Gå til innhold

Hva er det som er usunt med lett-produkter?


Gjest spiser brelett med god samvittighet

Anbefalte innlegg

Gjest TanteKarit

'' LC er en livsstil, ikke en diett''

Som jeg sa: Les litt på vektforumet.

Om man ikke har forstått at LC er en livsstil, ikke en diett så har man skjønt lite. Det er ekstremister som kaster seg på alt og som ikke finner en sunn livsstil som funker for ens kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    73

  • Lillemus

    9

  • jubalong70

    5

  • hidi, the scorpion

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest TanteKarit

Hvor er de mange som skriver det?

De jeg har lest er på vektforumet, noen som har spiseproblemer, noen som har brukt avfmidler som diett og som har gått på svært mye, leste jeg for ikke lenge siden. Disse vil det uansett gå skeis for, de trenger proff hjelp, ikke en ny "diett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Er jeg for lengst :-)

De fleste som ikke er enig med han i ett elller annet, det være seg innvandring, bunadsbruk, kattehold eller dieter, er medlemmer i et naziparti og/eller sympatiserer med Breivik.

Åpenbart ja. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

De jeg har lest er på vektforumet, noen som har spiseproblemer, noen som har brukt avfmidler som diett og som har gått på svært mye, leste jeg for ikke lenge siden. Disse vil det uansett gå skeis for, de trenger proff hjelp, ikke en ny "diett".

Så du ser ikke de som tar seg en pause, fyker opp i vekt og må begynne på nytt og sliter med å komme i gang igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Så du ser ikke de som tar seg en pause, fyker opp i vekt og må begynne på nytt og sliter med å komme i gang igjen?

Jo er du gal, det er flere av dem. De har jo ikke skjønt hva LC er, da er det klart de spretter opp :-) Det er INGEN diett, de som tror det vil vare en måned etter 3, og så rase opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Jo er du gal, det er flere av dem. De har jo ikke skjønt hva LC er, da er det klart de spretter opp :-) Det er INGEN diett, de som tror det vil vare en måned etter 3, og så rase opp i vekt.

Definer hva du mener med LC- som man da skal leve på resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Jo er du gal, det er flere av dem. De har jo ikke skjønt hva LC er, da er det klart de spretter opp :-) Det er INGEN diett, de som tror det vil vare en måned etter 3, og så rase opp i vekt.

''De har jo ikke skjønt hva LC er''

Ok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke har forstått at LC er en livsstil, ikke en diett så har man skjønt lite. Det er ekstremister som kaster seg på alt og som ikke finner en sunn livsstil som funker for ens kropp.

Og hvis lavkarbo skal være en livsstil man skal følge resten av livet, så er det jo ekstra relevant at:

1) Folk ikke klarer å følge den i årevis.

2) Det ikke finnes noen undersøkelser som viser at den er trygg etter 30-40 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Definer hva du mener med LC- som man da skal leve på resten av livet.

Da må du forsøke å sette deg litt inn i hva LC faktisk er, gjern eLCHF. Dette er ingen diett, det er en livsstil. Tror du at du kan spise lchf for å gå ned 5 kg og så gå ove rpå vanlig kosthold er du jo rett og slett dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror svært mange vet forskjellen, men at begrepet lavkarbo brukes/misbrukes om "all" kosthold hvor andel karbohydrater er redusert.

Det virker jo ikke som om folk vet forskjellen når de sier "men folk må jo spise karbohydrater".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Da må du forsøke å sette deg litt inn i hva LC faktisk er, gjern eLCHF. Dette er ingen diett, det er en livsstil. Tror du at du kan spise lchf for å gå ned 5 kg og så gå ove rpå vanlig kosthold er du jo rett og slett dum.

det er jo det jeg spurte deg om. Definer LC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Og hvis lavkarbo skal være en livsstil man skal følge resten av livet, så er det jo ekstra relevant at:

1) Folk ikke klarer å følge den i årevis.

2) Det ikke finnes noen undersøkelser som viser at den er trygg etter 30-40 år.

Der finnes mennesker som ikke klarer å følge den fordi de ser seg om etter dietter, ikke en sunn livsstil. De vil gå ned i vekt fremfor å finne noe som er bra for kroppen. De har feil fokus. Akkurat som grede rode deltakere på 10ende året, som sprekker etter 2 dager.

Steinalder kost er blitt spist i flere år. Vi trenger langt mer kunnskap om dette men det kommer etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du forsøke å sette deg litt inn i hva LC faktisk er, gjern eLCHF. Dette er ingen diett, det er en livsstil. Tror du at du kan spise lchf for å gå ned 5 kg og så gå ove rpå vanlig kosthold er du jo rett og slett dum.

''Tror du at du kan spise lchf for å gå ned 5 kg og så gå ove rpå vanlig kosthold er du jo rett og slett dum.''

En av årsakene til at jeg påpeker at mye av dette minner om en sekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

det er jo det jeg spurte deg om. Definer LC

Vi kan mer enn gjerne diskutere LC, men om du ikke aner hva det er så orker jeg ikke å sitte å ta en hel introduksjon med deg i det vide og brede :-) Skjønner du? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der finnes mennesker som ikke klarer å følge den fordi de ser seg om etter dietter, ikke en sunn livsstil. De vil gå ned i vekt fremfor å finne noe som er bra for kroppen. De har feil fokus. Akkurat som grede rode deltakere på 10ende året, som sprekker etter 2 dager.

Steinalder kost er blitt spist i flere år. Vi trenger langt mer kunnskap om dette men det kommer etterhvert :-)

Så da trenger man ikke lavkarbo, for da er problemet at disse menneskene ikke følger de offisielle kostholdsrådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo ikke som om folk vet forskjellen når de sier "men folk må jo spise karbohydrater".

Hvem (her) sier det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

''Tror du at du kan spise lchf for å gå ned 5 kg og så gå ove rpå vanlig kosthold er du jo rett og slett dum.''

En av årsakene til at jeg påpeker at mye av dette minner om en sekt.

Ok, vel du vil legge på deg om du skifter fra lchf til å spise vanlig kost. Så får jeg heller være sektmedlem. Dette handler om å sette seg inn i kunnskapen, skaffe seg viten om det man ønsker å gå i gang med, ikke bare kaste seg på alle trender men vite hva man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Det virker jo ikke som om folk vet forskjellen når de sier "men folk må jo spise karbohydrater".

Tror ikke alt er kjent hva som er bra/ikke bra på sikt med de ulike kostholdsretningene.

Men jeg tror de fleste kostholdseksperter er enige om at et sunt kosthold kan være proteiner, sunt fett (gjerne flerumettede eller annet umettet fett) og langsomme karbohydrater.

For mye proteiner belaster nyrene.

For mye fett belaster årene.

For mye sukker/lettfordøyelige karbohydrater belaster kroppen ved blodsukkerstigning/insulin osv.

Det blir en balansegang.

Annen sak er det miljø-messige med ekstrem lavkarbo. Det er ikke areal nok på jorda til at alle skal spise mest mulig kjøtt/fisk og animalsk fett og minst mulig karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TanteKarit

Så da trenger man ikke lavkarbo, for da er problemet at disse menneskene ikke følger de offisielle kostholdsrådene.

Nja tror nok vi trenger dem når man ser leddgiktsplager som blir borte, diabetes som blir langt mer stabil, kolesterol verdier som er bedre, bloddtrykksmedisiner som kan kastes. Helsegevinsten av LCHF er svært bra, det er mer enn å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...