Gå til innhold

Greit å hate kollega?


Gjest Nevertheless

Anbefalte innlegg

Gjest Nevertheless

Ettersom jeg har skjønt, så betyr det bare at man ikke har noen egen personlighet, men etteraper andres. Men jeg er ingen psykolog, heldigvis :-)

Blir kanskje litt for selvanalyserende nå, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    29

  • Mandolaika

    22

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    9

  • tonie

    6

Gjest Nevertheless

Du får tro hva du vil:-) Det finnes nok alle mulige typer mennesker innenfor denne yrkesgruppen også. Håper jeg.

Takk for det:-) Men jeg er reddet, og klarer meg utmerket uten slike mennesker rundt meg:-) Det er mye bedre at man vet hva man har, og forholder seg til det - enn slike falske illusjoner om kjærlighet og samhold:-)

Har du sluttet å tro på kjærlighet og samhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sluttet å tro på kjærlighet og samhold?

Ja, det har jeg. Jeg lever mye bedre alene :-) Ingen forventninger og heller ingen skuffelser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Ja, det har jeg. Jeg lever mye bedre alene :-) Ingen forventninger og heller ingen skuffelser:-)

Det er jo fint at du har det bra, men synes på en annen måte at det er litt synd å miste troen på kjærlighet. Jeg beklager på vegne av menn dersom de har gjort at du har mistet troen. Det finnes snille og gode menn. Jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Men jeg ville aldri funnet på å si noe surt eller noe. Jeg tenker at jeg er mye mer pedagogisk. Men det er mulig det bare handler om at jeg er redd for å få uvenner at jeg ikke tør å si sånt selv.

Her tror jeg igjen det er du som oppfatter beskjedene som sure.

Du må ikke glemme at andre enn deg også kan ha en dårlig dag på jobben. Noen kan være fryktelig stressa pga av mye arbeid, noen kan ha bekymringer av forskjellig art, noen kan ha sovet dårlig om natta osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Her tror jeg igjen det er du som oppfatter beskjedene som sure.

Du må ikke glemme at andre enn deg også kan ha en dårlig dag på jobben. Noen kan være fryktelig stressa pga av mye arbeid, noen kan ha bekymringer av forskjellig art, noen kan ha sovet dårlig om natta osv osv.

Det er sant. Jeg vet at vedkommende er veldig stresset og har en del bekymringer. Men har de dårlig impulskontroll da når de slipper ut irritasjon? Det går jo an å holde det inni seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo fint at du har det bra, men synes på en annen måte at det er litt synd å miste troen på kjærlighet. Jeg beklager på vegne av menn dersom de har gjort at du har mistet troen. Det finnes snille og gode menn. Jeg lover!

Jeg vet det:-) Men ingen skal røre fjernkontrollen min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Jeg vet det:-) Men ingen skal røre fjernkontrollen min :-)

Hehe, nå fikk jeg lyst til å terge deg med fjernkontrollen ;)

Men du mente kanskje ikke så bokstavelig, hehe.

Det er jo synd for oss snille menn når bra damer har mistet troen på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå fikk jeg lyst til å terge deg med fjernkontrollen ;)

Men du mente kanskje ikke så bokstavelig, hehe.

Det er jo synd for oss snille menn når bra damer har mistet troen på oss!

Jo, jeg mente det nesten bokstavelig:-) Har blitt ganske sær gjennom de siste årene. Og får utrolig lett pigger hvis noen tar seg til rette med min fjernkontroll, min do, min dusj eller min tv:-) Typisk "ungkarsnykker":-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det er sant. Jeg vet at vedkommende er veldig stresset og har en del bekymringer. Men har de dårlig impulskontroll da når de slipper ut irritasjon? Det går jo an å holde det inni seg.

De som kjefter høyrøstet på jobb har dålig imulskontroll vil jeg hevde, men jeg kan ikke svare på om det du opplever med dine kollegaer har noe med dårlig impulskontroll å gjøre. Jeg var ikke der, men kan ha det eller det kan som sagt være at irritasjonen bare er noe du føler og innbiller deg.

