Gå til innhold

Greit å hate kollega?


Gjest Nevertheless

Anbefalte innlegg

Nei, google F65.4 så skjønner du. Kan ikke si selve navnet på den her inne.

Ja, men det har du skrevet om før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    29

  • Mandolaika

    22

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    9

  • tonie

    6

Gjest Nevertheless

''Det er sant. Så kanskje han mener jeg har utviklingspotensiale? :)''

Nemlig. Han hadde neppe giddet å si i fra om han syntes du var helt håpløs. Jeg hadde ikke giddet det, det hadde jo bare vært bortkastet energi.

Jeg tror du må prøve å snu noen tankespiraler du har. Det er ikke lett.

Men du hadde jo magiske metoder sånn at man kan tenke annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Nei, jeg mener ikke at du er 100% narsissist. Men at en dose narsissisme er del av din personlighet/dine diagnoser. De fleste narsissister har vel en god dose selvhat, som de prøver og dekke til med en oppførsel som kamuflerer dette:-)

Det kan være du har rett. Men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du hadde jo magiske metoder sånn at man kan tenke annerledes :)

''Men du hadde jo magiske metoder sånn at man kan tenke annerledes :)''

Så bra. :-) Det kan være lurt å prøve i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Ja, men det har du skrevet om før.

Det er derfor jeg tenker automatisk at alle ser på meg som uverdig og ikke velkommen på jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Ja, og jeg synes det er ille for det blir så upersonlig på en måte. Da blir de ikke venner. Jeg vil at kolleger skal være venner og ikke upersonlig!

Der tar du feil. På jobben gir vi beskjeder til hverandre hele tiden, men likevel går vi ut på byen og drikker vin sammen. Jobb er jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du har rett. Men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om andre?

Nei, for all del:-) Bare slike ting som nevnt her: Sårbarhet for kritikk bl.a. Og i tillegg så tror jeg du liker mye oppmerksomhet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg tenker automatisk at alle ser på meg som uverdig og ikke velkommen på jorden.

''Det er derfor jeg tenker automatisk at alle ser på meg som uverdig og ikke velkommen på jorden.''

Ja, det forstår jeg at du gjør, men behøver alle kjenne til diagnosen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Der tar du feil. På jobben gir vi beskjeder til hverandre hele tiden, men likevel går vi ut på byen og drikker vin sammen. Jobb er jobb.

Men jeg ville aldri funnet på å si noe surt eller noe. Jeg tenker at jeg er mye mer pedagogisk. Men det er mulig det bare handler om at jeg er redd for å få uvenner at jeg ikke tør å si sånt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Nei, for all del:-) Bare slike ting som nevnt her: Sårbarhet for kritikk bl.a. Og i tillegg så tror jeg du liker mye oppmerksomhet:-)

Hmm, ja gjør kanskje det, men det er litt fordi jeg føler meg tråkket på av hele samfunnet. Blir litt flau når du sier det sånn, eller flau av meg selv altså. Kommer det så tydelig frem liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Det er derfor jeg tenker automatisk at alle ser på meg som uverdig og ikke velkommen på jorden.''

Ja, det forstår jeg at du gjør, men behøver alle kjenne til diagnosen din da?

Jeg har ingen i hverdagen som vet om den. Kun behandlerne, og det føles utrolig ensomt i hverdagen å ikke kunne få ut sorg, smerte og frustrasjon pga det. Derfor jeg synes det er godt her inne. Det blir liksom en erstatning hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, ja gjør kanskje det, men det er litt fordi jeg føler meg tråkket på av hele samfunnet. Blir litt flau når du sier det sånn, eller flau av meg selv altså. Kommer det så tydelig frem liksom?

Det er mange som kan føle seg tråkket på uten og "ta den helt ut":-) Men hvis du trenger oppmerksomheten, og får den, så er det sikkert greit. Du virker i hvert fall ikke som noen ond person:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen i hverdagen som vet om den. Kun behandlerne, og det føles utrolig ensomt i hverdagen å ikke kunne få ut sorg, smerte og frustrasjon pga det. Derfor jeg synes det er godt her inne. Det blir liksom en erstatning hvis du skjønner.

''Jeg har ingen i hverdagen som vet om den.''

Hvordan har det seg da at du tror andre mener du ikke fortjener en plass her på jorden, at du er uverdig, at andre ikke liker deg osv., når de ikke vet om det? Du kan ikke forvente å få støtte og forståelse for fra folk for noe de ikke vet om og ikke kan ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Jeg ville ikke nektet noen å få behandling for en lidelse der virksom behandling er dokumentert, og hvor jeg selv behersket behandlingsmetoden.

For den lidelsen det har er snakk om, kjenner jeg ikke til at det finnes noen dokumentert virksom behandling, og jeg behersker selvsagt ingen slik behandlingsform.

Det finnes forresten noe dokumentert. Men finnes jo ikke utgitt en ABC-bok om hvordan. Men kunne jeg ringt deg? For tror jeg har noen teorier om dette som jeg tror kan gi mening for deg. Og har litt andre ting jeg føler er viktig å si til deg knyttet til din posisjon som fagperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Det er mange som kan føle seg tråkket på uten og "ta den helt ut":-) Men hvis du trenger oppmerksomheten, og får den, så er det sikkert greit. Du virker i hvert fall ikke som noen ond person:-)

Takk for det! Jeg hadde tvangstanker om at jeg var psykopat en periode pga hatet fra samfunnet. Men har fått det bevist at jeg ikke er det. Kan få tårer i øynene av mye jeg, og ønsker ingen mennesker vondt i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

''Jeg har ingen i hverdagen som vet om den.''

Hvordan har det seg da at du tror andre mener du ikke fortjener en plass her på jorden, at du er uverdig, at andre ikke liker deg osv., når de ikke vet om det? Du kan ikke forvente å få støtte og forståelse for fra folk for noe de ikke vet om og ikke kan ta hensyn til.

Skjønner hva du mener, men det er sånn at jeg hele tiden tenker: Hvis de visste, ville de hatet meg. Ergo så hater de meg EGENTLIG, uten å vite det. At de hater den jeg EGENTLIG er. Slik at jeg er falsk og et monster i menneskedrakt.

Hvis det gir mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Jeg hadde tvangstanker om at jeg var psykopat en periode pga hatet fra samfunnet. Men har fått det bevist at jeg ikke er det. Kan få tårer i øynene av mye jeg, og ønsker ingen mennesker vondt i det hele tatt!

Det har jeg skjønt:-) Det vonde du forårsaker rammer nok mest deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Det har jeg skjønt:-) Det vonde du forårsaker rammer nok mest deg selv.

Åssen da mente du? Sorry hvis jeg oppfatter tregt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...