Gå til innhold

Morgenritualer.

Anbefalte innlegg

Jeg orker aldri å utsette å stå opp... er da fryktelig mye verre å ligge å grue seg til å stå opp, enn å jumpe ut av senga før en rekker å begynne å grue seg :P

Jeg går rett i dusjen, sminker meg, spiser og drar på jobb:)

De ukene jeg har barna skjer det samme, men da inkl. endel småmasing om å få opp tempoet, samt påsmøring av brødskiver ;)

--.. er da fryktelig mye verre å ligge å grue seg til å stå opp, enn å jumpe ut av senga før en rekker å begynne å grue seg :P--

Man gruer seg da ikke, man bare sovner igjen ;-)

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

19

• Lillemus

4

• Kalevaala

4

• mariaflyfly

3

Jeg synes forresten det hjelper med lys!

Om sommeren drar jeg den lystette rullgardinen litt opp når jeg legger meg, slik at lyset treffer meg om morgenen.

Om vinteren bruker jeg en lys-vekkerklokke som gradvis sender lys til øynene mine 15. min før klokka ringer.

Det hjelper faktisk. Periodevis.

Gjest annlovinda

Når klokka mi ringer så setter jeg den ALLTID på slumring mange ganger, med 5 min intervall.

Kan godt ligge sånn bortimot en time.

Jeg har et barn som jeg også skal få ut om morgenen, han har aldri kommet for sent på skolen, og har aldri hverken glemt matpakke eller gymtøy. Så vi kommer oss avgårde i tide hver dag. Men alltid dårlig tid.

Han spiser frokost når jeg smører matpakka hans.

Han kler på seg og ordner seg på badet når jeg tar en dusj.

Vi har ofte ikke mer enn 30 min på oss fra vi står opp til vi er ute av døren.

Frokosten tar jeg på jobb, har en pakke knekkebrød og tubeost liggende her.

Men skulle ønske jeg var flinkere til å komme meg opp av senga, så jeg hadde hatt litt bedre tid om morgenen, for det er stressende med en slik start.

Når klokka mi ringer så setter jeg den ALLTID på slumring mange ganger, med 5 min intervall.

Kan godt ligge sånn bortimot en time.

Jeg har et barn som jeg også skal få ut om morgenen, han har aldri kommet for sent på skolen, og har aldri hverken glemt matpakke eller gymtøy. Så vi kommer oss avgårde i tide hver dag. Men alltid dårlig tid.

Han spiser frokost når jeg smører matpakka hans.

Han kler på seg og ordner seg på badet når jeg tar en dusj.

Vi har ofte ikke mer enn 30 min på oss fra vi står opp til vi er ute av døren.

Frokosten tar jeg på jobb, har en pakke knekkebrød og tubeost liggende her.

Men skulle ønske jeg var flinkere til å komme meg opp av senga, så jeg hadde hatt litt bedre tid om morgenen, for det er stressende med en slik start.

''Jeg har et barn som jeg også skal få ut om morgenen, han har aldri kommet for sent på skolen, og har aldri hverken glemt matpakke eller gymtøy. Så vi kommer oss avgårde i tide hver dag. Men alltid dårlig tid. ''

Ja det må jeg kanskje presisere. Barna kommer aldri for sent på skolen. Men jeg kunne nok med fordel være tidligere på jobb.

Gjest annlovinda

''Jeg har et barn som jeg også skal få ut om morgenen, han har aldri kommet for sent på skolen, og har aldri hverken glemt matpakke eller gymtøy. Så vi kommer oss avgårde i tide hver dag. Men alltid dårlig tid. ''

Ja det må jeg kanskje presisere. Barna kommer aldri for sent på skolen. Men jeg kunne nok med fordel være tidligere på jobb.

''Men jeg kunne nok med fordel være tidligere på jobb''

Det gjelder for meg også...

Annonse

Klokkeradioen min slår seg på 06.15. Da rekker jeg akkurat "Bløffmakerne" på Radio Norge, og hører videre på nyheter og musikk et kvarters tid - mens jeg ligger i senga og våkner langsomt til liv.

Etter at jeg har vasket og kledd på meg, gjør jeg litt husarbeid, tar ut av oppvaskmaskinen, pusler litt rundt, smører matpakke og lager havregrøt. Så henter jeg aviser i postkassa og leser mens jeg spiser.

Jeg har veldig rolige morgenstunder, alene i huset og ingen som snakker til meg. Og dette er den tida på døgnet da jeg er mest opplagt til husarbeid.

Begynner på jobb kl. 0800, men det hender ofte at jeg ankommer 0730 og har kaffen klar til mine slaver.

Vekkerklokka ringer klokka sju, og da må jeg opp. Treningsklær ligger klar, så det er rett ut på tur med bikkjedyret (ca. 30-40 minutter). Etterpå er det dusj, frokost og lesing av lokalavisa før jeg drar på jobb en gang mellom 8.30 og 8.45 (avhengig av hvilket transportmiddel jeg skal bruke).

Jeg bruker aldri slumreknappen. Jeg liker å ha god tid om morgenen, så jeg legger fram klær kvelden før. Og ordentlig frokost må jeg ha, ellers fungerer jeg ikke.

