Gå til innhold

Re: Skoliose, på 11 år gammel datter...lurer på

Anbefalte innlegg

Ja jeg har også lest at vi bør komme raskt til, men det var lang ventetid på ortopeder for tiden sa de, legen har sendt inn papirer, så vi kanskje kommer raskere til, men svaret om at hun skal ha svar før august, er bare sånn de svarer flere, hun KAN jo komme til før, det er bare tiden de har på seg, før de MÅ ha tatt hun inn, eller noe sånn, så jeg håper det går raskere, er pyton å vente...

Å det at hun har 68,4 grader var det sekretæren på legekontoret som sa, ikke legen, hun svarte at hun ikke visste hvor alvorlig det var siden hun ikke hadde sett RTbildet, men når jeg ringte ut igjen for å få det lest opp, så leste sekretæren opp gradene også, så vi fikk litt hakeslepp da, for å si det mildt :/

Men satser på at vi kommer snart til, i mellomtiden får hun ikke bære skolesekken sin en gang, i tilfelle, vi aner jo ikke hva som kan være skadelig og ikke for henne nå... før vi har fått snakke med noen som kan mer om dette..

Fortsetter under...

Det jeg har hørt er at det som regel bare er positivt med fysisk aktivitet, f.eks. svømming og dansing. Men det er lurt at hun ikke belaster ryggen mye, så det å bære skolesekken for henne, er nok lurt.

Lykke til i alle fall - og fortell hvordan det går!

Det jeg har hørt er at det som regel bare er positivt med fysisk aktivitet, f.eks. svømming og dansing. Men det er lurt at hun ikke belaster ryggen mye, så det å bære skolesekken for henne, er nok lurt.

Lykke til i alle fall - og fortell hvordan det går!

Ok, ja er ofte på svømming og skal bli enda flinkere nå, vi kjører å henter skolesekken hver morgen og ettermiddag, så hun slipper den, senere kan hun kanskje sykle med den bakpå. å slippe vekten på den måten.

Tusen takk for svarene, skal si hvordan det går, men det ser ut som det tar sin tid.Setter pris på at du tok deg tid å svare,d a vi lurer på mye mens vi venter :)

Gjest Skoliose

Ok, ja er ofte på svømming og skal bli enda flinkere nå, vi kjører å henter skolesekken hver morgen og ettermiddag, så hun slipper den, senere kan hun kanskje sykle med den bakpå. å slippe vekten på den måten.

Tusen takk for svarene, skal si hvordan det går, men det ser ut som det tar sin tid.Setter pris på at du tok deg tid å svare,d a vi lurer på mye mens vi venter :)

Har også hatt skoliose som barn, og fikk utdelt dobbelt sett med bøker. Altså, da hadde jeg kun skrivebøker jeg brakte fram og tilbake. Var til stor hjelp. Dette fikk jeg både på barne-og ungd.skole. På vgs hadde vi låsbare skap på skolen, så slapp å kjøpe dobb.sett.

Har også hatt skoliose som barn, og fikk utdelt dobbelt sett med bøker. Altså, da hadde jeg kun skrivebøker jeg brakte fram og tilbake. Var til stor hjelp. Dette fikk jeg både på barne-og ungd.skole. På vgs hadde vi låsbare skap på skolen, så slapp å kjøpe dobb.sett.

Tusen takk for svar :) Spurte om å få dobbelt sett, men det hadde de ikke siden klassen var så stor, men skal høre med de igjen senere.

Gjest Skoliose

Tusen takk for svar :) Spurte om å få dobbelt sett, men det hadde de ikke siden klassen var så stor, men skal høre med de igjen senere.

Få lege til å skrive en anbefaling om at hun ikke skal bære tungt. Skolen tar gjerne slikt litt mer alvorlig, når du kan legge ved et skriv.

Spør konkret om de har én ekstra av den tykke norskboka, kan hende de har ekstra bøker i enkelte fag, men ikke i alle.

Hør om lærer kan ta kopi av enkeltlekser, hvis hun ikke får ekstra bok.

La bøker ligge igjen hjemme i fag hun ikke har den aktuelle dagen. Gymbag kan tas med til skolen den dagen i uken hun har minst å bære på.

Annonse

Få lege til å skrive en anbefaling om at hun ikke skal bære tungt. Skolen tar gjerne slikt litt mer alvorlig, når du kan legge ved et skriv.

Spør konkret om de har én ekstra av den tykke norskboka, kan hende de har ekstra bøker i enkelte fag, men ikke i alle.

Hør om lærer kan ta kopi av enkeltlekser, hvis hun ikke får ekstra bok.

La bøker ligge igjen hjemme i fag hun ikke har den aktuelle dagen. Gymbag kan tas med til skolen den dagen i uken hun har minst å bære på.

Supre tips, tusen hjertelig takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...