Gå til innhold

Der kom det ja


EnolaGay

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Ja, jeg vet jo at noen ble syke. Men angsten ble vel i hovedsak skapt av media.

Angsten ble skapt da barna lå på sykehus med pustevansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 368
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    93

  • Colette

    54

  • XbellaX

    13

  • laban

    10

Mest aktive i denne tråden

Nei, jeg kjenner heller ingen som ble vaksinert. De droppet det:-)

Jeg gjorde det. Fordi jeg følte et snev av ansvar for samfunnet jeg lever i. Fordi influensaen tok livet av raske friske og unge mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner meg. Litt i alle fall. Jeg vaksinerte meg, og det er jeg glad for. Jeg er ikke overbevist om at jeg hadde overlevd den influensaen hvis jeg hadde fått den. Jeg er i en av risikogruppene, og jeg holdt på å stryke med av en vanlig lungebetennelse for fire år siden. Det var en vekker, kan du si. Jeg liker å leve.

Enhver får ta sin egen beslutning når det kommer til egen helse, selvfølgelig. Men jeg kunne ikke tenke meg og ta en ukjent vaksine for og bekjempe annen sykdom.

Men det er mitt valg. Jeg er tøff på enkelte områder, men ikke på alle, som du vet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det. Fordi jeg følte et snev av ansvar for samfunnet jeg lever i. Fordi influensaen tok livet av raske friske og unge mennesker.

Ja, det var jo et av argumentene det ble spilt på. Helsedirektoratet hadde jo ingen grenser i det hele tatt for og få omsatt vaksinene de hadde kjøpt inn:-( De spilte på det meste- fra folks samvitighet til folks angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat. Verken svineinfluensa eller vaksinering var et tema her hvor jeg bor. Og utover det kjenner jeg ingen - verken gammel eller ung- som fikk denne sykdommen. Vi ventet og ventet, men det var ingen tilfeller verken her, eller i nærmeste omkrets.

Hos oss var det flere som ble syke før vaksinen hadde kommet til kommunen, og noen som ble alvorlig syke. Fra vaksinasjonen var igang hørte jeg ikke om noen som ble syke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat. Verken svineinfluensa eller vaksinering var et tema her hvor jeg bor. Og utover det kjenner jeg ingen - verken gammel eller ung- som fikk denne sykdommen. Vi ventet og ventet, men det var ingen tilfeller verken her, eller i nærmeste omkrets.

Det er nok ikke noe du har oversikt over.

Uansett, prinsippet jeg skrev om gjelder fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var jo et av argumentene det ble spilt på. Helsedirektoratet hadde jo ingen grenser i det hele tatt for og få omsatt vaksinene de hadde kjøpt inn:-( De spilte på det meste- fra folks samvitighet til folks angst.

Eller var det bare fakta? Det gjør noe med deg når du ser mennesker yngre enn deg dør, friske raske og sunne mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det flere som ble syke før vaksinen hadde kommet til kommunen, og noen som ble alvorlig syke. Fra vaksinasjonen var igang hørte jeg ikke om noen som ble syke....

Det var fortsatt bare 32 som døde. Tragisk nok...Men det dør 1000-1500 hvert år av vanlig sesonginfluensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fortsatt bare 32 som døde. Tragisk nok...Men det dør 1000-1500 hvert år av vanlig sesonginfluensa.

Og du repeterer den samme gamle løgnen - det var "kun" 32 siden folk ble vaksinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ja, det var jo et av argumentene det ble spilt på. Helsedirektoratet hadde jo ingen grenser i det hele tatt for og få omsatt vaksinene de hadde kjøpt inn:-( De spilte på det meste- fra folks samvitighet til folks angst.

''Helsedirektoratet hadde jo ingen grenser i det hele tatt for og få omsatt vaksinene de hadde kjøpt inn:-( De spilte på det meste- fra folks samvitighet til folks angst''

Helsedirektoratet er nødt til å ta forholdsregler og tenke på det verst tenkelige senarioet. Hadde de ikke gjort det, hadde det ihvertfall blitt bråk.

Vi har vært gjennom svartedauen, spanskesyka, turberkolosen som folk døde som fluer av i gamle dager da det ikke fantes vaksiner og medisiner, så jeg tror vi skal være glad for den medisinske utviklingen.

Bestemoren til mannen var i en søskenflokk på 10 stykker. 8 av dem + moren døde. Det ble bare 2 barn og faren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller var det bare fakta? Det gjør noe med deg når du ser mennesker yngre enn deg dør, friske raske og sunne mennesker.

Akkurat. Det er der det ligger: Vanlig sesonginfluensa tar livet av 1000-1500 mennesker hvert år. Men dette er ofte mennesker som er eldre....Tragisk allikevel, uten at det har fått noen oppmerksomhet i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det var fortsatt bare 32 som døde. Tragisk nok...Men det dør 1000-1500 hvert år av vanlig sesonginfluensa.

''Tragisk nok...Men det dør 1000-1500 hvert år av vanlig sesonginfluensa''

Ja, men alle over 60 år oppfordres til å vaksinere seg hvert år og det tror jeg mange ikke velger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du repeterer den samme gamle løgnen - det var "kun" 32 siden folk ble vaksinert.

