Gå til innhold

Greit å hate kollega?


Gjest Nevertheless

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost

Nei, det er sant. Har du noen forbilder?

Jeg treffer forbilder stadig. Folk rundt meg, like mye ukjente for meg som kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    29

  • Mandolaika

    22

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    9

  • tonie

    6

Gjest Nevertheless

Jeg treffer forbilder stadig. Folk rundt meg, like mye ukjente for meg som kjente.

Det er sant, trenger jo ikke være kjendiser. For meg er barn superstjernene på jorden, høres sikkert rart ut for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Det var da litt av et eksempel. Høres ut som noe fra en amerikansk selvhjelpsbok.

Mange ser på det som å få rakt i hendene et detaljert kart over de svake havnene. Da er det bare å slå til. Det du sier høres litt naivt ut i mine ører, selv om jeg som sagt ser at det kan ha noe for seg i visse situasjoner. I kjæresteforhold for eksempel, er det lite lurt å aldri vise svakhet.

Eksemplet kunne sikkert vært fra en am. selvhjelpsbok, kanskje jeg skal skrive en?

Og ja, jeg er ganske naiv. Mesteparten av tiden.

Jeg er også såpass mange år at jeg har erfart mye rart, så jeg holder fast på mitt synspunkt, selv om jeg ikke mener en skal løpe omkring og fortelle om alle sine svakheter. jeg har gjentatte ganger erfart at det å fortelle om en svakhet (når det er veldig viktig for meg) har ÅPNET dører, ikke lukket dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Nettopp. Det er nok av kalde egoister som går over lik for og framheve/redde seg selv. Og innser man ikke det, så har man et problem:-(

Hvilket problem har man da? At man ikke kommer like langt opp på karrierestigen så en kan være sammen med de kalde fiskene? Er det et mål for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

Jeg tror at uansett hvor en jobber, så vil det være minst en kollega en ikke liker. snakker av erfaring. på min arbeidsplass ble jeg tatt imot som nybegynner for mange år siden med åpne armer, og alle hjalp alle, og respekterte hverandre. helt til det kom en ny kollega. hun løy mye, tok ikke ansvar for ting, selv om det var hennes feil, osv. sa du ting til henne i fortrolighet, så slengte hun ut disse tingene når det passet henne, blant alle andre. en person du ikke kunne stole på. og ja, tilslutt hatet jeg henne. så vidt jeg vet er hun ennå i samme jobb, uheldigvis ble jeg ufør for 8 år siden. og glemmer aldri hvordan hun ødela det gode arbeidsmiljøet....og hun fikk også ansatt en venninne mens jeg var der, og det er noe av det sureste jeg har sett i mitt liv. hun var sur ALLTID.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn ja. Jo, det er knyttet til den diagnosen. Jeg føler meg sån fordi jeg føler at alle ser på meg sånn. Det er en ond sirkel hvis du skjønner.

Jeg tror det kan behandles, men er avhengig av støtte på veien for å si det sånn. Det er vel egentlig alle, men ikke så enkelt med en sånn diagnose. Har ingen i hverdagen som er der.

Jeg tror ærlig talt ikke du vil få det bra før du finner noen som kan hjelpe deg med dette, kanskje bør du sette ALLE kluter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nevertheless

Jeg tror at uansett hvor en jobber, så vil det være minst en kollega en ikke liker. snakker av erfaring. på min arbeidsplass ble jeg tatt imot som nybegynner for mange år siden med åpne armer, og alle hjalp alle, og respekterte hverandre. helt til det kom en ny kollega. hun løy mye, tok ikke ansvar for ting, selv om det var hennes feil, osv. sa du ting til henne i fortrolighet, så slengte hun ut disse tingene når det passet henne, blant alle andre. en person du ikke kunne stole på. og ja, tilslutt hatet jeg henne. så vidt jeg vet er hun ennå i samme jobb, uheldigvis ble jeg ufør for 8 år siden. og glemmer aldri hvordan hun ødela det gode arbeidsmiljøet....og hun fikk også ansatt en venninne mens jeg var der, og det er noe av det sureste jeg har sett i mitt liv. hun var sur ALLTID.

