Gå til innhold

Der kom det ja


EnolaGay

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

'' og jeg skal vedde på at de etterlatte etter de 32 som døde i Norge erger seg veldig over at ikke vaksinen kom tidligere.''

Dette synes jeg er hårreisende lesing. At vaksinen ikke kom tidligere var av liten betydning. I tillegg til at den kom sent, ga den ingen rask beskyttelse. Trolig overflødig hele greia. Influensaen var mild og få døde av den. Det visste vi når massevaksinasjonen startet.

''At vaksinen ikke kom tidligere var av liten betydning''

For meg og deg ja, men ikke for de som døde.

Du minner meg litt om ei jeg vet om som mener at man ikke skal ta pensilin ved lungebetennelse, men heller prøve engleterapi. Hun har gått på skole hos Martha. Det er gjerne de samme som også er motstandere av alle vaksiner. Fullstendig mangel på sunn fornuft og bakkekontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 368
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    93

  • Colette

    54

  • XbellaX

    13

  • laban

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest horitit

''At vaksinen ikke kom tidligere var av liten betydning''

For meg og deg ja, men ikke for de som døde.

Du minner meg litt om ei jeg vet om som mener at man ikke skal ta pensilin ved lungebetennelse, men heller prøve engleterapi. Hun har gått på skole hos Martha. Det er gjerne de samme som også er motstandere av alle vaksiner. Fullstendig mangel på sunn fornuft og bakkekontakt.

''Du minner meg litt om ei jeg vet om som mener at man ikke skal ta pensilin ved lungebetennelse, men heller prøve engleterapi. Hun har gått på skole hos Martha. Det er gjerne de samme som også er motstandere av alle vaksiner. Fullstendig mangel på sunn fornuft og bakkekontakt.''

Til infor, jeg tar penicillin ved lungebetennelse. Jeg har ikke gått på noen skole med engleterapi som behandling av sykdommer. Jeg er ikke motstander av vaksiner som er godt begrunnet og viktige. Jeg har bakkekontakt og jeg innehar sunn fornuft. Det siste er grunnen til at jeg ikke lot meg vaksinere mot svineinfluensa. Det ser ut til at den sunne fornuften fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Du minner meg litt om ei jeg vet om som mener at man ikke skal ta pensilin ved lungebetennelse, men heller prøve engleterapi. Hun har gått på skole hos Martha. Det er gjerne de samme som også er motstandere av alle vaksiner. Fullstendig mangel på sunn fornuft og bakkekontakt.''

Til infor, jeg tar penicillin ved lungebetennelse. Jeg har ikke gått på noen skole med engleterapi som behandling av sykdommer. Jeg er ikke motstander av vaksiner som er godt begrunnet og viktige. Jeg har bakkekontakt og jeg innehar sunn fornuft. Det siste er grunnen til at jeg ikke lot meg vaksinere mot svineinfluensa. Det ser ut til at den sunne fornuften fungerte.

''grunnen til at jeg ikke lot meg vaksinere mot svineinfluensa. Det ser ut til at den sunne fornuften fungerte''

Eller at du rett og slett bare var av de heldige. Jeg kan si at også min sunne fornuft fungerte. Jeg tok med Tamiflu til et av barna mine som jeg visste trengte det mest, da vi flyttet utenlands. Som jeg skrev var det tre norske barn i det lille mijøet vi var i som havnet på sykehus med pusteproblemer. En hadde diabetes fra før og to av dem var i utgangspunktet friske. Dette var før vaksinen kom. Vi levde tett alle vi nordmenn så min sønn fikk da Tamiflu. Han ble mildt syk, men det er umulig og si om det var svineinfluensa eller om det var det og om symtomene ble redusert pga. tamifluen. Han berget bra i ihvertfall og jeg gjorde det eneste rette siden han var i risikogruppa.

