Gå til innhold

Greit å hate kollega?


Gjest Nevertheless

Anbefalte innlegg

Gjest Nevertheless

Dersom du kan bli enda bedre i din jobb ved å få litt konstruktiv kritikk... Vil du da nekte å ta i mot den?

F.eks. hvis han sa: Det kan være lurt å vente til sånn og sånn er på plass så slipper vi å sende nye mailer om det samme....eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    29

  • Mandolaika

    22

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    9

  • tonie

    6

Gjest togli

Ja, jeg trekker tilbake "hate". Er bare noen dager siden jeg tenkte på hvor mye jeg likte han.

Hat gjør det bare verre for deg selv, så bra du legger bort den tanken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Det skulle stå hat, Ikke hatt.

Selv om jeg definitivt har mitt å si om hatter også.

Hehe ;)

"Hatet" har gått over litt nå, skjønner at det var litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja. Er det derfor noen er konsekvent ekle og herskende? For at de skal slippe at andre tør å si i mot de?

Jeg tror dette er mer en følelse du har og at det ikke nødvendigvis er slik i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Jo, jeg er kanskje litt nærtagende og paranoid. Hvis sjefen ikke smiler en dag så tenker jeg at jeg snart får sparken liksom.''

Ikke ta alt så personlig. Det er ikke sikkert det handler om deg. :-)

''Men jeg vil vise at jeg er sterk og tøff og skal respekteres! Ikke at jeg er sterk og tøff men, hehe....vil jo late som ;)''

Jeg ville aldri sett på det som mangel på respekt at noen sa fra til meg at de syntes eposten var litt rotete fordi den manglet informasjon. Tvert i mot respekterer personen deg kanskje nettopp fordi han sa i fra. :-)

''Jeg ville aldri sett på det som mangel på respekt at noen sa fra til meg at de syntes eposten var litt rotete fordi den manglet informasjon. Tvert i mot respekterer personen deg kanskje nettopp fordi han sa i fra. :-)''

Tror du det? Den tanken likte jeg :) Hvordan da egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Du har antagelig litt dårlig selvfølelse? Jeg tror man lett "henger seg opp" i negativ kritikk da... Kollegaen din har sikkert glemt dette forlengst:)

Selvbildet mitt sier at jeg er et monster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg ville aldri sett på det som mangel på respekt at noen sa fra til meg at de syntes eposten var litt rotete fordi den manglet informasjon. Tvert i mot respekterer personen deg kanskje nettopp fordi han sa i fra. :-)''

Tror du det? Den tanken likte jeg :) Hvordan da egentlig?

''Tror du det? Den tanken likte jeg :) Hvordan da egentlig?''

Jeg tenker at om han ikke hadde respekt for deg, så hadde han ikke giddet å bry seg med å si i fra. Da hadde han vel bare driti i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Men jeg vil vise at jeg er sterk og tøff og skal respekteres''

En slik påtatt "maske" vil ofte gjennomskues som nettopp usikkerhet/ dårlige nerver, så det kan godt være at masken din virker mot sin hensikt.

Jeg har et par kollegaer som reagerer slik og det er pga nerver.

Det er sant. Jeg merker også at jeg reagerer veldig når noen ber meg om å gjøre noe. Det tåler jeg veldig lite!! Eller hvis noen sier at noe MÅ gjøres innen da og da. De er ikke sjefene mine engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Hmm...ikke egentlig. Men føler at den ene kritikken er en av 1000 millioner kritikker mot meg på en måte.''

Jeg _tror_ du er altfor nærtagende. Har du lav selvtillit/dårlig selvbilde?

Ja, man får det av å bli sett på som uverdig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

"Sårbarhet for kritikk" er vel bare en del av det narsisstiske ved din personlighet? Du blir utsatt for en "narsisstisk krenkelse", og blir fly forbannet?

Mener du at jeg er narsissist? Er ikke det det motsatte av en som er full av selvhat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Jeg tror dette er mer en følelse du har og at det ikke nødvendigvis er slik i virkeligheten.

Ja...det kan være. Dere er så utrolig greie, at jeg skulle invitert dere alle ute på middag! Tenk så koselig det hadde vært da :) Kanskje gruppeterapi blir bra til høsten hvis det er litt sånn, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det er sant. Jeg merker også at jeg reagerer veldig når noen ber meg om å gjøre noe. Det tåler jeg veldig lite!! Eller hvis noen sier at noe MÅ gjøres innen da og da. De er ikke sjefene mine engang.

Da kan du komme til å oppleve nettopp det du er for, nemlig ikke bli likt. Det er normalt at kolleager gir beskjeder til hverandre selv også om de ikke er sjefer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Tror du det? Den tanken likte jeg :) Hvordan da egentlig?''

Jeg tenker at om han ikke hadde respekt for deg, så hadde han ikke giddet å bry seg med å si i fra. Da hadde han vel bare driti i det.

Det er sant. Så kanskje han mener jeg har utviklingspotensiale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Hehe ;)

"Hatet" har gått over litt nå, skjønner at det var litt drøyt.

Det er bra. Det er mye enklere å blåse av de som plager deg. Sinne går bare utover deg selv. Sinne og hat er slitsomt og destruktivt.

Drit i dem! Ja - det er lettere sagt enn gjort, men det er likevel et godt råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får det av å bli sett på som uverdig :/

Hvor har du det fra at du blir sett på som uverdig? Jeg tror nemlig det kun er i ditt eget hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Da kan du komme til å oppleve nettopp det du er for, nemlig ikke bli likt. Det er normalt at kolleager gir beskjeder til hverandre selv også om de ikke er sjefer.

Ja, og jeg synes det er ille for det blir så upersonlig på en måte. Da blir de ikke venner. Jeg vil at kolleger skal være venner og ikke upersonlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Så kanskje han mener jeg har utviklingspotensiale? :)

''Det er sant. Så kanskje han mener jeg har utviklingspotensiale? :)''

Nemlig. Han hadde neppe giddet å si i fra om han syntes du var helt håpløs. Jeg hadde ikke giddet det, det hadde jo bare vært bortkastet energi.

Jeg tror du må prøve å snu noen tankespiraler du har. Det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Hvor har du det fra at du blir sett på som uverdig? Jeg tror nemlig det kun er i ditt eget hode.

Nei, google F65.4 så skjønner du. Kan ikke si selve navnet på den her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Jeg ville ikke nektet noen å få behandling for en lidelse der virksom behandling er dokumentert, og hvor jeg selv behersket behandlingsmetoden.

For den lidelsen det har er snakk om, kjenner jeg ikke til at det finnes noen dokumentert virksom behandling, og jeg behersker selvsagt ingen slik behandlingsform.

Jeg lurer på om jeg kunne ringt deg en dag? Ikke for å være sint, slapp av. Men tror det kunne vært bra å få forklart deg en del ting om dette her, og at psykiatere har godt av å høre litt fra "denne siden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at jeg er narsissist? Er ikke det det motsatte av en som er full av selvhat?

Nei, jeg mener ikke at du er 100% narsissist. Men at en dose narsissisme er del av din personlighet/dine diagnoser. De fleste narsissister har vel en god dose selvhat, som de prøver og dekke til med en oppførsel som kamuflerer dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...