Gå til innhold

Lister/psykopatlister


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Det er vanlig ungdomsspråk og ikke noe å bry seg om. Er ikke dette er tegn på at hun ikke har Asperger, tror du ?

Hei!

Jo hun har ikke asperger syndrom, hun ligner sin far :)

Hun er i elevrådet, hun er med i AUF, hun har mange venner og sminker seg og vet så mye om så mye rart. Når hun har venner her, ligger de på trampolinen feks med høy musikk, sminker seg og ler mye, jeg har aldri gjort sånt.

det ser fint ut og jeg er så glad min datter er akkurat sånn, derfor git jeg henne mer enn min mann liker for jeg blir så lykkelig av å se henne. Min psykiater smilte til meg en gang og sa " ja jeg skjønner det må være fint for deg å se dette".

I tillegg er hun et snilt menneske selv om hun himler med øynene, ber meg kutte ut og sier jeg er rar. Litt senere er det som om hun har glemt det, da gir hun meg klem og sier jeg i vertfall er snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    49

  • Persille1365381127

    13

  • morsan

    12

  • Katt-ja

    4

Persille1365381127

''Datteren min er åtte år, hun trenger ingen liste for å huske hva hun skal gjøre på badet''

Er dette nødvendig? Barna til Madelenemie har Asperger.

Vel, da skrev hun akkurat selv at datteren hennes ikke har asberger, og er en tenåring.

Så da er det antagelig ikke hun som har bruk for listene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Hei!

Når man leker i sandkassen blir man skitten under neglene og jeg syns neglebørste må brukes hver dag.

derfor skriver jeg dette opp også krysser man av ellers blir det for mye jeg må huske på også blir jeg stresset og det er ikke bra. Jeg virker irritert tror jeg når jeg er stresset, men likevel er vist ingen redd for meg, for jeg oppfører meg vist komsk for de rundt når jeg stresser, dette fordi jeg stresser for rare små ting som jeg syns er viktige. Syns det er rart at jeg kan være irritert uten at andre blir redde, hvis jeg merker at min mann er irritert blir jeg usikker og litt urolig, blir han sint kan jeg le, men det er vel fordi det kan se komisk ut.

''Når man leker i sandkassen blir man skitten under neglene og jeg syns neglebørste må brukes hver dag.''

Og det er jeg enig i. Men det gjelder vel ikke datteren din? Hun er vel for gammel til det? Går det an å ha lister for de som er så unge at de må minnes på ting, og så ikke for datteren din som virker som hun er gammel nok til å huske på disse tingene selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er nødvendig, jeg?

Hun skriver at listene er til for HENNE, ikke datteren. Og slik hun skriver i denne tråden, så ser det ut til at hun er den eneste som har bruk for disse listene (ref. at faren ler av dem og ikke bruker dem). Da er det da ikke gitt at barna trenger dem også?

Det høres jo ut som om datteren hennes er eldre enn min (iom at hun finner frem klær til moren), og da kan hun kanskje klare å huske hva hun skal gjøre uten liste også?

Det er vel heller ikke sånn at alle med Asbergers er like, så liste med detaljert oversikt over hva hun skal gjøre på badet er ikke nødvendigvis det rette for henne. Og hvertfall ikke når hun omtaler dem som hun gjør, og opplever at det er vanskelig at de henger der.

Om datteren ikke gjør det hun skal uten er saken selvsagt en annen.

Jeg tror kanskje hun har to døtre, en tenåring og en i småskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Jo hun har ikke asperger syndrom, hun ligner sin far :)

Hun er i elevrådet, hun er med i AUF, hun har mange venner og sminker seg og vet så mye om så mye rart. Når hun har venner her, ligger de på trampolinen feks med høy musikk, sminker seg og ler mye, jeg har aldri gjort sånt.

det ser fint ut og jeg er så glad min datter er akkurat sånn, derfor git jeg henne mer enn min mann liker for jeg blir så lykkelig av å se henne. Min psykiater smilte til meg en gang og sa " ja jeg skjønner det må være fint for deg å se dette".

I tillegg er hun et snilt menneske selv om hun himler med øynene, ber meg kutte ut og sier jeg er rar. Litt senere er det som om hun har glemt det, da gir hun meg klem og sier jeg i vertfall er snill.

Ja jeg fikk mistanke om det, da min sønn som har en klassekamerat med Asperger snakker ''proffesorspråk'' i følge han.

Han ville nok ikke sagt "jævla hyggelig" og '"dritbra'" slik min sønn gjør.

