Gå til innhold

Der kom det ja


EnolaGay

Anbefalte innlegg

Takk for det:-) Det er akkurat det som skremmer meg mest: Folk har ingen evne til og tenke selv. Ingen motforestillinger og ingen "sunn fornuft". Det virker som at folk flest er prisgitt og bli fortalt hvordan de skal leve - og denne uselvstendigheten synes jeg er bekymringsfull..

Dette du beskriver her er en meget god beskrivelse av det du/horitt har skrevet i denne tråden.

Uten at du kan støtte deg til fakta, som vi andre kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 368
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    93

  • Colette

    54

  • XbellaX

    13

  • laban

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest horitit

...eh... nei, siden de ble vaksinert så gjorde de ikke det.

I land som Storbritannia, hvor færre ble vaksinert, var det mange hundre som døde, og mange hundre som døde i fjor også.

''I land som Storbritannia, hvor færre ble vaksinert, var det mange hundre som døde, og mange hundre som døde i fjor også.''

Ganske logisk, siden det bor langt flere i Storbritannia enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner Petter Smart`s innlegg.

"Lurer på hva folk/media hadde sagt dersom helsedirektøren hadde sagt nei til denne vaksinen grunnet frykt for narkolepsi (eller andre alvorlige bivirkninger) og så hadde titusener av barn dødd av svineinfluensa.

Jeg er glad jeg ikke har en slik jobb. Fordi ingen legemidler er uten bivirkninger vil en aldri kunne gjøre alle til lags. Enten blir folk syke fordi de ikke får vaksine, eller så får de bivirkninger av vaksinen.

– petter smart"

Jeg har sett det. Det ble framstilt som om vi hadde et valg. Men samtidig så hadde vi jo ikke det. For da smittet vi andre, var uansvarlige og fulle av konspirasjonsteorier. Myndighetene kunne i det minste ha fortalt oss at det var en viss risiko involvert i denne vaksinen. Men det hørte vi aldri noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

''Det anbefales ikke at alle vaksinerer seg mot influensa hvert år. Å få influensa og andre virus er for de aller fleste noe man takler greit og som øker vårt immunforsvar.''

Ja, bortsett fra de 1500 som du mener dør av det, men nå er det plutselig ikke så viktige lengre?

Eller?

Det vil alltid dø folk av virus og bakterier. Gamle og syke tåler ikke det samme som friske med et normalt immunforsvar. I tillegg vil noen antatt friske også dø av virus/bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

Nei, det var det ikke, og folk trengte ikke sykemelding ettersom man hadde utvidet egenmelding for å redusere trykket hos legene.

Hva er det du får ut av disse lystløgnene dine?

Media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta er at denne influensaen var mild. Få døde av den. Sitter du på annen info, så kom med den.

Fakta er at du åpenbart ikke har engang grunnleggende kunnskaper om hva du snakker om.

Få døde i Norge pga vaksinasjonen. I f. eks. Storbritannia var det hundrevis som døde.

Like vesentlig - om den var mild eller ei var det ingen som visste på forhånd - den kunne endret seg fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett det. Det ble framstilt som om vi hadde et valg. Men samtidig så hadde vi jo ikke det. For da smittet vi andre, var uansvarlige og fulle av konspirasjonsteorier. Myndighetene kunne i det minste ha fortalt oss at det var en viss risiko involvert i denne vaksinen. Men det hørte vi aldri noe om.

Det ble fortalt og opplyst opp, ned og i mente.

Det du påstår er ren løgn, Colette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg låner Petter Smart`s innlegg.

"Lurer på hva folk/media hadde sagt dersom helsedirektøren hadde sagt nei til denne vaksinen grunnet frykt for narkolepsi (eller andre alvorlige bivirkninger) og så hadde titusener av barn dødd av svineinfluensa.

Jeg er glad jeg ikke har en slik jobb. Fordi ingen legemidler er uten bivirkninger vil en aldri kunne gjøre alle til lags. Enten blir folk syke fordi de ikke får vaksine, eller så får de bivirkninger av vaksinen.

– petter smart"

''Jeg er glad jeg ikke har en slik jobb. Fordi ingen legemidler er uten bivirkninger vil en aldri kunne gjøre alle til lags. Enten blir folk syke fordi de ikke får vaksine, eller så får de bivirkninger av vaksinen. – petter smart"''

Det er nemlig det og når jeg ser hva mine venner på facebook skrev underveis mens det sto på, så må jeg si at jeg ikke er overrasket over hvem som var motstanderne til vaksinen.

Det er de samme folka som tror på engler, snåsamannen osv. Det er et mønster i dette. Sier ikke at gjelder Colette altså for henne tror jeg har både sunn fornuft og beina på bakken, selv om vi er uenige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I land som Storbritannia, hvor færre ble vaksinert, var det mange hundre som døde, og mange hundre som døde i fjor også.''

Ganske logisk, siden det bor langt flere i Storbritannia enn i Norge.

selvsagt i prosent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette du beskriver her er en meget god beskrivelse av det du/horitt har skrevet i denne tråden.

