Gå til innhold

Der kom det ja


EnolaGay

Anbefalte innlegg

Jo, for eksempel i nabolandet:

http://www.dagbladet.no/2011/05/25/nyheter/svineinfluensa/storbritannia/norge/16658105/

Og de økonomiske interessene er at folk IKKE vaksinerer seg, åpenbart, ettersom de tjener LANGT mer på at folk blir syke, og kjøper medisiner, osv.

La oss være enige om at vi ikke deler din, kanskje litt "naive" etter mitt syn, tilliten til helsemyndigheter og legemiddelindustrien, som jeg synes du ofte uttrykker:-) "Store penger midt i finanskrisen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 368
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    93

  • Colette

    54

  • XbellaX

    13

  • laban

    10

Mest aktive i denne tråden

La oss være enige om at vi ikke deler din, kanskje litt "naive" etter mitt syn, tilliten til helsemyndigheter og legemiddelindustrien, som jeg synes du ofte uttrykker:-) "Store penger midt i finanskrisen".

Nei, for begge "teoriene" dine er jo feil:

1) Eksempelet fra Storbritannia viser jo at mange flere dør uten vaksine, og alt som var nødvendig var en liten mutasjon og titusenvis kunne dødd.

2) "Store penger": De farmasøytiske firma har jo tvert i mot enhver interesse i at folk IKKE vaksineres, så det er også galt.

Faktum er at vaksinasjonen har reddet liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for begge "teoriene" dine er jo feil:

1) Eksempelet fra Storbritannia viser jo at mange flere dør uten vaksine, og alt som var nødvendig var en liten mutasjon og titusenvis kunne dødd.

2) "Store penger": De farmasøytiske firma har jo tvert i mot enhver interesse i at folk IKKE vaksineres, så det er også galt.

Faktum er at vaksinasjonen har reddet liv.

Du er nå litt rørende i all din naivitet:-) Her snakker både vi, som samfunn, og medisinindustrien om penger, og ingenting annet. Slik er det og leve i det kapitalistisk samfunn. Ingen bryr seg om helsa vår. Det er kun økonomi som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå litt rørende i all din naivitet:-) Her snakker både vi, som samfunn, og medisinindustrien om penger, og ingenting annet. Slik er det og leve i det kapitalistisk samfunn. Ingen bryr seg om helsa vår. Det er kun økonomi som teller.

''Det er kun økonomi som teller.''

Jeg antar det er du som promoterer dette, ettersom medisinalindustrien åpenbart tjener langt mer på at folk er syke, enn på å vaksinere dem slik at de forblir friske.

Ergo - konspirasjonsteorien din er "feil retning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er kun økonomi som teller.''

Jeg antar det er du som promoterer dette, ettersom medisinalindustrien åpenbart tjener langt mer på at folk er syke, enn på å vaksinere dem slik at de forblir friske.

Ergo - konspirasjonsteorien din er "feil retning".

Medisinindustrien tjener ikke mye på døde mennesker..Så det viktigste er vel og holde oss i live, stille masse diagnoser og medisinere oss mest mulig. Nå skal det jo også bli en diagnose og være sjenert og sint, f.eks.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/sjenert-og-sint-kan-bli-psykiatrisk-diagnose/

Og dette systemet har du tillit til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinindustrien tjener ikke mye på døde mennesker..Så det viktigste er vel og holde oss i live, stille masse diagnoser og medisinere oss mest mulig. Nå skal det jo også bli en diagnose og være sjenert og sint, f.eks.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/sjenert-og-sint-kan-bli-psykiatrisk-diagnose/

Og dette systemet har du tillit til?

Nå ror du.

Saken her er hvorvidt det er økonomiske motiver fra medisinalindustrien bak en massevaksinasjon, slik du påstår.

Svaret er at det er det åpenbart ikke, ettersom medisinalindustrien vil tjene langt mer på at folk ikke vaksineres, men blir syke og trenger dyre antibiotika, hodepinetabletter, hostemedisiner, osv i det uendelige.

Så i den grad det ligger økonomiske motiver her er det MOT å vaksinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bjakken

''Det er kun økonomi som teller.''

Jeg antar det er du som promoterer dette, ettersom medisinalindustrien åpenbart tjener langt mer på at folk er syke, enn på å vaksinere dem slik at de forblir friske.

Ergo - konspirasjonsteorien din er "feil retning".

De tjener åpentbart mer penger på å vasksinere "alle" enn på de få som eventuelt hadde blitt syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ror du.

Saken her er hvorvidt det er økonomiske motiver fra medisinalindustrien bak en massevaksinasjon, slik du påstår.

Svaret er at det er det åpenbart ikke, ettersom medisinalindustrien vil tjene langt mer på at folk ikke vaksineres, men blir syke og trenger dyre antibiotika, hodepinetabletter, hostemedisiner, osv i det uendelige.

Så i den grad det ligger økonomiske motiver her er det MOT å vaksinere.

Skjønner ikke hvorfor jeg aldri lærer at det er nytteløst og diskutere med deg:-) La oss være enige om at vi er uenige. Men samfunnet er avhengig av at de aller fleste borgere er mottagelige for det de dirigerer av tiltak i forskjellige sammenhenger. Opprørske mennesker som tenker selv, er egentlig bare brysomme:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tjener åpentbart mer penger på å vasksinere "alle" enn på de få som eventuelt hadde blitt syke.

Nei, det er slettes ikke "åpenbart".

