Gå til innhold

Der kom det ja


EnolaGay

Anbefalte innlegg

Fordi man neppe teller særlig nøyaktig i Polen, mens man teller hundrevis av døde i Storbritannia.

Å ja...så Polen er bare et u-land i dine øyne? Som egentlig ikke har peiling på noe som helst? Snakk om fordommer:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 368
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    93

  • Colette

    54

  • XbellaX

    13

  • laban

    10

Mest aktive i denne tråden

De som skriver sånt er nok blant de heldige som aldri har hatt influensa.

Ja....For influensa er et helvete. Og da sitter man ikke foran pc-en og lurer på om man har influensa. Det vet man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja...så Polen er bare et u-land i dine øyne? Som egentlig ikke har peiling på noe som helst? Snakk om fordommer:-(

''Å ja...så Polen er bare et u-land i dine øyne? ''

Skrev jeg det? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Og i Polen vaksinerte ingen seg, og det døde færre i Polen enn i Norge. Så hvilken betydning hadde vaksinen? Annet enn og påføre 35 barn narkolepsi? Og tilføre medisinindustrien betydelige inntekter? Ikke vet jeg....

Jeg har ikke oversikten over hva som skjedde i Polen, bare i Norge og det landet jeg den gangen bodde i. Det sto om dødsfall i avisen hver dag der nede før vaksinen kom og etterpå stoppet det.

Og som jeg har fortalt her inne før. 3 norske barn havnet på sykehus med pustevansker av det lille norske mijøet som vi var en del av.En hadde diabetes i fra før av og to av dem var friske barn. Vi hadde med en pakke med tamiflu fra Norge som jeg da valgte å la han begynne med.

Datteren min ble syk i samme omgang før hun rakk å ta vaksinen, men jeg vet ikke om det var svineinfluensa. Sønnen min ble veldig mildt syk, men det er mulig av vi reduserte det med Tamiflu hos han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke oversikten over hva som skjedde i Polen, bare i Norge og det landet jeg den gangen bodde i. Det sto om dødsfall i avisen hver dag der nede før vaksinen kom og etterpå stoppet det.

Og som jeg har fortalt her inne før. 3 norske barn havnet på sykehus med pustevansker av det lille norske mijøet som vi var en del av.En hadde diabetes i fra før av og to av dem var friske barn. Vi hadde med en pakke med tamiflu fra Norge som jeg da valgte å la han begynne med.

Datteren min ble syk i samme omgang før hun rakk å ta vaksinen, men jeg vet ikke om det var svineinfluensa. Sønnen min ble veldig mildt syk, men det er mulig av vi reduserte det med Tamiflu hos han.

Jeg må bare si at jeg pr. d.d. ikke kjenner et eneste menneske som har hatt svineinfluensa. Jeg fikk selv en slags halsbetennelse med feber i romjulen 2009, og kanskje var det svineinfluensa. Ikke vet jeg, men det gikk da bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner jo ditt dilemma.....Jeg har aldri tatt noen influensavaksine. Jeg hadde influensa for 12 år siden. Det var plagsomt, men ikke noe mer enn det. Selv om jeg holdt på og besvime hver gang jeg reiste meg opp av senga. Blir provosert hver gang jeg leser her inne at folk påstår de har influensa, samtidig de sitter ved pc-en. For den kombinasjonen er ikke mulig:-(

''Det var plagsomt, men ikke noe mer enn det. ''

Men for mange så er det ikke bare "plagsomt", men dødelig, eller noe man blir syk av i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg pr. d.d. ikke kjenner et eneste menneske som har hatt svineinfluensa. Jeg fikk selv en slags halsbetennelse med feber i romjulen 2009, og kanskje var det svineinfluensa. Ikke vet jeg, men det gikk da bra:-)

''Jeg må bare si at jeg pr. d.d. ikke kjenner et eneste menneske som har hatt svineinfluensa.''