Jeg fikk inntrykk av du mistenkte at datteren din hadde Asperger, men det var kanskje en annen datter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Vel, da skrev hun akkurat selv at datteren hennes ikke har asberger, og er en tenåring.

Så da er det antagelig ikke hun som har bruk for listene...

Hun har mange barn og hun har barn med Asperger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Når man leker i sandkassen blir man skitten under neglene og jeg syns neglebørste må brukes hver dag.''

Og det er jeg enig i. Men det gjelder vel ikke datteren din? Hun er vel for gammel til det? Går det an å ha lister for de som er så unge at de må minnes på ting, og så ikke for datteren din som virker som hun er gammel nok til å huske på disse tingene selv?

Hei!

Den ene datterene min er jo bare 6 år.

Hun leker i sandkassen og lager små pakker med sand som hun pakker inn med blader og gress.

Den andre husker dette selv, hun er flinkere på sin daglige plaie enn meg, da du vet hun smører seg inn, parfymerer seg, sminker seg hver eneste dag. Sminke har hun kuttet ned på da jeg sa at hun ser penere ut uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Når man leker i sandkassen blir man skitten under neglene og jeg syns neglebørste må brukes hver dag.''

Og det er jeg enig i. Men det gjelder vel ikke datteren din? Hun er vel for gammel til det? Går det an å ha lister for de som er så unge at de må minnes på ting, og så ikke for datteren din som virker som hun er gammel nok til å huske på disse tingene selv?

''Går det an å ha lister for de som er så unge at de må minnes på ting, og så ikke for datteren din som virker som hun er gammel nok til å huske på disse tingene selv?''

Har hun sagt at disse listene er for datteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg fikk mistanke om det, da min sønn som har en klassekamerat med Asperger snakker ''proffesorspråk'' i følge han.

Han ville nok ikke sagt "jævla hyggelig" og '"dritbra'" slik min sønn gjør.

Jeg fikk inntrykk av du mistenkte at datteren din hadde Asperger, men det var kanskje en annen datter?

Hei!

Ja det er min yngste datter noe kan tyde på at har asperger syndrom, hun er mer som meg :)

Jeg snakket både professoraktig samt Riksmål da jeg var tenåring, derfor var jeg godt likt blant eldre, men de er døde nå og venner på egen alder var vanskelig for meg, skjønte ikke så godt måten å snakke på.

Jeg hører jo ordet dritbra inni mellom, men jeg slutter ikke å forundre meg over ordet dritbra, syns det er selvmotsigende.

Drit og dra, mener jeg at jeg også har hørt, men i det minste der er det sagt i sinne av noen som vil at andre skal dra sin vei.

Driti deg ut, er en annen variant, men det er jo rat å si sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Å ja, det var lurt.

Vel jeg syns det går helt fint i vertfall selve kysset, men det er stresset med så mange ganger jeg syns er slitsomt, også må det gjøres akkurat sånn og det forstår jeg jo også.

Vi pleide å "lete etter biler" inni munnen på barna mens vi pusset, for at det skulle være gøy å pusse tennene. Det var særlig mannen min som gjorde det. Mens han pusset, sa han:

"Åååååå - nå ser jeg en liten blå Subaru som kjører rundt inni her, med firehjulstrekk. Hvem er det sin bil tro?"

"Bestemor sin," svarte ungene fornøyd.

mannen min pusset videre, og så sa han:

"Men nå ser jeg en sort Opel stasjonsvogn. Hvem kan det være sin bil?"

" Det er naboene sin bil det," svarte ungene.

Og sånn holdt vi på helt til vi var ferdige :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Går det an å ha lister for de som er så unge at de må minnes på ting, og så ikke for datteren din som virker som hun er gammel nok til å huske på disse tingene selv?''

Har hun sagt at disse listene er for datteren?

Vel, det er datteren som har reagert på listene - så da antar jeg at det er noen lister for datteren også.

Går det greit for deg om jeg svarer etter beste evne uten at du blir aggressiv tror du? Det er litt slitsomt. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Hun har mange barn og hun har barn med Asperger.

Men jeg antar at det er den eldste som har reagert på dette, og hun har ikke asperger, og selv om man har barn med sykdommer kan man ikke glemme de som ikke har det. De skal leve der de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Hei!

Den ene datterene min er jo bare 6 år.

Hun leker i sandkassen og lager små pakker med sand som hun pakker inn med blader og gress.

Den andre husker dette selv, hun er flinkere på sin daglige plaie enn meg, da du vet hun smører seg inn, parfymerer seg, sminker seg hver eneste dag. Sminke har hun kuttet ned på da jeg sa at hun ser penere ut uten.

