Gå til innhold

Parmesanost - erstatning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

En med smak, modnet cheddar kanskje. Jeg bruker gresk kefallitiri, men vet ikke om du får tak i det. De pleier å ha det på Vatan i Herslebsgate og den ligger i disken som gresk parmensan og koster 69 kr pr kg. Den kan stekes og smaker veldig godt.

Kefalligtiri får jeg trolig ikke tak i.

Takk for svar! Skal sjekke utvalget i butikken igjen i morgen. Liker best milde oster, så det er mulig jeg ender opp med gulost eller Jarlsberg. Det skal være fetaost i samme retten, og den er både salt og har litt smak.

Jeg ville nok valgt Jarlsberg, bruker den til "alt". Men de fleste butikker har en slags "jukseparmesan", den kan du jo blande inn for å få litt smak?

Mozarella har for lite smak (syns jeg...)

''gulost eller Jarlsberg''

Hva mener du forresten med gulost? Jeg kaller Jarlsberg for gulost, en av flere typer (Norvegia, cheddar, Jarlsberg, Edamer etc...)

Jeg ville nok valgt Jarlsberg, bruker den til "alt". Men de fleste butikker har en slags "jukseparmesan", den kan du jo blande inn for å få litt smak?

Mozarella har for lite smak (syns jeg...)

''gulost eller Jarlsberg''

Hva mener du forresten med gulost? Jeg kaller Jarlsberg for gulost, en av flere typer (Norvegia, cheddar, Jarlsberg, Edamer etc...)

Det står gulosgt på en av ostene på Kiwi, den er fra Tine eller Synnøve. Antar det er Norwegia, Gouda eller Jarlsberg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...