Gå til innhold

Greit å hate kollega?


Gjest Nevertheless

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost

Ja, er bare at jeg opplever alt sånn som et angrep på min integritet og respekt overfor andre hvis du skjønner. At hvis jeg blir kritisert, så betyr det at jeg har sviktet i å bli respektert.

Skal en bli respektert så må en kunne innrømme å ha gjort noe feil, til og med selv om en selv ikke mener å ha gjort det.

Å innrømme det (f.eks. av respekt for andre) - DET er styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    29

  • Mandolaika

    22

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    9

  • tonie

    6

Gjest Nevertheless

''Hmm...ikke egentlig. Men føler at den ene kritikken er en av 1000 millioner kritikker mot meg på en måte''

Jeg tror det er på høy tid du begynner å kjenne deg selv. En eupf-er vil VELDIG fort tolke utsagn som kritikk, enten det er det eller ikke.

Kanskje ville du hatt godt av å lese deg opp på din egen lidelse? Det har i hvert fall hjulpet meg.

Vennlig hilsen

Hmm, ja, men blir man ikke mer opphengt i det hvis man leser om det da? Nå leste jeg nettopp om narsissistisk personlighetsforstyrrelse og ble opphengt i at jeg kanskje kan ha det. Er det alltid bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Skal en bli respektert så må en kunne innrømme å ha gjort noe feil, til og med selv om en selv ikke mener å ha gjort det.

Å innrømme det (f.eks. av respekt for andre) - DET er styrke.

Er det sant? Er ikke det å vise underlegenhet og svakhet? Jeg spør fordi jeg ikke vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner, skal ikke trenge meg på :)

Jeg er litt på samme måten. Jeg vil på en måte ha stor kjærlighet og samhold, men samtidig være alene. Å være oppi noen hele tiden er vel kanskje ikke bra for noen.

He..he..:-) Aner ikke hva som er bra for folk flest. Men jeg har funnet ut hva som er bra for meg. Ingen konflikter, etter og ha gjennomlevd dem massivt i mange år. Med tilhørende angst og depresjon. Aldri mer, nei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

He..he..:-) Aner ikke hva som er bra for folk flest. Men jeg har funnet ut hva som er bra for meg. Ingen konflikter, etter og ha gjennomlevd dem massivt i mange år. Med tilhørende angst og depresjon. Aldri mer, nei :-)

Hehe, skjønner. Men du gir meg jo lyst til å overbevise deg om at det finnes et alternativ, hehe ;)

Jeg er nok en liten romantiker enda jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant? Er ikke det å vise underlegenhet og svakhet? Jeg spør fordi jeg ikke vet...

Ved at du viser yrkesstolthet og ønsker å yte ditt beste, og derfor tar til deg din kollegas tilbakemeldinger om noe han mente ikke helt holdt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Huff, jeg ville freaket ut! Ville nok sørget for at han ikke kom bort til meg.

Mange reagerer som deg. Jeg liker han og det har han skjønt for han kjefter ikke lenger, men vitser og tuller. Han kan være svært morsom. Noen mennesker er enkle slik og det gjelder å få slike folk på side, så blir selv de vanskeligste greie å ha med å gjøre. Vel, det var kanskje en smule overdrevent da men :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Ved at du viser yrkesstolthet og ønsker å yte ditt beste, og derfor tar til deg din kollegas tilbakemeldinger om noe han mente ikke helt holdt mål.

Ja, men hva når jeg mener at det holdt mål, eller at jeg gir litt f i om det var helt perfekt? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Mange reagerer som deg. Jeg liker han og det har han skjønt for han kjefter ikke lenger, men vitser og tuller. Han kan være svært morsom. Noen mennesker er enkle slik og det gjelder å få slike folk på side, så blir selv de vanskeligste greie å ha med å gjøre. Vel, det var kanskje en smule overdrevent da men :-)

Det er sant. De slemme er det lurt å ha på sin side så de er snille mot deg. Men på en annen side, så må jeg innrømme at jeg ofte ignorer folk som blir ekstremt pratsom hvis du gir bare bittelitt oppmerksomhet hvis du skjønner. Da blir man aldri kvitt de,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som tier samtykker NHD? Jeg vil føle at jeg er verdt det samme som andre! At jeg er velkommen på jorden.

Jeg følte at det han gjorde, var å la sinne og irritasjon gå utover meg pga en filleting, og hvis noen andre på jobben hadde gjort det, hadde han ikke reagert sånn i det hele tatt.

Noen sjefer legger seg opp i hvordan du setter melkekartongen inn i kjølskapet, våkn opp, tusenvis blir behandlet langt verre hver eneste arbeidsdag.

Jeg er ikke et sekund i tvil om at årsaken til at du har alle disse monster-tankene ligger i din uheldbredelige (?) lidelse. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hva når jeg mener at det holdt mål, eller at jeg gir litt f i om det var helt perfekt? hehe

Da mistenker jeg at du er mest forbannet fordi han avslørte deg, og da er det kanskje litt urettferdig å la det gå ut over ham:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Svarttrost

Er det sant? Er ikke det å vise underlegenhet og svakhet? Jeg spør fordi jeg ikke vet...

Å vise svakhet er å ha mental styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det er sant. De slemme er det lurt å ha på sin side så de er snille mot deg. Men på en annen side, så må jeg innrømme at jeg ofte ignorer folk som blir ekstremt pratsom hvis du gir bare bittelitt oppmerksomhet hvis du skjønner. Da blir man aldri kvitt de,hehe.

Jo, jeg er enig. Men han her er litt unik etter min smak. Jeg kjenner ingen andre som er så enkel på en måte, men som på en annen måte viser at han ikke kan være det alikevel. Jeg mener det går så kjapt rundt i hodet på han og morsomhetene kommer på løpende bånd og spesilet når jeg ler. Da får han litt blod på tann og blir enda morsommere.

Jeg kunne hatt han rundt meg hele dagen jeg, men jeg vet det er mange som blir lei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Er det sant? Er ikke det å vise underlegenhet og svakhet? Jeg spør fordi jeg ikke vet...

''Den største av alle svakheter er frykten for å virke svak.''

- Jacques-Benigne Bossuet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vise svakhet er å ha mental styrke.

Det der synes jeg er bullshit. En sjelden gang kan det kanskje ha noe for seg, men for det meste tror jeg det er greit å holde svakhetene sine litt for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Noen sjefer legger seg opp i hvordan du setter melkekartongen inn i kjølskapet, våkn opp, tusenvis blir behandlet langt verre hver eneste arbeidsdag.

Jeg er ikke et sekund i tvil om at årsaken til at du har alle disse monster-tankene ligger i din uheldbredelige (?) lidelse. Dessverre.

Ja, vet andre har det verre på jobben. Jeg skjønte ikke helt det med monster-tankene som du sa..? Jeg tror ikke den er uhelbredelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Da mistenker jeg at du er mest forbannet fordi han avslørte deg, og da er det kanskje litt urettferdig å la det gå ut over ham:)

Hmm..jeg vet ikke. Må tenke litt over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der synes jeg er bullshit. En sjelden gang kan det kanskje ha noe for seg, men for det meste tror jeg det er greit å holde svakhetene sine litt for seg selv.

Det tror jeg også. Ellers er det nok av dem som vil bruke dem mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...