Og hun på 6 trenger sikkert en huskeliste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pleide å "lete etter biler" inni munnen på barna mens vi pusset, for at det skulle være gøy å pusse tennene. Det var særlig mannen min som gjorde det. Mens han pusset, sa han:

"Åååååå - nå ser jeg en liten blå Subaru som kjører rundt inni her, med firehjulstrekk. Hvem er det sin bil tro?"

"Bestemor sin," svarte ungene fornøyd.

mannen min pusset videre, og så sa han:

"Men nå ser jeg en sort Opel stasjonsvogn. Hvem kan det være sin bil?"

" Det er naboene sin bil det," svarte ungene.

Og sånn holdt vi på helt til vi var ferdige :-))))

Hei!

Takk for tipset, det var søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun på 6 trenger sikkert en huskeliste :)

Hei!

ja derfor har vi lister, min sønn trenger den også.

Egentlig trenger jeg selv også, jeg bare liker ikke tenke på det, jeg glemmer kanskje en ting der på badet feks gre håret eller skifte skjorte eller vrenge klærne, jeg liker å gå med dem på vrangen da jeg ikke liker sømmer og lapper, men når man går ut må man snu klærne den ekle veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Men det blir mange suss, jeg har ikke regnet ut antallet, men man skal pusse et min på hver side oppe og nede altså totalt 4 min, vi bruker så et timeglass som vi snur 4 ganger.

jeg syns i vertfall det er anstrengende, og min datter er helt hvit rundt munnen av tannkrem og smiler mot meg og lager en hvit trutemunn som jeg kysser. (overraskende nok går dette helt fint, jeg antar dette skyldes at jeg er hennes mor og at vi jo har vært bundet samme i 40 uker via navlestrengen) Hun ble faktisk født på dagen jeg hadde termin, samt i badekaret her hjemme.

Wow - 4 minutters tannpuss - det synes jeg var lenge. Er det virkelig så lenge som er anbefalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - 4 minutters tannpuss - det synes jeg var lenge. Er det virkelig så lenge som er anbefalt?

Hei!

Ja jeg spurte den offentlige tannlegetjenesten og tannlegen der, tidligere kalt skoletannlegen.

Jeg vet ikke om dette er inkludert tanntråd, men det tror jeg ikke for hun sa 1 min. på hver side oppe og nede. Jeg trodde først det var 2 min, men så sa hun dette. man skal jo pusse i forskjellige vinkler av tennene, slik at med en myk tannbørste så tar det tid å pusse, man skal også pusse med en spesialtannbørste bakerst, samt pusse tungen og tannkjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Vel, det er datteren som har reagert på listene - så da antar jeg at det er noen lister for datteren også.

Går det greit for deg om jeg svarer etter beste evne uten at du blir aggressiv tror du? Det er litt slitsomt. Takk :)

''Vel, det er datteren som har reagert på listene - så da antar jeg at det er noen lister for datteren også''

Slik tolket ikke jeg det. Jeg tolket det slik at hun ble flau over vennenes kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn trenger lister over hva de skal gjøre på badet hver morgen - bl.a. mi jente på ti år. Hun kan kjapt glemme å greie håret - eller bytte underbukse eller vaske seg under armene når hun ikke ser på lista.

Hei!

ja sånn er det og jeg vil de skal få gode rutiner.

Jeg har lest at får man det som barn vedvarer disse gjennom livet.

Jeg har en datter akkurat tenåring og en 6 år, den eldste verken trenger eller vil ha lister, de yngste trenger.

jeg liker ikke mase, men vil at de husker ting selv. Ellers blir jeg sliten. Andre lister er for meg, feks dagsplan, matpakkeforslagliste, middagslister, oversikt over dagen, agenda, andre er for barna: ukeplaner, halvårsplan, skoleruten, noe henger på kjøleskapet, det mest inni skapene.

For jeg liker ikkr rot og liker at ting henger rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jeg spurte den offentlige tannlegetjenesten og tannlegen der, tidligere kalt skoletannlegen.

Jeg vet ikke om dette er inkludert tanntråd, men det tror jeg ikke for hun sa 1 min. på hver side oppe og nede. Jeg trodde først det var 2 min, men så sa hun dette. man skal jo pusse i forskjellige vinkler av tennene, slik at med en myk tannbørste så tar det tid å pusse, man skal også pusse med en spesialtannbørste bakerst, samt pusse tungen og tannkjøttet.

Huff, da. Jaja,- nok en ting jeg har gjort feil :-)

Så lenge har jeg nok aldri pusset - hverken på mine barn eller meg selv. Men, jeg var da ganske nøye med ungene - men mener det var mer 2 minutter enn 4....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...