Fordi de ble vaksinert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg må bare si at jeg pr. d.d. ikke kjenner et eneste menneske som har hatt svineinfluensa. Jeg fikk selv en slags halsbetennelse med feber i romjulen 2009, og kanskje var det svineinfluensa. Ikke vet jeg, men det gikk da bra:-)

Hos de fleste så gikk det jo bra, men ingen kunne vite på forhånd og det rammet flest barn i motsetning til vanlig influensa hvor de eldre rammes hardest.

Det gikk til slutt bra med alle de norske barna der nede også, men det var jo en tid med angst hos foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det var plagsomt, men ikke noe mer enn det. ''

Men for mange så er det ikke bare "plagsomt", men dødelig, eller noe man blir syk av i årevis.

Husk at du nå snakker til et så totalt usunt legeme som til en som røyker:-) Jeg har ikke vært forkjølet en gang siden den episoden, og ikke vært syk på annen måte. Jeg har 10 år på jobb uten sykemelding. Har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg må bare si at jeg pr. d.d. ikke kjenner et eneste menneske som har hatt svineinfluensa.''

Fordi de ble vaksinert!

Nei, jeg kjenner heller ingen som ble vaksinert. De droppet det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos de fleste så gikk det jo bra, men ingen kunne vite på forhånd og det rammet flest barn i motsetning til vanlig influensa hvor de eldre rammes hardest.

Det gikk til slutt bra med alle de norske barna der nede også, men det var jo en tid med angst hos foreldrene.

Angst....takket være media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Angst....takket være media.

Hva snakker du om nå? Angst pga media?

Fikk du med deg at de lå på sykehus og måtte få hjelp til å puste? Hadde det noe med media å gjøre?

Har du fått med deg at broren til Nittygritty lå i respirator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kjenner heller ingen som ble vaksinert. De droppet det:-)

Nei, men ANDRE gjorde det, og derfor ble influensaen i stor grad stoppet, så selv de som ikke ble vaksinert ble ikke smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker du om nå? Angst pga media?

Fikk du med deg at de lå på sykehus og måtte få hjelp til å puste? Hadde det noe med media å gjøre?

Har du fått med deg at broren til Nittygritty lå i respirator?

Ja, jeg vet jo at noen ble syke. Men angsten ble vel i hovedsak skapt av media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kjenner heller ingen som ble vaksinert. De droppet det:-)

Du kjenner meg. Litt i alle fall. Jeg vaksinerte meg, og det er jeg glad for. Jeg er ikke overbevist om at jeg hadde overlevd den influensaen hvis jeg hadde fått den. Jeg er i en av risikogruppene, og jeg holdt på å stryke med av en vanlig lungebetennelse for fire år siden. Det var en vekker, kan du si. Jeg liker å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Hva snakker du om nå? Angst pga media?

Fikk du med deg at de lå på sykehus og måtte få hjelp til å puste? Hadde det noe med media å gjøre?

Har du fått med deg at broren til Nittygritty lå i respirator?

Og jeg kjenner noen som lå i resiprator og det var kritisk. Det var faktisk en god stund etter at smittefaren var størst.

Det litt triste er at den personen var ganske krass mot meg som vaksinerte meg, så ble h*n så fryktelig syk.

Vi hadde også svineinfluensaen i hus, det gikk bra, han var veldig syk som influensa gjør en, og hell i uhell var jeg innlagt på sykehus med en infeksjon så vi klarte å holde smitten unna meg.

Jeg kan ikke forestille meg hvordan de foreldrene hadde det med syke barn. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men ANDRE gjorde det, og derfor ble influensaen i stor grad stoppet, så selv de som ikke ble vaksinert ble ikke smittet.

Tullprat. Verken svineinfluensa eller vaksinering var et tema her hvor jeg bor. Og utover det kjenner jeg ingen - verken gammel eller ung- som fikk denne sykdommen. Vi ventet og ventet, men det var ingen tilfeller verken her, eller i nærmeste omkrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...