Huff, det er ille når det kommer EN og ødelegger. Det er ofte sånn. Ett ugress liksom, hehe. Lurer noen ganger på hvordan sånne slipper til gjennom jobbinetervjuene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merlen

Huff, det er ille når det kommer EN og ødelegger. Det er ofte sånn. Ett ugress liksom, hehe. Lurer noen ganger på hvordan sånne slipper til gjennom jobbinetervjuene.

De smiler og later som om de kan alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Jeg tror ærlig talt ikke du vil få det bra før du finner noen som kan hjelpe deg med dette, kanskje bør du sette ALLE kluter til.

Går i behandling nå da, og har bedt de legge opp til en bra plan for høsten. Blir både gruppeterapi (ikke for de med den diagnosen men for eupf) og innhenting av råd fra eksperter på området.

Jeg sa til de: Alt jeg vil er at dere prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

De smiler og later som om de kan alt....

Ja, det er jo lett å gå inn i en rolle. Men skjønner ikke hvorfor de gidder det, når de likevel bare skal være sure etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket problem har man da? At man ikke kommer like langt opp på karrierestigen så en kan være sammen med de kalde fiskene? Er det et mål for deg?

Nei. Det har ingenting med karriere og gjøre. Men jeg mener at jo mer realistisk syn man har på omgivelsene, jo bedre. Uansett i hvilken sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Jeg tror ærlig talt ikke du vil få det bra før du finner noen som kan hjelpe deg med dette, kanskje bør du sette ALLE kluter til.

Setter forresten så pris på hvor snille alle er her. Kjenner folk hverandre via msn og sånne ting også her eller? Er kanskje ikke lov det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i behandling nå da, og har bedt de legge opp til en bra plan for høsten. Blir både gruppeterapi (ikke for de med den diagnosen men for eupf) og innhenting av råd fra eksperter på området.

Jeg sa til de: Alt jeg vil er at dere prøver!

:)

Håper dette vil hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Setter forresten så pris på hvor snille alle er her. Kjenner folk hverandre via msn og sånne ting også her eller? Er kanskje ikke lov det.

Jeg er ganske sikker på at noen kjenner hverandre. Fra Msn og facebook. Men langt fra alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Jeg er ganske sikker på at noen kjenner hverandre. Fra Msn og facebook. Men langt fra alle:-)

Hadde vært hyggelig å bli kjent med dere på den måten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Nei. Det har ingenting med karriere og gjøre. Men jeg mener at jo mer realistisk syn man har på omgivelsene, jo bedre. Uansett i hvilken sammenheng.

Kanskje er jeg for trøtt, er bare forvirra nå.

Men bare til informasjon - jeg har, til tross for min syn på dette, hatt en karriere. Jeg har blitt headhuntet til flere jobber, steget i gradene og fått mer og mer ansvar.

Så når noen vil fortelle meg at folk som innrømmer svakheter lett blir tråkket på, vel - det preller av.

Det som VIRKELIG kan knekke en, det er psykisk sykdom.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Så de med min diagnose bør egentlig avvise fra DPS-ene?

De med lidelser som det ikke finnes kjent behandling for, må dessverre få avslag. Ikke fordi de ikke lider nok eller ikke fortjener det, men fordi en ikke kan bruke verken deres eller helsevesenets tid uten at det har noen effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke greit

Jeg kan ikke se at denne kollegaen din har gjort noe galt. Det må da vel være lov å si fra hvis du hadde sendt en mail uten at all informasjonen var med. Ser ikke på dette som en big deal. Hvorfor reagerer du så kraftig på det? Synes det er rart at du hater vedkommende for noe som en faktisk må regne med i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

De med lidelser som det ikke finnes kjent behandling for, må dessverre få avslag. Ikke fordi de ikke lider nok eller ikke fortjener det, men fordi en ikke kan bruke verken deres eller helsevesenets tid uten at det har noen effekt.

Så du mener rett og slett at de med min lidelse ikke skal få hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...