Gå til innhold

Hva er det som er usunt med lett-produkter?


Gjest spiser brelett med god samvittighet

Anbefalte innlegg

Nja tror nok vi trenger dem når man ser leddgiktsplager som blir borte, diabetes som blir langt mer stabil, kolesterol verdier som er bedre, bloddtrykksmedisiner som kan kastes. Helsegevinsten av LCHF er svært bra, det er mer enn å gå ned i vekt.

Enn befolkningen generelt (altså, inkl. de som ikke følger kostholdsrådene) eller enn de som følger kostholdsrådene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    73

  • Lillemus

    9

  • jubalong70

    5

  • hidi, the scorpion

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest TanteKarit

Åpenbart ja. :-)

Ja, du begynner å definere de som sier i mot deg som medlemmer av sekt. Da forsvinner litt av sakligheten for min del. Det blir litt platt, jeg ser at du ofte gjør det når du ikke har noe mer å komme med. Men for all del, om du har glede av det er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Vi kan mer enn gjerne diskutere LC, men om du ikke aner hva det er så orker jeg ikke å sitte å ta en hel introduksjon med deg i det vide og brede :-) Skjønner du? :-)

Ikke u-relevant å ville vite hva du definerer LC som, for å kunne diskutere emnet. Som allerede skissert i tråden, er det ulike definisjoner av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo er ikke et kosthold folk greier å leve med. Ser det stadig vekk her inne også. De er jo-jo slankere og må begynne på nytt igjen og igjen.

''Lavkarbo er ikke et kosthold folk greier å leve med. Ser det stadig vekk her inne også. De er jo-jo slankere og må begynne på nytt igjen og igjen.''

Av det aller strengeste lchf-kostholdet er det nok ikke mange som holder over år, men det er da mange som ligger på 20-50 g/kh/døgn i mange år. Og det er da sannelig ikke mange jeg har hørt om som har klart å holde vekten etter Grethe Roede-kurs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke alt er kjent hva som er bra/ikke bra på sikt med de ulike kostholdsretningene.

Men jeg tror de fleste kostholdseksperter er enige om at et sunt kosthold kan være proteiner, sunt fett (gjerne flerumettede eller annet umettet fett) og langsomme karbohydrater.

For mye proteiner belaster nyrene.

For mye fett belaster årene.

For mye sukker/lettfordøyelige karbohydrater belaster kroppen ved blodsukkerstigning/insulin osv.

Det blir en balansegang.

Annen sak er det miljø-messige med ekstrem lavkarbo. Det er ikke areal nok på jorda til at alle skal spise mest mulig kjøtt/fisk og animalsk fett og minst mulig karbohydrater.

Helt korrekt, og godt skrevet!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Ikke u-relevant å ville vite hva du definerer LC som, for å kunne diskutere emnet. Som allerede skissert i tråden, er det ulike definisjoner av dette...

Som jeg har sagt tidligere, jeg snakker ikke om ekstremvarianten med15-20 karber per dag (skjønt det er riktig dersom du er svært overvektig og vil ned i vekt). Vanlig lavkarbo er under 150 karber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, vel du vil legge på deg om du skifter fra lchf til å spise vanlig kost. Så får jeg heller være sektmedlem. Dette handler om å sette seg inn i kunnskapen, skaffe seg viten om det man ønsker å gå i gang med, ikke bare kaste seg på alle trender men vite hva man gjør.

Nei, for da hadde man fulgt de offisielle kostholdsrådene.

I stedet følger de "rådene" fra Hexe et al, som tjener penger på dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Du har noen eksempler på dette "åpenbare"?

Ikke det?

La innlegget mitt feil i sted :-)

"Ja, du begynner å definere de som sier i mot deg som medlemmer av sekt. Da forsvinner litt av sakligheten for min del. Det blir litt platt, jeg ser at du ofte gjør det når du ikke har noe mer å komme med. Men for all del, om du har glede av det er det helt greit."

Man trøtner på det å bli å høre om sekt når man forsøker å diskutere en sak. Det er også litt spennende hvordan du så til de grader ikke ser hvordan du selv fremstår i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Nei, for da hadde man fulgt de offisielle kostholdsrådene.

