Gå til innhold

Der kom det ja


EnolaGay

Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger har du skrevet til meg?

Hvor mange ganger kunne du latt være?

Ok:-) Hvis det er så viktig for deg, så tar jeg på meg ansvaret her og nå. Jeg har sterke meninger som ikke passer overens med dine. Verre er det ikke. Jeg liker deg, samtidig som du provoserer meg. Jeg liker deg fordi du er intelligent og oppegående, men jeg liker ikke din manglende evne til selvstendige, politisk ukorrekte meninger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 368
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    93

  • Colette

    54

  • XbellaX

    13

  • laban

    10

Mest aktive i denne tråden

Ok:-) Hvis det er så viktig for deg, så tar jeg på meg ansvaret her og nå. Jeg har sterke meninger som ikke passer overens med dine. Verre er det ikke. Jeg liker deg, samtidig som du provoserer meg. Jeg liker deg fordi du er intelligent og oppegående, men jeg liker ikke din manglende evne til selvstendige, politisk ukorrekte meninger:-)

Jeg velger ikke meninger om medisiner og vaksiner basert på om de er "politisk korrekte" (hva nå enn det er), men hva som er fakta.

Det krever også langt mer å forsvare hvorfor man skal vaksinere, enn bare å ta det feige valget og ikke gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De tjener vel aller mest på medisiner til barn som får en kronisk sykdom som kommer til og vare livet ut''

Og vi som har kronisk syke barn som kommer til å vare livet ut, bryr oss ikke døyten om hva de tjener. Vi er bare glade for at det finnes medisiner som holder dem friske og i live.

Det skjønner jeg. Men din sønn er ikke rammet av narkolepsi pga av vaksinen. Tror ikke du ville ha vært like hengiven til vaksinen hvis det var tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger ikke meninger om medisiner og vaksiner basert på om de er "politisk korrekte" (hva nå enn det er), men hva som er fakta.

Det krever også langt mer å forsvare hvorfor man skal vaksinere, enn bare å ta det feige valget og ikke gjøre noe.

Ok:-) Du er en stabukk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det skjønner jeg. Men din sønn er ikke rammet av narkolepsi pga av vaksinen. Tror ikke du ville ha vært like hengiven til vaksinen hvis det var tilfelle.

Hvis man har valget mellom narkolepsi og døden, så er valget enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg. Men din sønn er ikke rammet av narkolepsi pga av vaksinen. Tror ikke du ville ha vært like hengiven til vaksinen hvis det var tilfelle.

Hvor er logikken, Colette?

Man tar vaksine fordi det beskytter mot noe som er mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har valget mellom narkolepsi og døden, så er valget enkelt.

Jeg tror de fleste vurderer denne vaksineringen ut i fra egne erfaringer. "Det gikk bra for meg og mine, og dermed var det et fint tiltak". Uten og tenke på samfunnsøkonomi, eller at andre har fått varige men.

Sorry to say:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er logikken, Colette?

Man tar vaksine fordi det beskytter mot noe som er mye verre.

Når 32 mennesker dør, og 35 får varige men...av en vaksine. Hvor er da logikken i og ta den? Sjangsen er jo størst for og få varige men. Og det kan jo ikke være hensikten med en vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg tror de fleste vurderer denne vaksineringen ut i fra egne erfaringer. "Det gikk bra for meg og mine, og dermed var det et fint tiltak". Uten og tenke på samfunnsøkonomi, eller at andre har fått varige men.

Sorry to say:-(

Når man står overfor det valget vi gjorde, så tenker man på alle mulige ting som kan skje. Det var en risiko for at man kunne dø av svineinfluensa og det var en risiko for bivirkninger.

Så må man velge det som virket minst skremmende selvsagt. Før jeg tok valget for min sønn måtte jeg forhøre meg om at det ikke dreide seg om en levende vaksine. Han skal nemlig ikke ha levende vaksiner. Når det viste seg at det ikke var det, var det ikke noe mer å spekulere på.

Så tenkte jeg på alle årene jeg selv har tatt influensavaksine uten å ha en eneste bivirkning. Jeg tar influensavaksinen hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Når 32 mennesker dør, og 35 får varige men...av en vaksine. Hvor er da logikken i og ta den? Sjangsen er jo størst for og få varige men. Og det kan jo ikke være hensikten med en vaksine.

''Når 32 mennesker dør, og 35 får varige men...av en vaksine. Hvor er da logikken i og ta den?''

Ja, det døde 32 stykker _før_ folk begynte å vaksinere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man står overfor det valget vi gjorde, så tenker man på alle mulige ting som kan skje. Det var en risiko for at man kunne dø av svineinfluensa og det var en risiko for bivirkninger.

Så må man velge det som virket minst skremmende selvsagt. Før jeg tok valget for min sønn måtte jeg forhøre meg om at det ikke dreide seg om en levende vaksine. Han skal nemlig ikke ha levende vaksiner. Når det viste seg at det ikke var det, var det ikke noe mer å spekulere på.

