Gå til innhold

Der kom det ja


EnolaGay

Anbefalte innlegg

Gjest horitit

Du klarer ikke skjule ditt eget hysteri ved å anklage andre for å være hysteriske.

Forsøk med fakta i stedet.

Jeg var som andre engstelig under opphausinga av dette, men jeg tok til vettet. Og jeg har fortsatt vettet inntakt i motsetning til noen som fortsatt er like desperat opptatt av å "bevise" at de gjorde det eneste rette ved å vaksinere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 368
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    93

  • Colette

    54

  • XbellaX

    13

  • laban

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest horitit

''grunnen til at jeg ikke lot meg vaksinere mot svineinfluensa. Det ser ut til at den sunne fornuften fungerte''

Eller at du rett og slett bare var av de heldige. Jeg kan si at også min sunne fornuft fungerte. Jeg tok med Tamiflu til et av barna mine som jeg visste trengte det mest, da vi flyttet utenlands. Som jeg skrev var det tre norske barn i det lille mijøet vi var i som havnet på sykehus med pusteproblemer. En hadde diabetes fra før og to av dem var i utgangspunktet friske. Dette var før vaksinen kom. Vi levde tett alle vi nordmenn så min sønn fikk da Tamiflu. Han ble mildt syk, men det er umulig og si om det var svineinfluensa eller om det var det og om symtomene ble redusert pga. tamifluen. Han berget bra i ihvertfall og jeg gjorde det eneste rette siden han var i risikogruppa.

Dette var en influensa som rammet lungene. Da synes jeg du viser lite respekt for de som valgte å ta den. Folk har forskjellige svake punkter. Noen får milde symtomer ved en vanlig forkjølelse, noen har lett for å få bihulebetennelse, noen har lett for å få ørebetennelse og noen har lett for at det utvikler seg til bronkitt eller lungebetennelse, mens andre jeg blir bare vanlig neseforkjølet.

Da er det naturlig at kanskje flere av de som vet de har et svakt punkt når det gjelder bronkier og lungebetennelse velger og vaksinere seg i forhold til de som blir vanlig neseforkjølet.

Man kan f.eks sammenligne det Toni skriver i forhold til det Colette skriver. Det er naturlig at Toni ser en større grunn til å vaksinere seg enn det Colette gjør. Det kommer av tidligere erfaringer folk har gjort seg og jeg synes det er dumt og hovere overfor de som har valgt det og kalle dem naiv eog at de ikke greier å tenkte selv. Det er vel nettopp det de har gjort. Tenkt selv.

Du behøver ikke forsvare overfor meg hvorfor du tok de valgene du tok i denne saken. Det er mulig du senere må forsvare det overfor andre, men aldri meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

Det er ikke "mine fakta", men fakta i saken - og du har ikke motbevist noen av dem.

Jeg har sett og lest fakta i denne saken. Det er ikke de du presenterer. Du tror fortsatt dette var en livsfarlig pandemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

Nei, du har ikke bakkekontakt.

Du forholder deg ikke til fakta, men dikter opp din egen versjon av virkeligheten, hvor du repeterer og repeterer de samme løgnene igjen og igjen til du tror på dem selv.

Det er du som repeterer deg selv, na-na-na-na-na-na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

''Gjør meg en tjeneste, slutt å spy ut piss.''

Nok et bevis på dine manglende medisinske kunnskaper.

Jeg har aldri påberopt meg medisinske kunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

Allerede linket til i tråden.

Man kan ikke linke til at de som lot seg vaksinere og fikk narkolepsi trolig hadde vært døde i stedet om de ikke lot seg vaksinere. Litt intelligens får man vel ha om man skal forsøke seg på noen faktaopplysning i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest horitit

''Hadde den mutert, hadde ikke vaksinen hjulpet deg. Det forstår du sikkert?''

Hvis ikke massevaksinasjonen var satt i gang hadde vel viruset fått mye bedre anledning til å mutere?

Jeg er ikke medisiner, så jeg kan ikke svare deg på dette. Jeg vet at virus herjer hver eneste vinter uten at virus mutererer. Det er det mest vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når 32 mennesker dør, og 35 får varige men...av en vaksine. Hvor er da logikken i og ta den? Sjangsen er jo størst for og få varige men. Og det kan jo ikke være hensikten med en vaksine.

Det regnestykket der sammenlikner to ting som ikke er sammenliknbare på den måten, og det tror jeg du forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Du behøver ikke forsvare overfor meg hvorfor du tok de valgene du tok i denne saken. Det er mulig du senere må forsvare det overfor andre, men aldri meg.

Jeg trenger ikke forsvare meg. Jeg forklarer for deg hvorfor noen valgte å ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i Polen vaksinerte ingen seg, og det døde færre i Polen enn i Norge. Så hvilken betydning hadde vaksinen? Annet enn og påføre 35 barn narkolepsi? Og tilføre medisinindustrien betydelige inntekter? Ikke vet jeg....

''Og i Polen vaksinerte ingen seg, og det døde færre i Polen enn i Norge.''

Hvilken kilde er det som sier det døde færre i Polen enn i Norge? Etter at epidemien var slutt altså, ikke på et tilfeldig tidspunkt underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som andre engstelig under opphausinga av dette, men jeg tok til vettet. Og jeg har fortsatt vettet inntakt i motsetning til noen som fortsatt er like desperat opptatt av å "bevise" at de gjorde det eneste rette ved å vaksinere seg.

Kalde harde fakta viser jo at vaksineringen var (og er) det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett og lest fakta i denne saken. Det er ikke de du presenterer. Du tror fortsatt dette var en livsfarlig pandemi.

Som sagt, du fornekter fakta for å få oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke medisiner, så jeg kan ikke svare deg på dette. Jeg vet at virus herjer hver eneste vinter uten at virus mutererer. Det er det mest vanlige.

''Jeg er ikke medisiner, så jeg kan ikke svare deg på dette.''

Akkurat det har alle forstått.

Har du økonomiske årsaker for å spre disse løgnene om vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri påberopt meg medisinske kunnskaper.

''Jeg har aldri påberopt meg medisinske kunnskaper.''

Vel, du uttaler deg om medisinske emner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke linke til at de som lot seg vaksinere og fikk narkolepsi trolig hadde vært døde i stedet om de ikke lot seg vaksinere. Litt intelligens får man vel ha om man skal forsøke seg på noen faktaopplysning i denne saken.

Som du selv sier, du har åpenbart ikke kunnskap om dette, og siden du ikke er interessert i å forstå det, så fortsetter du i samme tralten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

Du virker veldig hissig i denne tråden, synes jeg.

Det sa du noe om i går også mener jeg å erindre. Jeg skjønner ikke hvorfor du påstår det ut i fra hva jeg skriver til deg, men du må bare mene det om det er av viktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest horitit

Som sagt, du fornekter fakta for å få oppmerksomhet.

Er det noen som fremstår som oppmerksomhetssyk i dette forumet , så er det du. Jeg fremmer mitt syn og de fakta jeg har i denne saken. Det har ingenting med å være oppmerksomhetsyk å gjøre. Men du er vel tom for argumenter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...