Gå til innhold

Tapt omsetning i dag på jobb pga meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gjorde så godt vi kunne. Det tar ca 2 timer å heve bollene (og da i heveskap). Det er plass til 6 brett i det skapet. Ett brett=15 boller.

Det tar 10 min å steke. Og vi satte ut boller slik som vi gjør på en vanlig søndag. Det har noe med at vi må unngå svinn også.

Hadde jeg vært forberedt, ville vi lagt opp det helt annerledes og fylt opp to skap med boller (er ca 15 plater i ett skap). Vanligvis har vi ett skap til både søndag og mandag.

Jeg var på jobb kvelden før også og fylte opp det ene

skapet. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle fylt begge skapa.

Alle vet jo at det er fastelaven sa hun.

Det hjelper å vite at butikksjefen ikke er fornøyd med NK. Men det er distriktsjefen som har ansatt henne til denne stillingen. Men det hjelper så lite når det beviste at hun har overvurdert meg.

''Alle vet jo at det er fastelaven sa hun.''

Eneste grunnen til at jeg fikk det med meg, var at det var noen som solgte sånne fastelavensris i uka som var. Det kunne fint gått meg hus forbi - og jeg så flere på facebook som de hadde kommet uforvarende på!

Skrevet

Fastelaven på søndag? Det gikk meg hus forbi.

Kanskje du bør foreslå for sjefene å lage et enkelt system som gjør at slike viktige dager ikke går i glemmeboka. Kanskje du bare kan ordne noe slikt selv.

En kalender eller annen form for arbeidsplan burde gjøre susen. Menneskelig hukommelse er i en slik sammenheng et alt for upresist og upålitelig verktøy.

mvh

Gjest ta tak i det
Skrevet

Du får bruke dette til å vise at du ønsker å lære av det - og forslå en ny rutine som kan hundre at slike ting skjer igjen.

For eksempel en kalender hvor man kan planlegge slike ting, og gjerne med en erfaringsdatabase hvor de som er på jobb, kan notere hvor mange boller, eller adventskalendergaver, eller valentinhjertesjokolader, eller farsdagskort eller påskesjokoladeegg osv det ble solgt, og andre ideer til neste år.

Særlig disse (fri)dagene som ikke følger dato, men månefase / kirkeår, er viktige at kommer inn i en kalender. Påske, pinse faste/fastelavn, kr.himmelfart..

Hvis du snakker med dine ledere om at du beklager at du ikke hadde tenkt på at det var en spesiell søndag, og samtidig forelår tiltak for hvordan du, eller den som har tilsvarende jobb senere år, kan stille mer forberedt i en slik situasjon, så kan det komme noe positivt ut av situasjonen.

Hvis du bare blir lei deg, stille og motløs, så kan det jo bli et mye større problem enn det egentlig var.

Skrevet

Hun regna med jeg visste det, sa hun....

Og hun var sikkert veldig lei seg når du glemte det....?

Skrevet

Hun regna med jeg visste det, sa hun....

Det er dårlig ledelse, mener jeg. Man skal ikke anta at noen vet slikt.

Ikke ta det på din kappe :)

Gjest trådstarter
Skrevet

Og hun var sikkert veldig lei seg når du glemte det....?

og med det så mener du....?

Skrevet

og med det så mener du....?

At hun ønsker at du skulle tabbe deg ut og la opp til det. Kanskje hun ikke liker at du har fått så mye ansvar.

Gjest trådstarter
Skrevet

At hun ønsker at du skulle tabbe deg ut og la opp til det. Kanskje hun ikke liker at du har fått så mye ansvar.

Det kan se slik ut ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...