Så tenkte jeg på alle årene jeg selv har tatt influensavaksine uten å ha en eneste bivirkning. Jeg tar influensavaksinen hvert år.

Jeg skjønner jo ditt dilemma.....Jeg har aldri tatt noen influensavaksine. Jeg hadde influensa for 12 år siden. Det var plagsomt, men ikke noe mer enn det. Selv om jeg holdt på og besvime hver gang jeg reiste meg opp av senga. Blir provosert hver gang jeg leser her inne at folk påstår de har influensa, samtidig de sitter ved pc-en. For den kombinasjonen er ikke mulig:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når 32 mennesker dør, og 35 får varige men...av en vaksine. Hvor er da logikken i og ta den?''

Ja, det døde 32 stykker _før_ folk begynte å vaksinere seg.

Og i Polen vaksinerte ingen seg, og det døde færre i Polen enn i Norge. Så hvilken betydning hadde vaksinen? Annet enn og påføre 35 barn narkolepsi? Og tilføre medisinindustrien betydelige inntekter? Ikke vet jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når 32 mennesker dør, og 35 får varige men...av en vaksine. Hvor er da logikken i og ta den? Sjangsen er jo størst for og få varige men. Og det kan jo ikke være hensikten med en vaksine.

Som jeg påpekte så er det "kun" 32 dødsfall fordi så mange nettopp ble vaksinert.

Uten vaksinasjonen ville det blitt MANGE flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg skjønner jo ditt dilemma.....Jeg har aldri tatt noen influensavaksine. Jeg hadde influensa for 12 år siden. Det var plagsomt, men ikke noe mer enn det. Selv om jeg holdt på og besvime hver gang jeg reiste meg opp av senga. Blir provosert hver gang jeg leser her inne at folk påstår de har influensa, samtidig de sitter ved pc-en. For den kombinasjonen er ikke mulig:-(

''Blir provosert hver gang jeg leser her inne at folk påstår de har influensa, samtidig de sitter ved pc-en. For den kombinasjonen er ikke mulig:-(''

Det er jeg enig med deg i. Jeg hadde influensa før jeg begynte å ta vaksinen og da er jeg så syk at jeg ikke greier å stå opp og smøre meg en brødskive en gang. Jeg tror veldig mange blander influensa med forkjølelse eller andre virus. Mange har den til og med før den har kommet til landet og det er ganske godt gjort :-)

Jeg har tatt vaksinen i mange år, men det er fordi den er lett tilgjengelig for meg. Jeg hadde ikke gjort det hvis jeg måtte bestille time til legen først, men jeg synes det er deilig å slippe unna den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg påpekte så er det "kun" 32 dødsfall fordi så mange nettopp ble vaksinert.

Uten vaksinasjonen ville det blitt MANGE flere!

Hvordan vet du det? Har folk i Norge større dødelighet/dårligere motstandskraft enn folk i f.eks. Polen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i Polen vaksinerte ingen seg, og det døde færre i Polen enn i Norge. Så hvilken betydning hadde vaksinen? Annet enn og påføre 35 barn narkolepsi? Og tilføre medisinindustrien betydelige inntekter? Ikke vet jeg....

Alt dette har blitt tilbakevist i tråden som usant og løgn.

Du vet det er usant.

Hvorfor begynner du med det på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det? Har folk i Norge større dødelighet/dårligere motstandskraft enn folk i f.eks. Polen?

Fordi man neppe teller særlig nøyaktig i Polen, mens man teller hundrevis av døde i Storbritannia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Blir provosert hver gang jeg leser her inne at folk påstår de har influensa, samtidig de sitter ved pc-en. For den kombinasjonen er ikke mulig:-(''

Det er jeg enig med deg i. Jeg hadde influensa før jeg begynte å ta vaksinen og da er jeg så syk at jeg ikke greier å stå opp og smøre meg en brødskive en gang. Jeg tror veldig mange blander influensa med forkjølelse eller andre virus. Mange har den til og med før den har kommet til landet og det er ganske godt gjort :-)

Jeg har tatt vaksinen i mange år, men det er fordi den er lett tilgjengelig for meg. Jeg hadde ikke gjort det hvis jeg måtte bestille time til legen først, men jeg synes det er deilig å slippe unna den :-)

Sant det:-) Det er en veldig plagsom sykdom. Jeg lå i 40-41 i feber i flere dager. Det er mange som blander sammen forkjølelse og influensa. Og jeg ser ikke engang likheten:-( Den som har opplevd influensa vet hvordan det kjennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo ditt dilemma.....Jeg har aldri tatt noen influensavaksine. Jeg hadde influensa for 12 år siden. Det var plagsomt, men ikke noe mer enn det. Selv om jeg holdt på og besvime hver gang jeg reiste meg opp av senga. Blir provosert hver gang jeg leser her inne at folk påstår de har influensa, samtidig de sitter ved pc-en. For den kombinasjonen er ikke mulig:-(

De som skriver sånt er nok blant de heldige som aldri har hatt influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...