Gå til innhold

Lister/psykopatlister


Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Jeg syns heller ikke at det er greit at datteren din tråkker over grensene dine, og kanskje hadde hun bare en dårlig dag den dagen hun sa det om listene? Av og til kan man si ting man ikke mener, uten at det er en løgn, og av og til kan man si usanne ting som spøk også, sånn som broren din sikkert gjorde :) Desto viktigere er det at dere snakker sammen de gangene du opplever at datteren din sårer deg.''

Dette kunne vel være sagt til enhver tenåringsmor innomellom, skulle jeg tro. Jeg vet ikke hvor gammel MMs datter er, men mange barn/ungdommer synes jo at foreldrene er teite, og de sier ting som kan såre.

Eller ihvertfall ting som kunne virket sårende, dersom ikke moren/faren er litt tykkhudet overfor 'tenåringssnakk' og ikke bare lar det prelle av.

Kanskje ligger vel så mye av problemet her - at en liten kommentar fra datteren blir gjort til et stort tema?

''Dette kunne vel være sagt til enhver tenåringsmor innimellom, skulle jeg tro. Jeg vet ikke hvor gammel MMs datter er, men mange barn/ungdommer synes jo at foreldrene er teite, og de sier ting som kan såre. Eller ihvertfall ting som kunne virket sårende, dersom ikke moren/faren er litt tykkhudet overfor 'tenåringssnakk' og ikke bare lar det prelle av'' Godt poeng. Kombinasjonen "tenåringsmor med dårlig dag" og "tenåring med dårlig dag" kan fort ende med sårede følelser;-)

*erfaren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    49

  • Persille1365381127

    13

  • morsan

    12

  • Katt-ja

    4

''Dette kunne vel være sagt til enhver tenåringsmor innimellom, skulle jeg tro. Jeg vet ikke hvor gammel MMs datter er, men mange barn/ungdommer synes jo at foreldrene er teite, og de sier ting som kan såre. Eller ihvertfall ting som kunne virket sårende, dersom ikke moren/faren er litt tykkhudet overfor 'tenåringssnakk' og ikke bare lar det prelle av'' Godt poeng. Kombinasjonen "tenåringsmor med dårlig dag" og "tenåring med dårlig dag" kan fort ende med sårede følelser;-)

*erfaren*

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleide å "lete etter biler" inni munnen på barna mens vi pusset, for at det skulle være gøy å pusse tennene. Det var særlig mannen min som gjorde det. Mens han pusset, sa han:

"Åååååå - nå ser jeg en liten blå Subaru som kjører rundt inni her, med firehjulstrekk. Hvem er det sin bil tro?"

"Bestemor sin," svarte ungene fornøyd.

mannen min pusset videre, og så sa han:

"Men nå ser jeg en sort Opel stasjonsvogn. Hvem kan det være sin bil?"

" Det er naboene sin bil det," svarte ungene.

Og sånn holdt vi på helt til vi var ferdige :-))))

''Vi pleide å "lete etter biler" inni munnen på barna '

*he he* Søt historie.

Mannen pleide å pusse bort Karius og Baktus og alt utstyret deres. "Å der var det en Karius til - han må vi pusse bort. Og der var det en hammer...osv"

En dag responderte junior at faren måtte pusse på et bestemt sted, for der var nemlig _stigen_ mente han ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg også ;-) Han er 1.85 nå, men ser ut til at veksten har stoppet opp. Faren hans på 1.98 er veldig glad for det:-)

Han har vært redd for at vi skulle få veldig lange unger og vært svært opptatt av det, men så ble datteren 1.72 som meg. Sønnen 1.85.

Det gjenstår å se hvor lang 10-åringen blir. Hun er den lengste jenta i klassen på 1.51, men siden hun allerede har kommet i puberteten stopper nok veksten tidlig hos henne også.

Min er "bare" 1,77, men han vokser jo som bare rakker'n ;-) Men blir neppe over 1,90, tipper jeg. 1,85 er jo en flott høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...