I stedet følger de "rådene" fra Hexe et al, som tjener penger på dietten.

Alle tjener penger på alt, slik du sa ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du begynner å definere de som sier i mot deg som medlemmer av sekt. Da forsvinner litt av sakligheten for min del. Det blir litt platt, jeg ser at du ofte gjør det når du ikke har noe mer å komme med. Men for all del, om du har glede av det er det helt greit.

Ser du noen henvisninger til "nazister" og ABB-tilhengere?

Ikke det heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tjener penger på alt, slik du sa ;-)

Nei, de som kommer med de offisielle kostholdsrådene tjener ikke penger på dem, og man kan anta de er nøytrale og mest sannferdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Nei, de som kommer med de offisielle kostholdsrådene tjener ikke penger på dem, og man kan anta de er nøytrale og mest sannferdige.

Grete Roede tjener ikke penger? okei, nei da så. Ikke Kari Jaquesson heller? Nei da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La innlegget mitt feil i sted :-)

"Ja, du begynner å definere de som sier i mot deg som medlemmer av sekt. Da forsvinner litt av sakligheten for min del. Det blir litt platt, jeg ser at du ofte gjør det når du ikke har noe mer å komme med. Men for all del, om du har glede av det er det helt greit."

Man trøtner på det å bli å høre om sekt når man forsøker å diskutere en sak. Det er også litt spennende hvordan du så til de grader ikke ser hvordan du selv fremstår i dette.

Besvart ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TanteKarit

Ser du noen henvisninger til "nazister" og ABB-tilhengere?

Ikke det heller?

Jeg snakket om sekt som du nå har snakket om hver gang du har diskutert lavkarbo på dol. Har ikek nevnt ABB med en setning jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Roede tjener ikke penger? okei, nei da så. Ikke Kari Jaquesson heller? Nei da så.

Skrev jeg det? Nei.

Hvorfor lyver du?

====

Jeg har aldri påstått de ikke tjener penger.

Poenget er at de som skriver de offisielle kostholdsrådene ikke tjener penger på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Lavkarbo er ikke et kosthold folk greier å leve med. Ser det stadig vekk her inne også. De er jo-jo slankere og må begynne på nytt igjen og igjen.''

Av det aller strengeste lchf-kostholdet er det nok ikke mange som holder over år, men det er da mange som ligger på 20-50 g/kh/døgn i mange år. Og det er da sannelig ikke mange jeg har hørt om som har klart å holde vekten etter Grethe Roede-kurs....

Jeg kjenner bare noen få som har gått Grete Rode- kurs og de holder vekten, men når det kommer til vekten tror jeg det handler meg om bevegelse enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket om sekt som du nå har snakket om hver gang du har diskutert lavkarbo på dol. Har ikek nevnt ABB med en setning jeg?

Les det du svarte på:

TanteKarit - 08.01.2012 17:53

Hvor har jeg gjort dette?

Og hvorfor kan du ikke forholde deg til fakta, men må lyve om slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Les det du svarte på:

TanteKarit - 08.01.2012 17:53

Hvor har jeg gjort dette?

Og hvorfor kan du ikke forholde deg til fakta, men må lyve om slikt?

Jeg svarte åpenbart ja, på det at han sikkert var sektmedlem som han skriver at han var forlengst.

du kan det med å dra ting ut om degselv? Litt martyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

De offsielle kostholdsrådene er ikke sponset av kjøttindustrien. De er offentlige, og basert på nøytrale vitenskapelige undersøkelser.

Som sagt, når du ikke kan komme med noe bedre enn at man får fornemmelse av at de som diskuterer mot deg er sektmedlemmer så blir det bare feil. Du kjører på og skal ha siste ordet og det skal du da såklart få nå og, det skal være en fornøyelse å gi deg det :-)

Så får du kose deg med ny kunnskap og nye bøker å lese som tar for seg LC, idrett, mat, osv :-)

hilsen sektmedlemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte åpenbart ja, på det at han sikkert var sektmedlem som han skriver at han var forlengst.

du kan det med å dra ting ut om degselv? Litt martyr?

Konstaterer igjen at ettersom du ikke har fakta på din side hva angår diett, så er du nødt til å diskutere "Sør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...