Dette var en influensa som rammet lungene. Da synes jeg du viser lite respekt for de som valgte å ta den. Folk har forskjellige svake punkter. Noen får milde symtomer ved en vanlig forkjølelse, noen har lett for å få bihulebetennelse, noen har lett for å få ørebetennelse og noen har lett for at det utvikler seg til bronkitt eller lungebetennelse, mens andre jeg blir bare vanlig neseforkjølet.

Da er det naturlig at kanskje flere av de som vet de har et svakt punkt når det gjelder bronkier og lungebetennelse velger og vaksinere seg i forhold til de som blir vanlig neseforkjølet.

Man kan f.eks sammenligne det Toni skriver i forhold til det Colette skriver. Det er naturlig at Toni ser en større grunn til å vaksinere seg enn det Colette gjør. Det kommer av tidligere erfaringer folk har gjort seg og jeg synes det er dumt og hovere overfor de som har valgt det og kalle dem naiv eog at de ikke greier å tenkte selv. Det er vel nettopp det de har gjort. Tenkt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Klart vi skal være glade for ting som fremstilles og holder oss i live, men vi behøver ikke av den grunn ikke kunne se at akkurat svineinfluensaen ble hauset opp.

Du burde jo heller være takknemlig for at du fikk være gratispassasjer istedenfor å ha så piggene ute mot alle de som vasinerte seg og muligens var med på å beskytte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fortsatt bare 32 som døde. Tragisk nok...Men det dør 1000-1500 hvert år av vanlig sesonginfluensa.

Lurer på hvor mange døde vi hadde hatt dersom vaksinen ikke kom? De som døde, døde før massevaksinasjonen var igang (så vidt jeg husker).

Forskjellen på vanlig sesonginfluensa og svineinfluensaen var at svineinfluensaen tok friske liv. Det gjør ikke sesonginfluensaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde jo heller være takknemlig for at du fikk være gratispassasjer istedenfor å ha så piggene ute mot alle de som vasinerte seg og muligens var med på å beskytte deg.

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg er glad jeg ikke har en slik jobb. Fordi ingen legemidler er uten bivirkninger vil en aldri kunne gjøre alle til lags. Enten blir folk syke fordi de ikke får vaksine, eller så får de bivirkninger av vaksinen. – petter smart"''

Det er nemlig det og når jeg ser hva mine venner på facebook skrev underveis mens det sto på, så må jeg si at jeg ikke er overrasket over hvem som var motstanderne til vaksinen.

Det er de samme folka som tror på engler, snåsamannen osv. Det er et mønster i dette. Sier ikke at gjelder Colette altså for henne tror jeg har både sunn fornuft og beina på bakken, selv om vi er uenige her.

Eey, jeg tror muligens på Snåsamannen, og tok også vaksinen - ingen regel uten unntak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan for alt jeg bryr meg, holde kjeften din lukket om du ikke har annet enn dritt å by på når du åpner den. Jeg tar ikke for god fisk noe du og et par andre hysterisk prøver å overbevise meg om. Jeg vaksinerte meg heller ikke mot svineinfluensa av samme som nevnte grunn. Jeg er selvstendig tenkende i motsetning til flere andre i denne tråden. Selv etter alt vi vet og den gang visste, er dere fortsatt like forbanna hysteriske.

Du klarer ikke skjule ditt eget hysteri ved å anklage andre for å være hysteriske.

Forsøk med fakta i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du minner meg litt om ei jeg vet om som mener at man ikke skal ta pensilin ved lungebetennelse, men heller prøve engleterapi. Hun har gått på skole hos Martha. Det er gjerne de samme som også er motstandere av alle vaksiner. Fullstendig mangel på sunn fornuft og bakkekontakt.''

Til infor, jeg tar penicillin ved lungebetennelse. Jeg har ikke gått på noen skole med engleterapi som behandling av sykdommer. Jeg er ikke motstander av vaksiner som er godt begrunnet og viktige. Jeg har bakkekontakt og jeg innehar sunn fornuft. Det siste er grunnen til at jeg ikke lot meg vaksinere mot svineinfluensa. Det ser ut til at den sunne fornuften fungerte.