Uten at du kan støtte deg til fakta, som vi andre kan.

"Jeg og dere"? Ja, du vet jammen og ta i bruk de rette hersketeknikkene du, Sør. Jeg har prøvd så lenge, og så mange ganger og diskutere med deg, men det nytter ikke.

Jeg håper det blir en granskning av denne saken, og så kan vi snakkes etter det, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg har ikke tenkt tanken på at noen ville meg noe vondt, men det ble definitivt hauset opp hele greiene.

Det er jo lett å si etter at folk ble vaksinert og det hele roet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil alltid dø folk av virus og bakterier. Gamle og syke tåler ikke det samme som friske med et normalt immunforsvar. I tillegg vil noen antatt friske også dø av virus/bakterier.

Jeg er imponert over menneskesynet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

Fakta er at du åpenbart ikke har engang grunnleggende kunnskaper om hva du snakker om.

Få døde i Norge pga vaksinasjonen. I f. eks. Storbritannia var det hundrevis som døde.

Like vesentlig - om den var mild eller ei var det ingen som visste på forhånd - den kunne endret seg fra dag til dag.

''Fakta er at du åpenbart ikke har engang grunnleggende kunnskaper om hva du snakker om.''

Fakta er at jeg har like mye grunnleggende kunnskaper om dette som deg.

''Få døde i Norge pga vaksinasjonen. I f. eks. Storbritannia var det hundrevis som døde.''

Få døde fordi dette var en mild influensa. Få døde i Storbritannia også sammenlignet med ved andre sesonginfluensaer.

''Like vesentlig - om den var mild eller ei var det ingen som visste på forhånd - den kunne endret seg fra dag til dag.''

Endret seg på hvilken måte? Den var mild og få døde totalt, uansett hvilket land du ser til. Men media skrev og talte. Hvorfor gjøres ikke dette ved vanlig sesoninfluensa tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut nå. Jeg er ingen paranoid person som ser konspirasjoner over alt. Dette kommer du med samtidig som du stadig ser deg omgitt av personangrep. Ikke mye logisk:-(

Jeg skriver at dette snakket ditt om vaksinene er konspirasjonsteorier, som ikke er basert på fakta, men fri fantasi.

En haug av oss har påpekt fakta, statistikk, opp, ned og i mente, men du nekter å godta det.

Og da er det snakk om konspirasjonsteorier!

Du burde vite bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Fakta er at du åpenbart ikke har engang grunnleggende kunnskaper om hva du snakker om.''

Fakta er at jeg har like mye grunnleggende kunnskaper om dette som deg.

''Få døde i Norge pga vaksinasjonen. I f. eks. Storbritannia var det hundrevis som døde.''

Få døde fordi dette var en mild influensa. Få døde i Storbritannia også sammenlignet med ved andre sesonginfluensaer.

''Like vesentlig - om den var mild eller ei var det ingen som visste på forhånd - den kunne endret seg fra dag til dag.''

Endret seg på hvilken måte? Den var mild og få døde totalt, uansett hvilket land du ser til. Men media skrev og talte. Hvorfor gjøres ikke dette ved vanlig sesoninfluensa tror du?

''Endret seg på hvilken måte? Den var mild og få døde totalt, uansett hvilket land du ser til''

I det bitte lille landet jeg bodde i var det mange som døde, så kom vaksinen og alle ble vakinert i rekordfart og fikk stoppet det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

Det er bare tull det du sier her.

"Årsaken til nedgangen i 4. kvartal 2010 er blant annet det høye sykefraværet på grunn av svineinfluensa i 2009."

http://www.absentia.no/article.aspx?articleID=2559

"Hvis vi antar" synes jeg sier sitt om artikkelen. Det ble i 2009 rapportert i media om lavt sykefravær under hele perioden av svineinfluensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fakta er at du åpenbart ikke har engang grunnleggende kunnskaper om hva du snakker om.''

Fakta er at jeg har like mye grunnleggende kunnskaper om dette som deg.

''Få døde i Norge pga vaksinasjonen. I f. eks. Storbritannia var det hundrevis som døde.''

Få døde fordi dette var en mild influensa. Få døde i Storbritannia også sammenlignet med ved andre sesonginfluensaer.

''Like vesentlig - om den var mild eller ei var det ingen som visste på forhånd - den kunne endret seg fra dag til dag.''

Endret seg på hvilken måte? Den var mild og få døde totalt, uansett hvilket land du ser til. Men media skrev og talte. Hvorfor gjøres ikke dette ved vanlig sesoninfluensa tror du?

Fordi vi, i motsetning til de fleste sesonginfluensaene, ikke visste på forhånd hvordan den ville være, eller hvor mye den ville mutere.

Selv om du ikke har kunnskap om det var det en lignende influensa som gikk i indre strøk av Kina. Den ble heldigvis stoppet, men 100% av de som ble smittet døde av den!

Tenk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis vi antar" synes jeg sier sitt om artikkelen. Det ble i 2009 rapportert i media om lavt sykefravær under hele perioden av svineinfluensa.

Men du tror jo ikke på det media skriver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...