arbeidsplass. Vedkommende har jo knapt gitt deg det man kan kalle en liten "irettesettelse, " (snarere en kommentar kan man kanskje si) og tilsynelatende var ikke dette sagt for å være nedlatende eller krenkende.

Ingen liker å få kritikk. Så det er naturlig at du kanskje har fått litt "såret stolthet" og føler litt uvilje mot den som ga deg disse følelsene, selvom fornuften sier deg at det ikke er noen reell grunn til dette.

Men jeg synes det er langt ifra dette, til det å "hate" noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Han ville avvist folk som kanskje er døden nær ...''

Sterk påstand. Har du dokumentasjon?

Han skrev nettopp til meg at de med min diagnose må avvises uansett hvor mye vi lider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sangsol

Han skrev nettopp til meg at de med min diagnose må avvises uansett hvor mye vi lider.

...fordi den er ubehandelig.

Det blir som diabetes eller psoriasis eller andre kroniske sykdommer. De går ikke ann å behandle BORT. Men man kan dempe symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

...fordi den er ubehandelig.

Det blir som diabetes eller psoriasis eller andre kroniske sykdommer. De går ikke ann å behandle BORT. Men man kan dempe symptomer.

Det går an å behandle min diagnose også, NHD avslører bare hvor totalt kunnskapsløs han er om den diagnosen. Og det er skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Det går an å behandle min diagnose også, NHD avslører bare hvor totalt kunnskapsløs han er om den diagnosen. Og det er skremmende.

Dersom du vet hvordan din diagnose skal behandles, da er du vel selvbergende da?

Eller du kan fortelle legen din om metoden?

Veldig bra om du vet en behandlingsmetode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Dersom du vet hvordan din diagnose skal behandles, da er du vel selvbergende da?

Eller du kan fortelle legen din om metoden?

Veldig bra om du vet en behandlingsmetode.

Nei, er ikke selvbergende for jeg har ikke den utdannelsen en psykolog har. Men min diagnose handler om relasjonsskader og emosjonelle problemer og hvis NHD mener det ikke går an å behandle, så stiller jeg spørsmålstegn til at han har den jobben han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Dersom du vet hvordan din diagnose skal behandles, da er du vel selvbergende da?

Eller du kan fortelle legen din om metoden?

Veldig bra om du vet en behandlingsmetode.

Og heldigvis er DPS-en jeg går på mer seriøs enn NHD, så dette har vi kommet frem til sammen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Dersom du vet hvordan din diagnose skal behandles, da er du vel selvbergende da?

Eller du kan fortelle legen din om metoden?

Veldig bra om du vet en behandlingsmetode.

Takk for støtten forresten, det betyr mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

De med lidelser som det ikke finnes kjent behandling for, må dessverre få avslag. Ikke fordi de ikke lider nok eller ikke fortjener det, men fordi en ikke kan bruke verken deres eller helsevesenets tid uten at det har noen effekt.

Tror jeg skjønner hva du mener du. Å være deprimert, suicidal og ulevelig indre smerte osv. er jo andre diagnoser, som man selvsagt får hjelp til uansett grunn. Sorry for at jeg overreagerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nevertheless

''Han ville avvist folk som kanskje er døden nær ...''

Sterk påstand. Har du dokumentasjon?

Jeg ser jeg misforstod hva han mente. Han ville selvsagt ikke gjort det. Det er jo forskjell på depresjon, suicidalhet og en helt annen diagnose. Beklager min overreaksjon, er skuffet over meg selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

De med lidelser som det ikke finnes kjent behandling for, må dessverre få avslag. Ikke fordi de ikke lider nok eller ikke fortjener det, men fordi en ikke kan bruke verken deres eller helsevesenets tid uten at det har noen effekt.

Får dårlig samvittighet når jeg har overreagert. Jeg liker deg veldig godt, og setter sånn pris på dine kloke ord, så beklager at jeg svarte sånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Lurer fremdeles på hva du mente her :)

Jeg aner ingenting om hvorfor du ikke får lov til å skrive om din psykiatriske diagnose, men hvis du har fått et forbud så antar jeg at det har en grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Jeg aner ingenting om hvorfor du ikke får lov til å skrive om din psykiatriske diagnose, men hvis du har fått et forbud så antar jeg at det har en grunn.

Det er mulig. Jeg har ikke fått noen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, men det er sånn at jeg hele tiden tenker: Hvis de visste, ville de hatet meg. Ergo så hater de meg EGENTLIG, uten å vite det. At de hater den jeg EGENTLIG er. Slik at jeg er falsk og et monster i menneskedrakt.

Hvis det gir mening?

''Skjønner hva du mener, men det er sånn at jeg hele tiden tenker: Hvis de visste, ville de hatet meg. Ergo så hater de meg EGENTLIG, uten å vite det. At de hater den jeg EGENTLIG er. Slik at jeg er falsk og et monster i menneskedrakt.

Hvis det gir mening?''

Ja, det gir mening, men det er irrasjonelt, og det var du. Prøv å fokusere på at de vet hvordan du er som menneske uten å ha dømt deg ut i fra din diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, men det er sånn at jeg hele tiden tenker: Hvis de visste, ville de hatet meg. Ergo så hater de meg EGENTLIG, uten å vite det. At de hater den jeg EGENTLIG er. Slik at jeg er falsk og et monster i menneskedrakt.

Hvis det gir mening?

''Ja, det gir mening, men det er irrasjonelt, og det var du.''

Det skulle stå og det VET du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...