Gå til innhold

Hva er det som er usunt med lett-produkter?


Gjest spiser brelett med god samvittighet

Anbefalte innlegg

Gjest TanteKarit

''Det er åpenbart ikke lov å mene noe annet enn deg''

Hvor skriver jeg det ikke er "lov"?

Vel, du beskriver oss som med i en sekt. Er ikke med i en sekt. Spiser ikke lavkarbo, er drittlei hele lavkarbohysteriet, men finner det helt forunderlig at lavkarbo-folk skal være de nye hakkekyllingene og de nye "røykerne". Det er fritt frem å kalle dem sektmedlemmer og det som er.

Hvor seriøst er det å diskutere, ha en god tone når du begynner med dette? Er det fordi du renner ut av argumenter du begynner med slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    73

  • Lillemus

    9

  • jubalong70

    5

  • hidi, the scorpion

    3

Mest aktive i denne tråden

Vel, du beskriver oss som med i en sekt. Er ikke med i en sekt. Spiser ikke lavkarbo, er drittlei hele lavkarbohysteriet, men finner det helt forunderlig at lavkarbo-folk skal være de nye hakkekyllingene og de nye "røykerne". Det er fritt frem å kalle dem sektmedlemmer og det som er.

Hvor seriøst er det å diskutere, ha en god tone når du begynner med dette? Er det fordi du renner ut av argumenter du begynner med slike ting?

Du har dratt inn kverulering og en rekke tulle-henvisninger.

Du trekker inn Grethe Roede, selv om hun åpenbart ikke skriver kostholdsrådene.

Poenget med "sekt" er at mange av tilhengerne av lavkarbo oppfører seg som en sekt - man har en Sannhet med stor S, og overser alt av solide vitenskapelige råd.

Det er også folk som tjener penger på dette - sterke krefter, som http://www.aftenposten.no/helse/--Kjttlobbyen-ligger-bak-lavkarbo-forskning-6664768.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du gjerne "tro". Snakker om å være lettlurt og naiv...

Nei, i motsetning til lavkarbo-variantene, så er de offisielle kostholdsrådene begrunnet og velkjente. De er trygge.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Her er det Bondemafian som står bak. Hele det norske landbruket ville blitt rasert hvis folk sluttet å drikke melk.

Kumelk er for kalver. Det er ingen dyr i naturen som drikker melk etter at de er ferdige med morsmelken, og det er ikke naturlig for mennesket heller.''

Det er heller ingen dyr i naturen som spiser curry eller pizza.

Og vedr. "bonde-mafiaen" - de må jo være for lavkarbo.

I resten av verden er ikke melk vanlig drikke for voksne. I Skandinavia har melken tradisjonelt vært knyttet til "sunnhet" i menneskers tanker. Det har ikke noen medisinsk begrunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Du har dratt inn kverulering og en rekke tulle-henvisninger.

Du trekker inn Grethe Roede, selv om hun åpenbart ikke skriver kostholdsrådene.

Poenget med "sekt" er at mange av tilhengerne av lavkarbo oppfører seg som en sekt - man har en Sannhet med stor S, og overser alt av solide vitenskapelige råd.

Det er også folk som tjener penger på dette - sterke krefter, som http://www.aftenposten.no/helse/--Kjttlobbyen-ligger-bak-lavkarbo-forskning-6664768.html

Alt som ikke er godkjent av deg er tull, det er jo tydelig. Leger, spesialister, toppidrettsutøvere på lavkarbo, det er tull for deres linker er ikke gode nok for deg.

At der er ekstremister i begge leire er det ingen tvil om, de kan jeg styre meg for. Det jeg finner underlig er din måte å diskutere på. Når noen kommer med link fra et sted er det tull, 5 min senere henter du en annen link fra samme sted, da er det "fakta". Det er jo litt festlig. Har vært her nå i 5 år og ser du holder på fortsatt, du er ekstrem på å kverulere men du tar livet av diskusjonen. Er de ikke enig med deg er de med i sekt. Kommer de med linker fra leger, professorer, det holder ikke for det er tull. De viser til linker fra ulike studier, fagbøker, det er tull for det skal godkjennes av deg.

Fortsatt god søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt som ikke er godkjent av deg er tull, det er jo tydelig. Leger, spesialister, toppidrettsutøvere på lavkarbo, det er tull for deres linker er ikke gode nok for deg.

At der er ekstremister i begge leire er det ingen tvil om, de kan jeg styre meg for. Det jeg finner underlig er din måte å diskutere på. Når noen kommer med link fra et sted er det tull, 5 min senere henter du en annen link fra samme sted, da er det "fakta". Det er jo litt festlig. Har vært her nå i 5 år og ser du holder på fortsatt, du er ekstrem på å kverulere men du tar livet av diskusjonen. Er de ikke enig med deg er de med i sekt. Kommer de med linker fra leger, professorer, det holder ikke for det er tull. De viser til linker fra ulike studier, fagbøker, det er tull for det skal godkjennes av deg.

Fortsatt god søndag.

