Gå til innhold

Sier du i fra hvis det er slått feil inn i kassa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nja... *host* Ikke alltid. Hvis det er innlysende at det er mye feil så sier jeg fra, men om det bare er småkroner så er det ikke alltid jeg gjør det.

Men ja, dersom det slås inn for mye og jeg ser det så sier jeg ifra, skjønt det har vel hendt jeg ikke har giddet si noe da også.

Nja... *host* Ikke alltid. Hvis det er innlysende at det er mye feil så sier jeg fra, men om det bare er småkroner så er det ikke alltid jeg gjør det.

Men ja, dersom det slås inn for mye og jeg ser det så sier jeg ifra, skjønt det har vel hendt jeg ikke har giddet si noe da også.

Merkelig, dette dukket opp her akkurat i dag. Jeg handlet en del varer i går, og på mange av varene var prisen i butikken høyere enn på nettsiden deres. Jeg protesterte litt mot dette, prøvde liksom å få det til nettpris (det går alltid Elkjøp med på), men fikk beskjed om at de har samme pris i alle butikkene i kjeden. I dag oppdaget jeg at en av varene ikke var blitt slått inn. Resultatet ble omtrent som om jeg skulle ha fått varene til nettpris. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få "gjort opp for meg", og jeg er egentlig ikke sikker på om jeg vil, heller.

Jeg ser for meg to mulige scenarier:

1. Jeg følger ikke med på hva som slås inn og har ikke hoderegnet summen på forhånd og legger da ikke merke til at det har blitt feil før etter at jeg har forlatt stedet. Da går jeg ikke tilbake.

2. Jeg legger merke til at det blir feil og blir paff og sier "men ble dette riktig, da?" nærmest på refleks.

En variant av nr 1 er at jeg tenker "åja, var det dette det kostet, ja", og putter det på kotno for at jeg ikke sjekket prisen nøye nok før de slo inn.

Annonse

Gjest Tatjana

Jeg ser for meg to mulige scenarier:

1. Jeg følger ikke med på hva som slås inn og har ikke hoderegnet summen på forhånd og legger da ikke merke til at det har blitt feil før etter at jeg har forlatt stedet. Da går jeg ikke tilbake.

2. Jeg legger merke til at det blir feil og blir paff og sier "men ble dette riktig, da?" nærmest på refleks.

En variant av nr 1 er at jeg tenker "åja, var det dette det kostet, ja", og putter det på kotno for at jeg ikke sjekket prisen nøye nok før de slo inn.

Ja, omtrent sånn tenker jeg også.

Ja, det gjør jeg om jeg er i butikken.

Kommer jeg hjem før jeg oppdager det, må det være et ganske høyt beløp før jeg drar tilbake, enten det er i min favør eller dissfavør. Dette fordi merarbeidet for butikken med å ordne opp i slikt ofte kan være mer kostbart enn verdien av varen.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...