Gå til innhold

Grønnsåpebad av sår


Gjest sårfoten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det må du. Grønnsåpe trekker bakterier til seg, så rester bør skylles godt av siden de også inneholder bakterier.

Gulvvask med grønnsåpe er altså en dårlig idé dersom man ikke skyller godt etterpå.

Jada, mange vil nå fortelle meg at de stadig vasker med grønnsåpe altså, uten å bli syke av det. Dere om det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syttentretti

Håper du kjøper den grønnsåpen du får på apoteket? Tror det er en viss forskjell der... Husker legevakta brukte det på jentungen for noen år siden,det ble ikke skylla men bare bandasjert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, såret bør skylles. Jeg pleier å bruke 1 spiseskje kokt grønnsåpe pr. liter vann.

Egner seg også forresten godt for å få ut flis ol. fra fingrer. Smør på grønnsåpe og ha en klut over. La det ligge på over natten og flisa og evt betennelse gir seg som regel.

Kjærringråd skal man ikke spøke med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kjøper den grønnsåpen du får på apoteket? Tror det er en viss forskjell der... Husker legevakta brukte det på jentungen for noen år siden,det ble ikke skylla men bare bandasjert.

''Håper du kjøper den grønnsåpen du får på apoteket? ''

En lege jeg snakket med senest nå i sommer sa følgende, i forbindelse med råd om grønnsåpebad: Originaltype grønnsåpe fra butikken (altså uten furnål og/eller salmiakk) er like bra som den du får på apoteket, men mye mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Bruk vanlig grønnsåpe fra butikken (uten furunål). Ta grønnsåpebad i ca 5-15 min, og skyll med lunkent vann etterpå.

Fungerer som bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Håper du kjøper den grønnsåpen du får på apoteket? ''

En lege jeg snakket med senest nå i sommer sa følgende, i forbindelse med råd om grønnsåpebad: Originaltype grønnsåpe fra butikken (altså uten furnål og/eller salmiakk) er like bra som den du får på apoteket, men mye mye billigere.

Jeg fikk også det rådet på sykehuset om å bruke grånnsåpe for å rense sår, men jeg skulle ikke bruke den flytende, men den som en gnidde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også det rådet på sykehuset om å bruke grånnsåpe for å rense sår, men jeg skulle ikke bruke den flytende, men den som en gnidde ut.

''Jeg fikk også det rådet på sykehuset om å bruke grånnsåpe for å rense sår, men jeg skulle ikke bruke den flytende, men den som en gnidde ut.''

Jeg brukte vanlig flytende grønnsåpe blandet ut i vann da jeg vasket et digert sår på katta vi hadde for mange år siden. Funket kjempefint det. :o) Dyrlegen sa det var helt riktig gjort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg fikk også det rådet på sykehuset om å bruke grånnsåpe for å rense sår, men jeg skulle ikke bruke den flytende, men den som en gnidde ut.''

Jeg brukte vanlig flytende grønnsåpe blandet ut i vann da jeg vasket et digert sår på katta vi hadde for mange år siden. Funket kjempefint det. :o) Dyrlegen sa det var helt riktig gjort også.

Funker nok like bra det også. Folk har nok gode erfaringer med både flytende og fast grønnsåpe. Det var en sykepleierske som sa fast grønnsåpe. Da jeg sa det til legen sa han at det var like bra med lunket såpevann og skylle godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...