Gå til innhold

Istedenfor uføretrygd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg følger ikke artikkelforfatteren helt. Er man så frisk at man kan ta en vanlig jobb eller en vanlig utdannelse, har man verken krav på eller behov for, hjelp fra NAV. NAV er tiltak, kvalifisering (tildels) og inntektssikring (også tildels).

"Når man i en periode med ok helse omsider har muligheten til å starte på en utdannelse eller dra i jobbintervju, har man ikke tid til å vente i uker, måneder og år på respons fra Nav."

Riktig. Selv om man er frisk "i en periode" nå og da, tilsier ikke dette at man bør "kutte båndene" til NAV. Arbeidsgivere vil ha stabil arbeidskraft, ikke folk som kan jobbe i "en periode" av uviss varighet og frekvens.

Annonse

Nei, jeg følger ikke artikkelforfatteren helt. Er man så frisk at man kan ta en vanlig jobb eller en vanlig utdannelse, har man verken krav på eller behov for, hjelp fra NAV. NAV er tiltak, kvalifisering (tildels) og inntektssikring (også tildels).

"Når man i en periode med ok helse omsider har muligheten til å starte på en utdannelse eller dra i jobbintervju, har man ikke tid til å vente i uker, måneder og år på respons fra Nav."

Riktig. Selv om man er frisk "i en periode" nå og da, tilsier ikke dette at man bør "kutte båndene" til NAV. Arbeidsgivere vil ha stabil arbeidskraft, ikke folk som kan jobbe i "en periode" av uviss varighet og frekvens.

Enig med deg. I tillegg skjønner jeg ikke problemet med at saksbehandler selv må ha kontroll over avtaler som blir laget. Tror det hadde blitt mye rot hvis kontaktsenteret skulle begynne å plotte inn avtaler i kalenderen. Min erfaring er at når NAV sier de skal ringe tilbake etter 2 dager, så gjør de det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...