Gå til innhold

Hva er det som er usunt med lett-produkter?


Gjest spiser brelett med god samvittighet

Anbefalte innlegg

Du er klar over at LC har vart i mange år? Bølgen kom i høst he ri norge men der er drøssevis av mennesker som lever LC leeeege før Hex kom på boktoppen ;)

Jeg er godt klar over både historien og sekt-tankegangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    73

  • Lillemus

    9

  • jubalong70

    5

  • hidi, the scorpion

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest TanteKarit

Jeg har hvilepuls.

Jeg konstaterer bare at enkelte pusher lavkarbo-varianter som om de er i en sekt - du har ikke kommet med noe seriøs dokumentasjon, og referansene dine er jo nettopp fra dem som selger dette.

Du har ikke hvilepuls når du er vill i blikket og lettere hektisk ;-)

Hvem tjener penger her da?

http://www.forskning.no/artikler/2006/september/1159433064.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg gir deg samme svar som du "angriper" med, men da kommer kverulanten frem (as usual?).

Nei, jeg refererer til de som pusher lavkarbo-varianter. De tjener på det, og er derfor ikke nøytrale.

De offisielle kostholdsrådene er det ikke Grete Roede som skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Faktum er jo fremdeles at de tjener på det, og det er derfor de pusher det.

Som grete roede, jaquesson, junior roede, og disse damene som selger kokebøker og fettfjerningsbransjen og gud vet hvem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Jeg er godt klar over både historien og sekt-tankegangen.

Begynner du å gå tom for argumenter siden du må støtte deg til slike utsagn? Er alle som er uenig med deg om noe med i sekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TanteKarit

Det står ikke oppgitt.

Det gjør ikke det :-) Det er fra forsking.no... de anbefaler melke og meierifett. Kan du skjønne det? :-) Pusher de kumelk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er Sør, og siden ingen andre linker enn dine egne er gode nok for deg må du ha det fint videre. Du er jo bare en fornøyelse å diskutere med. Spesielt siden du kritiserer linker fra steder du 5 min senere henter frem som "bevis" :-)

Det avhenger jo av hva artiklene baserer seg på, og om de har relevans. Dine hadde ikke relevans (de fleste av dem).

Du har ikke kommet med et eneste bevis på at de offisielle kostholdsrådene er feil.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Det avhenger jo av hva artiklene baserer seg på, og om de har relevans. Dine hadde ikke relevans (de fleste av dem).

Du har ikke kommet med et eneste bevis på at de offisielle kostholdsrådene er feil.

Med vennlig hilsen

Nå la jeg nettop en link til deg fra forsking.no som bla. sier at "Søtt og magert minst sunt"

Men det er ikke bevis nok det heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner du å gå tom for argumenter siden du må støtte deg til slike utsagn? Er alle som er uenig med deg om noe med i sekt?

''Er alle som er uenig med deg om noe med i sekt?''

Har jeg skrevet noe slikt? Hvorfor bedriver du stråmannsargumentasjon?

Store deler av lavkarbo-forfektere har mye felles med en sekt, i måten de nekter å forholde seg til fakta på, men kun henviser til noen enkeltpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke det :-) Det er fra forsking.no... de anbefaler melke og meierifett. Kan du skjønne det? :-) Pusher de kumelk?

Ja, og de offisielle kostholdsrådene sier også at man kan drikke melk, osv.

Fett har også masse kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som grete roede, jaquesson, junior roede, og disse damene som selger kokebøker og fettfjerningsbransjen og gud vet hvem :-)

Ja, det gjør de.

Men de har ikke skrevet de offisielle kostholdsrådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TanteKarit

''Er alle som er uenig med deg om noe med i sekt?''

Har jeg skrevet noe slikt? Hvorfor bedriver du stråmannsargumentasjon?

Store deler av lavkarbo-forfektere har mye felles med en sekt, i måten de nekter å forholde seg til fakta på, men kun henviser til noen enkeltpersoner.

Jeg spør deg for du drar frem dette med sekt hver gang du diskuterer lavkarbo. Det er åpenbart ikke lov å mene noe annet enn deg, for da er man med i en sket når det gjelder dette emnet. Istedet kunne du prøve å holde deg på et litt saklig nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og de offisielle kostholdsrådene sier også at man kan drikke melk, osv.

Fett har også masse kalorier.

''Ja, og de offisielle kostholdsrådene sier også at man kan drikke melk, osv. ''

Her er det Bondemafian som står bak. Hele det norske landbruket ville blitt rasert hvis folk sluttet å drikke melk.

Kumelk er for kalver. Det er ingen dyr i naturen som drikker melk etter at de er ferdige med morsmelken, og det er ikke naturlig for mennesket heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør de.

Men de har ikke skrevet de offisielle kostholdsrådene.

De offisielle kostholdsrådene er skrevet etter politiske føringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør deg for du drar frem dette med sekt hver gang du diskuterer lavkarbo. Det er åpenbart ikke lov å mene noe annet enn deg, for da er man med i en sket når det gjelder dette emnet. Istedet kunne du prøve å holde deg på et litt saklig nivå.

''Det er åpenbart ikke lov å mene noe annet enn deg''

Hvor skriver jeg det ikke er "lov"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, og de offisielle kostholdsrådene sier også at man kan drikke melk, osv. ''

Her er det Bondemafian som står bak. Hele det norske landbruket ville blitt rasert hvis folk sluttet å drikke melk.

Kumelk er for kalver. Det er ingen dyr i naturen som drikker melk etter at de er ferdige med morsmelken, og det er ikke naturlig for mennesket heller.

''Her er det Bondemafian som står bak. Hele det norske landbruket ville blitt rasert hvis folk sluttet å drikke melk.

Kumelk er for kalver. Det er ingen dyr i naturen som drikker melk etter at de er ferdige med morsmelken, og det er ikke naturlig for mennesket heller.''

Det er heller ingen dyr i naturen som spiser curry eller pizza.

Og vedr. "bonde-mafiaen" - de må jo være for lavkarbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...