Gå til innhold

Uføresøknader blir behandlet av NAV Forvaltning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Det har aldri vært slik at det er den lokale saksbehandleren som behandler uføresøknader...

Jo, det har det. Tidligere var det lokalkontoret som skrev innstilling, og forvaltning godtok stort sett det lokalkontoret anbefalte. Nå er det forvaltning som reelt sett avgjør.

Din saksbehandler på 'NAV lokal' må skrive en omfattende arbeidsevnevurdering som skal godkjennes før saken kan sendes til NAV Forvaltning. Denne får du tilsendt. NAV Forvaltning fatter vedtak på grunnlag av denne og øvrige opplysninger i saken.

I praksis er det ingen "revolusjon" for brukerne.

Gjest Gittopp

Din saksbehandler på 'NAV lokal' må skrive en omfattende arbeidsevnevurdering som skal godkjennes før saken kan sendes til NAV Forvaltning. Denne får du tilsendt. NAV Forvaltning fatter vedtak på grunnlag av denne og øvrige opplysninger i saken.

I praksis er det ingen "revolusjon" for brukerne.

Det du skriver tror jeg er feil. NAV lokalt er ikke innblandet i søknaden om ufør mer.

Annonse

Ja jeg tror du forsøker å skremme meg til at jeg ikke får innvilget ufør.

''Ja jeg tror du forsøker å skremme meg til at jeg ikke får innvilget ufør.''

Jeg har ingen personlig interesse av å skremme folk fra å søke uføretrygd, ei heller har jeg myndighet til det, heldigvis.

Beklager om jeg uttalte meg ufint; det var ikke meningen.

Uføresøknader blir først behandlet av nav lokalt og deretter av nav forvaltning. Hvordan fordelingen foregår kan du lese mer om her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/ad/dok/regpubl/prop/2010-2011/prop-130-l-2010--2011/6/3.html?id=644867

Gjest Gittopp

Uføresøknader blir først behandlet av nav lokalt og deretter av nav forvaltning. Hvordan fordelingen foregår kan du lese mer om her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/ad/dok/regpubl/prop/2010-2011/prop-130-l-2010--2011/6/3.html?id=644867

F.o.m. 2012 blir den behandlet hos forvaltning, og bare der.

F.o.m. 2012 blir den behandlet hos forvaltning, og bare der.

Men det er den lokale saksbehandlerer din som innhenter opplysninger, attester ol, og sender søknaden videre med en "innstilling"

Så er det nav forvaltning som foretar det endelige vedtaket.

Jeg har akkurat vært på møte ang varig ufør på mitt lokale nav, og slik var det min saksbehandler beskrev saksgangen.

Annonse

Gjest Gittopp

''Ja jeg tror du forsøker å skremme meg til at jeg ikke får innvilget ufør.''

Jeg har ingen personlig interesse av å skremme folk fra å søke uføretrygd, ei heller har jeg myndighet til det, heldigvis.

Beklager om jeg uttalte meg ufint; det var ikke meningen.

Du var ikke ufin. Kos og klem. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...