Og så er det jo ikke verdens undergang om noen skulle bli litt irriterte på deg heller da. Sånt går jo over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Jo, jeg mente det nesten bokstavelig:-) Har blitt ganske sær gjennom de siste årene. Og får utrolig lett pigger hvis noen tar seg til rette med min fjernkontroll, min do, min dusj eller min tv:-) Typisk "ungkarsnykker":-)

Du liker å ha din egen sone og egne regler på ting da skjønner jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

De som kjefter høyrøstet på jobb har dålig imulskontroll vil jeg hevde, men jeg kan ikke svare på om det du opplever med dine kollegaer har noe med dårlig impulskontroll å gjøre. Jeg var ikke der, men kan ha det eller det kan som sagt være at irritasjonen bare er noe du føler og innbiller deg.

Og så er det jo ikke verdens undergang om noen skulle bli litt irriterte på deg heller da. Sånt går jo over.

Ja, det går over. Og egentlig taper de seg bare synes jeg ;)

Lurer på hvilken glede folk får i å si sinte ting til andre. Jeg synes sånt er grusomt å gjøre jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kraftig overreaksjon, spør du meg. Man må tåle å få kritikk innimellom. Det er sunt. Det holder en skjerpet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du liker å ha din egen sone og egne regler på ting da skjønner jeg?

Jeg bor alene, og har gjort det i noen år nå. Og jeg betaler for de godene jeg har. Og da vil jeg også ha rett til og bestemme over godene. Jeg ser på dem som mine, og aldri i verden om jeg deler frivillig med noen. Jeg gjorde det i mange år, men det er slutt på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Høres ut som en kraftig overreaksjon, spør du meg. Man må tåle å få kritikk innimellom. Det er sunt. Det holder en skjerpet:)

Ja, er bare at jeg opplever alt sånn som et angrep på min integritet og respekt overfor andre hvis du skjønner. At hvis jeg blir kritisert, så betyr det at jeg har sviktet i å bli respektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja, det går over. Og egentlig taper de seg bare synes jeg ;)

Lurer på hvilken glede folk får i å si sinte ting til andre. Jeg synes sånt er grusomt å gjøre jeg.

He he, jeg lurer på hvordan du hadde taklet vaktmesteren på jobben min. Han flyr rundt på alle kontorer og overgår Narvestad. Jeg tror Stoltenberg har hentet karakteren sin derifra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

Jeg bor alene, og har gjort det i noen år nå. Og jeg betaler for de godene jeg har. Og da vil jeg også ha rett til og bestemme over godene. Jeg ser på dem som mine, og aldri i verden om jeg deler frivillig med noen. Jeg gjorde det i mange år, men det er slutt på det :-)

Hehe, skjønner, skal ikke trenge meg på :)

Jeg er litt på samme måten. Jeg vil på en måte ha stor kjærlighet og samhold, men samtidig være alene. Å være oppi noen hele tiden er vel kanskje ikke bra for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevertheless

He he, jeg lurer på hvordan du hadde taklet vaktmesteren på jobben min. Han flyr rundt på alle kontorer og overgår Narvestad. Jeg tror Stoltenberg har hentet karakteren sin derifra :-)

Huff, jeg ville freaket ut! Ville nok sørget for at han ikke kom bort til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merlen

Hmm...ikke egentlig. Men føler at den ene kritikken er en av 1000 millioner kritikker mot meg på en måte.

''Hmm...ikke egentlig. Men føler at den ene kritikken er en av 1000 millioner kritikker mot meg på en måte''

Jeg tror det er på høy tid du begynner å kjenne deg selv. En eupf-er vil VELDIG fort tolke utsagn som kritikk, enten det er det eller ikke.

Kanskje ville du hatt godt av å lese deg opp på din egen lidelse? Det har i hvert fall hjulpet meg.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...