Jeg kommer aldri til og forstå din voldsomme trang til og støtte deg til de "offisielle sannhetene". Du er da oppegående nok til og tenke selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest horitit

Det var fortsatt bare 32 som døde. Tragisk nok...Men det dør 1000-1500 hvert år av vanlig sesonginfluensa.

Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt kreftene mine på å diskutere dette her inne. Selv år etter svineinfluensa, med viten om at det var en relativt mild og snill utgave av influensa er folk fortsatt helt hysteriske. De vil liksom ha bekreftet at de gjorde det eneste riktige når de lot seg vaksinere. Takk og lov sitter ingen av barna deres eller de selv igjen med alvorlige skadevirkninger av denne vaksinen, da hadde nok pipa hatt en annen lyd. Det er klart at media hauset dette opp til vanvidd ved å telle døde dag for dag på forsidene sine i månedsvis. Noe som aldri skjer ved vanlig sesonginfluensa som tar livet av langt flere. Jeg lurer på hvor mange som har gått med hittil i år i årets influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Det er der det ligger: Vanlig sesonginfluensa tar livet av 1000-1500 mennesker hvert år. Men dette er ofte mennesker som er eldre....Tragisk allikevel, uten at det har fått noen oppmerksomhet i media.

Eldre med et langt dårligere immunsystem, gjerne med flere tilleggs lidelser, og nedsatt lungefunksjon. Gjerne svært hemmet eller redusert bevegelse. Dette vet vi, dette er sykehjemmene klar over. Det er tragisk men det er en naturlig årsak. Det er alt annet enn naturlig når en frisk og rask 20åring dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tragisk nok...Men det dør 1000-1500 hvert år av vanlig sesonginfluensa''

Ja, men alle over 60 år oppfordres til å vaksinere seg hvert år og det tror jeg mange ikke velger å gjøre.

Alle over 67, i hvert fall:-) Og de over 67 fikk ikke tilbud om vaksine mot svineinfluensa. Ifg. div. blogger sto de i vaksinekø og gråt. Påvirket av hysteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

Og du repeterer den samme gamle løgnen - det var "kun" 32 siden folk ble vaksinert.

Dette er bare vås. Vaksinasjonen kom i gang sent og mange ville ha dødd både før og etter om dette var en influensa av alvorlig type. Land som vaksinerte i lang mindre omfang enn Norge hadde heller ikke mange døde å telle i forhold til vanlig sesonginfluensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt kreftene mine på å diskutere dette her inne. Selv år etter svineinfluensa, med viten om at det var en relativt mild og snill utgave av influensa er folk fortsatt helt hysteriske. De vil liksom ha bekreftet at de gjorde det eneste riktige når de lot seg vaksinere. Takk og lov sitter ingen av barna deres eller de selv igjen med alvorlige skadevirkninger av denne vaksinen, da hadde nok pipa hatt en annen lyd. Det er klart at media hauset dette opp til vanvidd ved å telle døde dag for dag på forsidene sine i månedsvis. Noe som aldri skjer ved vanlig sesonginfluensa som tar livet av langt flere. Jeg lurer på hvor mange som har gått med hittil i år i årets influensa.

''Takk og lov sitter ingen av barna deres eller de selv igjen med alvorlige skadevirkninger av denne vaksinen, da hadde nok pipa hatt en annen lyd''

For ikke å snakke om hvilken lyd pipa hadde hatt hvis en av barna døde. Da hadde vi antagelig ikke vært i stand til å diskutere det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

Eldre med et langt dårligere immunsystem, gjerne med flere tilleggs lidelser, og nedsatt lungefunksjon. Gjerne svært hemmet eller redusert bevegelse. Dette vet vi, dette er sykehjemmene klar over. Det er tragisk men det er en naturlig årsak. Det er alt annet enn naturlig når en frisk og rask 20åring dør.

Hvor mange av de 32 som døde var unge, friske og raske? Det dør faktisk unge, friske og raske av sesonginfluensa hvert eneste år uten at de telles på forsiden av avisen. Jeg har selv opplevd to personer som har dødd av influensa, ei venninne og en arbeidskollega. Dette er mange år siden og begge var unge, friske og raske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt kreftene mine på å diskutere dette her inne. Selv år etter svineinfluensa, med viten om at det var en relativt mild og snill utgave av influensa er folk fortsatt helt hysteriske. De vil liksom ha bekreftet at de gjorde det eneste riktige når de lot seg vaksinere. Takk og lov sitter ingen av barna deres eller de selv igjen med alvorlige skadevirkninger av denne vaksinen, da hadde nok pipa hatt en annen lyd. Det er klart at media hauset dette opp til vanvidd ved å telle døde dag for dag på forsidene sine i månedsvis. Noe som aldri skjer ved vanlig sesonginfluensa som tar livet av langt flere. Jeg lurer på hvor mange som har gått med hittil i år i årets influensa.

Det krever nok mer krefter enn det jeg har tilrådelig i det daglige:-) Orker ikke dag etter dag med dette. Jeg setter inn krefter og sier hva jeg mener ca. 1 dag i uka, men jeg fortsetter aldri diskusjonen dagen etter. For da tar de aldri slutt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...