Nei, du har ikke bakkekontakt.

Du forholder deg ikke til fakta, men dikter opp din egen versjon av virkeligheten, hvor du repeterer og repeterer de samme løgnene igjen og igjen til du tror på dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør meg en tjeneste, slutt å spy ut piss.

''Gjør meg en tjeneste, slutt å spy ut piss.''

Nok et bevis på dine manglende medisinske kunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Uten den hadde de vært døde, slik som skjedde i mange andre land hvor man ikke vaksinerte.''

Dokumentasjon takk?

Allerede linket til i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kongo fra bongo

Du klarer ikke skjule ditt eget hysteri ved å anklage andre for å være hysteriske.

Forsøk med fakta i stedet.

Og der var du igang ja. Siste melding var klokka 2 i natt, og klokka 8 lørdag morgen er det på'n igjen. Halvparten av svarene på "Siste 100" er nå fra deg. Kanskje på tide å roe seg litt ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kongo fra bongo

Nei, du har ikke bakkekontakt.

Du forholder deg ikke til fakta, men dikter opp din egen versjon av virkeligheten, hvor du repeterer og repeterer de samme løgnene igjen og igjen til du tror på dem selv.

''du repeterer og repeterer de samme løgnene igjen og igjen til du tror på dem selv''

Snakker du med deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Vi vaksinerte oss på bakgrunn av det enorme presset fra vaksineforkjemperne, selv om vi var skeptiske til det hele. Mye fordi propagandaen treffer bra med "dersom du ikke vaksinerer så er du og dine årsaken til at sykdommen får spre seg videre".

Begge guttene mine ble allikevel GRISEsyke...;0P Om man skal bruke litt galgenhumor. Så vaksinen hjalp ikke en meter og tamiflu ble de ENDA sykere av så den kasta vi etter to forsøk. Uten at de var i nærheten av å være livstruende syke. Jeg ble ikke syk enda jeg stod oppi det i tre uker med sengetøyskift og vask. Mannen ville ikke vaksinere seg.

Neste gang lukker vi ørene. Kort og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Vi vaksinerte oss på bakgrunn av det enorme presset fra vaksineforkjemperne, selv om vi var skeptiske til det hele. Mye fordi propagandaen treffer bra med "dersom du ikke vaksinerer så er du og dine årsaken til at sykdommen får spre seg videre".

Begge guttene mine ble allikevel GRISEsyke...;0P Om man skal bruke litt galgenhumor. Så vaksinen hjalp ikke en meter og tamiflu ble de ENDA sykere av så den kasta vi etter to forsøk. Uten at de var i nærheten av å være livstruende syke. Jeg ble ikke syk enda jeg stod oppi det i tre uker med sengetøyskift og vask. Mannen ville ikke vaksinere seg.

Neste gang lukker vi ørene. Kort og godt.

Fra serien: "Vi ble skadet i ulykken selv om vi brukte bilbelte, så neste gang skal vi ikke bruke bilbelte engang!"

Uansett hva man måtte mene om forrige vaksine, så har ikke det noe å gjøre med neste vaksine. Det er to helt forskjellige ting (med stor sannsynlighet), og selv om den forrige sykdommen var mild eller hard, så kan neste være det motsatte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den mutert, hadde ikke vaksinen hjulpet deg. Det forstår du sikkert?

''Hadde den mutert, hadde ikke vaksinen hjulpet deg. Det forstår du sikkert?''

Hvis ikke massevaksinasjonen var satt i gang hadde vel viruset fått mye bedre anledning til å mutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

Du burde jo heller være takknemlig for at du fikk være gratispassasjer istedenfor å ha så piggene ute mot alle de som vasinerte seg og muligens var med på å beskytte deg.

Slik taler kun en ekte sosialdemokrat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...