Nystekte baguetter på en hverdagsmorgen?? *rister på hodet* (og minnes moren som mente barna måtte få nydampede grønnsaker i matboksen hver dag)

Jeg lager også baguetter om morgenen, det tar null tid og smaker mye bedre enn skiver. Setter dem i ovnen når jeg står opp, og tar dem ut når jeg er ferdig på badet. Her også får det den ekstremt småspiste 6-åringen til å få i seg litt fornuftig frokost.

Vekkerklokka ringer klokka sju, og da må jeg opp. Treningsklær ligger klar, så det er rett ut på tur med bikkjedyret (ca. 30-40 minutter). Etterpå er det dusj, frokost og lesing av lokalavisa før jeg drar på jobb en gang mellom 8.30 og 8.45 (avhengig av hvilket transportmiddel jeg skal bruke).

Jeg bruker aldri slumreknappen. Jeg liker å ha god tid om morgenen, så jeg legger fram klær kvelden før. Og ordentlig frokost må jeg ha, ellers fungerer jeg ikke.

Wow, det var en frisk start på dagen! En gang i tiden prøvde jeg meg på spinning 7 om morgenene. Det ble litt for stressende for kroppen min, men jeg følte meg ganske flink.

Annonse

Klokkeradioen min slår seg på 06.15. Da rekker jeg akkurat "Bløffmakerne" på Radio Norge, og hører videre på nyheter og musikk et kvarters tid - mens jeg ligger i senga og våkner langsomt til liv.

Etter at jeg har vasket og kledd på meg, gjør jeg litt husarbeid, tar ut av oppvaskmaskinen, pusler litt rundt, smører matpakke og lager havregrøt. Så henter jeg aviser i postkassa og leser mens jeg spiser.

Jeg har veldig rolige morgenstunder, alene i huset og ingen som snakker til meg. Og dette er den tida på døgnet da jeg er mest opplagt til husarbeid.

Begynner på jobb kl. 0800, men det hender ofte at jeg ankommer 0730 og har kaffen klar til mine slaver.

Bløffmakeren. Kanskje det er tingen! Glede seg til noe om morgenen.

Det er akkurat en slik rutine jeg skulle hatt.

Jeg gjør som deg, slumrer så lenge jeg kan - og sovner _dypt_ igjen mellom hver gang klokka ringer. (hvert 5 min.)

Problemet er at jeg ikke klarer å være rask og effektiv og komme meg ut døra kjapt selv om jeg sover for lenge. Hjernen bruker lang tid på å våkne og fortelle kroppen hva den må gjøre for å komme seg på jobb..

Halleluja for fleksitid og mulighet til å ta igjen det tapte om kvelden.

Hvis jeg hadde hatt fleksitid ville jeg aldri fått gjort noe.

Jeg er også egentlig treg om morgenen, men så må jeg *sjokk* innse at jeg må stå opp for å rekke bussen, og jeg vet at jeg klarer å rote ting sammen på 10 minutter. Men det er ikke noe god start, og føler meg ikke vel med det.

Ok, det ser ut som du trenger noen svar fra dem som ikke erså flinke også - sånn for å balansere...

Jeg var som deg før jeg fikk barn som tvinger meg til å stå litt tidligere opp. Snoozer mange ganger før jeg står opp ;-)

I dag var jeg faktisk oppe 25 minutter før jeg måtte gå, men da klarte jeg å surre meg til å på nippen ikke rekke transportmidlene like vel, fordi jeg tenkte jeg hadde så god tid. Satte slumreintervallet på 4 minutter og slumret en del ganger, men ble litt raskere våken.

Bløffmakeren. Kanskje det er tingen! Glede seg til noe om morgenen.

Det er akkurat en slik rutine jeg skulle hatt.

Jeg synes Geir Schau er morsom, elsker flabbehumor. Morgenklubben med Låven & co, som består av Øyvind Låven, Henriette Lien og nevnte Geir Schau.

Bløffmakerne går ut på at alle tre serverer en historie, der bare en snakker sant. Så skal innringeren gjette hvem som ikke juger.

Men det morsomste på Radio Norge er egentlig værmeldinga, for den er så feil nesten bestandig. Jeg lurer på hvor de henter den fra. Det er ikke meningen at den skal være morsom, altså.

Jeg synes også det er gøy å se på værmeldingen på Nrk1 når Gislefoss jr. har den. Han er så søt når han nesten-smiler til slutt.

I dag var jeg faktisk oppe 25 minutter før jeg måtte gå, men da klarte jeg å surre meg til å på nippen ikke rekke transportmidlene like vel, fordi jeg tenkte jeg hadde så god tid. Satte slumreintervallet på 4 minutter og slumret en del ganger, men ble litt raskere våken.

''Satte slumreintervallet på 4 minutter og slumret en del ganger, men ble litt raskere våken.''

Hjelper det ikke å sette vekkerklokka så langt unna senga at du må opp av senga for å slå den av? Og da er det marsj ut på badet og ikke tilbake under dyna!

Med meg er det veldig forskjellig, ut fra hva jeg skal. Uansett mislilker jeg nå å ha altfor lite tid; hater å skulle finne frem klær når jeg er trøtt og stresset.

Husker da jeg var singel og fjerne stod opp 0830 og bar på jobb 0900 :).

Når jeg skal få barna av gårsde og meg selv klar til jobb vil jeg helst ha halvannen time.

''Husker da jeg var singel og fjerne stod opp 0830 og bar på jobb ''

Hvem var det Fjerne bar på jobb? Eller har du bar på jobben?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...