Igjen er det fri fantasi du kommer med. Jeg har, for eksempel, ikke kritisert hvor du finner dine linker, men hva som står i dem/hvem som skriver dem.

Er det noen andre jeg har beskrevet som sekt-medlemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Igjen er det fri fantasi du kommer med. Jeg har, for eksempel, ikke kritisert hvor du finner dine linker, men hva som står i dem/hvem som skriver dem.

Er det noen andre jeg har beskrevet som sekt-medlemmer?

Du har dratt frem dette med sekt hver eneste gang du deltar i en lavkarbo tråd, det finner jeg litt spennede. Måten du hamrer løs på de som måtte mene noe annet. Du tar ikke imot deres argumentasjon men sabler over dem med din viten og kaller dem sektmedlemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I resten av verden er ikke melk vanlig drikke for voksne. I Skandinavia har melken tradisjonelt vært knyttet til "sunnhet" i menneskers tanker. Det har ikke noen medisinsk begrunnelse.

Melk brukes i varierende grad i store deler av verden.

At de ikke drikker kumelk på steder hvor de ikke har kyr er en selvfølge. Det beviser dog ikke at det er noe negativt med kumelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dratt frem dette med sekt hver eneste gang du deltar i en lavkarbo tråd, det finner jeg litt spennede. Måten du hamrer løs på de som måtte mene noe annet. Du tar ikke imot deres argumentasjon men sabler over dem med din viten og kaller dem sektmedlemer.

Så det er altså kun noen medlemmer av én eneste gruppe jeg har beskrevet som en sekt?

Tusen takk!

Fint hvis du kan forholde deg til det folk faktisk skriver i fremtiden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Så det er altså kun noen medlemmer av én eneste gruppe jeg har beskrevet som en sekt?

Tusen takk!

Fint hvis du kan forholde deg til det folk faktisk skriver i fremtiden. :-)

Dette gikk sent :-) Du drar frem sekbevegelsen hver eneste gang du deltar i en tråd her ang lavkarbo, noe du ikke skjønte med det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som ikke er godkjent av deg er tull, det er jo tydelig. Leger, spesialister, toppidrettsutøvere på lavkarbo, det er tull for deres linker er ikke gode nok for deg.

At der er ekstremister i begge leire er det ingen tvil om, de kan jeg styre meg for. Det jeg finner underlig er din måte å diskutere på. Når noen kommer med link fra et sted er det tull, 5 min senere henter du en annen link fra samme sted, da er det "fakta". Det er jo litt festlig. Har vært her nå i 5 år og ser du holder på fortsatt, du er ekstrem på å kverulere men du tar livet av diskusjonen. Er de ikke enig med deg er de med i sekt. Kommer de med linker fra leger, professorer, det holder ikke for det er tull. De viser til linker fra ulike studier, fagbøker, det er tull for det skal godkjennes av deg.

Fortsatt god søndag.

''Har vært her nå i 5 år og ser du holder på fortsatt, du er ekstrem på å kverulere men du tar livet av diskusjonen. ''

Slik går det når man en manisk opptatt av å få siste ord og "vinne" enhver diskusjon. Synd dette forumet ikke har er killfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gikk sent :-) Du drar frem sekbevegelsen hver eneste gang du deltar i en tråd her ang lavkarbo, noe du ikke skjønte med det? :-)

Jeg drar det frem når de vanlige sekt-argumentene kommer, og det gjør de fordi man ikke har reelle argumenter (ref. Grete Roede, osv.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TanteKarit

''Har vært her nå i 5 år og ser du holder på fortsatt, du er ekstrem på å kverulere men du tar livet av diskusjonen. ''

Slik går det når man en manisk opptatt av å få siste ord og "vinne" enhver diskusjon. Synd dette forumet ikke har er killfilter.

Ja, Helt hakk i platen hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Jeg drar det frem når de vanlige sekt-argumentene kommer, og det gjør de fordi man ikke har reelle argumenter (ref. Grete Roede, osv.).

Ja det er ofte slik argumentasjon man må ty til når man ikke klarer å diskutere saklig. Velkjent teknikk innen debatter...dog noe mislykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Jøss!

Hvor mange innlegg har du skrevet til meg i dag?

Og hvem begynte å skrive?

Jeg skriver om din måte å debattere på. Dette med sekt og dette med å hele tiden komme med usakligheter for å vinne og for å få det siste ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk brukes i varierende grad i store deler av verden.

At de ikke drikker kumelk på steder hvor de ikke har kyr er en selvfølge. Det beviser dog ikke at det er noe negativt med kumelk.

Ser man verden under ett tåler faktisk de færreste (voksne) å drikke kumelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ofte slik argumentasjon man må ty til når man ikke klarer å diskutere saklig. Velkjent teknikk innen debatter...dog noe mislykket.

Fra din serie: "Min pappa er sterkere enn din pappa"?

Til sak:

Du har fremdeles ikke kommet med et eneste innlegg som tilsier at de offisielle kostholdsrådene er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver om din måte å debattere på. Dette med sekt og dette med å hele tiden komme med usakligheter for å vinne og for å få det siste ordet.

Du svarte ikke på spørmålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...