Fortjenesten på vaksiner som er kjøpt inn via nasjonale innkjøpsordninger er liten, og spesielt når det er de nasjonale myndighetene som tar risikoen, og kjøper til netto-netto-pris.

Ting som hostetabletter, smertestillende, og alt som skal til for å behandle syke (spesielt de tusenvis man må regne med kommer på sykehus) er massivt mye dyrere.

Selvsagt så vaksinerer man flere enn det som ville blitt syke, men en syk person bruker veldig mye mer penger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjakken

Nei, det er slettes ikke "åpenbart".

Fortjenesten på vaksiner som er kjøpt inn via nasjonale innkjøpsordninger er liten, og spesielt når det er de nasjonale myndighetene som tar risikoen, og kjøper til netto-netto-pris.

Ting som hostetabletter, smertestillende, og alt som skal til for å behandle syke (spesielt de tusenvis man må regne med kommer på sykehus) er massivt mye dyrere.

Selvsagt så vaksinerer man flere enn det som ville blitt syke, men en syk person bruker veldig mye mer penger.

Med vennlig hilsen

Det er helt åpenbart at her så "noen" mulighet til å tjene penger.

Du virker rimelig nativ når det gjelder legemiddelindustrien, og myndighetene generelt. Nyhetsspeilet har mange gode artikler om denne, bla. får vi vite at jødene, frimurerene og jesuittene er de som egentlig trekker i trådene. Du kan begynne med denne: http://www.nyhetsspeilet.no/frimurere-bak-svineinflusensa-epedemien.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor jeg aldri lærer at det er nytteløst og diskutere med deg:-) La oss være enige om at vi er uenige. Men samfunnet er avhengig av at de aller fleste borgere er mottagelige for det de dirigerer av tiltak i forskjellige sammenhenger. Opprørske mennesker som tenker selv, er egentlig bare brysomme:-(

De som er "brysomme", og ødeleggende for samfunnet, er dem som sprer løgner og kunnskapsløshet, og dikter opp konspirasjonsteorier om "finansielle motiver", og derved fører til dødsfall.

Det du påstår i denne tråden er usant, for å si det høflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt åpenbart at her så "noen" mulighet til å tjene penger.

Du virker rimelig nativ når det gjelder legemiddelindustrien, og myndighetene generelt. Nyhetsspeilet har mange gode artikler om denne, bla. får vi vite at jødene, frimurerene og jesuittene er de som egentlig trekker i trådene. Du kan begynne med denne: http://www.nyhetsspeilet.no/frimurere-bak-svineinflusensa-epedemien.htm

De som har mulighet til å tjene penger er jo de som er mot vaksinasjon.

"Nyhetsspeilet" er jo kun for (dårlig) underholdning. Det er jo ikke noe man skal ta seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er "brysomme", og ødeleggende for samfunnet, er dem som sprer løgner og kunnskapsløshet, og dikter opp konspirasjonsteorier om "finansielle motiver", og derved fører til dødsfall.

Det du påstår i denne tråden er usant, for å si det høflig.

Ja, det vet vel du, som vet alt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Nei, det er slettes ikke "åpenbart".

Fortjenesten på vaksiner som er kjøpt inn via nasjonale innkjøpsordninger er liten, og spesielt når det er de nasjonale myndighetene som tar risikoen, og kjøper til netto-netto-pris.

Ting som hostetabletter, smertestillende, og alt som skal til for å behandle syke (spesielt de tusenvis man må regne med kommer på sykehus) er massivt mye dyrere.

Selvsagt så vaksinerer man flere enn det som ville blitt syke, men en syk person bruker veldig mye mer penger.

Med vennlig hilsen

''Ting som hostetabletter, smertestillende, og alt som skal til for å behandle syke (spesielt de tusenvis man må regne med kommer på sykehus) er massivt mye dyrere''

I tillegg kommer alle som skal ha utbetalt sykepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fakta, og ikke engang vanskelig å sjekke.

Du har fått flere linker.

Du virker rimelig opegående, stort sett. Men også naiv på mange områder. Vi gir oss nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ting som hostetabletter, smertestillende, og alt som skal til for å behandle syke (spesielt de tusenvis man må regne med kommer på sykehus) er massivt mye dyrere''

I tillegg kommer alle som skal ha utbetalt sykepenger.

Enig, og er de syke i en uke, så produserer de ikke noe (annet enn oppkast og diaré! ;-) ), og betaler heller ikke skatt.

(Men det jeg svarte på var egentlig kun fra medisinalfirmas perspektiv, så derfor tok jeg sykepenger osv ikke med her.)

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker rimelig opegående, stort sett. Men også naiv på mange områder. Vi gir oss nå:-)

Jeg noterer at det eneste "argumentet" ditt er å kalle meg "naiv".

Man kan bare anta at det er fordi du selv forstår at du ikke har faktaargumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg noterer at det eneste "argumentet" ditt er å kalle meg "naiv".

Man kan bare anta at det er fordi du selv forstår at du ikke har faktaargumenter.

Gi deg nå da....Jeg oppfatter alle, som ikke klarer og forholde seg til realitetene, som naive. Ikke bare deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg nå da....Jeg oppfatter alle, som ikke klarer og forholde seg til realitetene, som naive. Ikke bare deg.

Realitetene/fakta her er klare, selv om du nekter for det.

Helt hvilken glede du har av å presentere løgn og tåpelige konspirasjonsteorier vet jeg ikke, men du mener vel at røyking ikke er farlig, så det sier jo sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...