Gå til innhold

Tatovering, får ikke bruke t-skjorte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

12

• EnolaGay

8

• Lillemus

5

• Katt-ja

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det er nå sfo som har nektet for at han kan vise den fram.

Men, jeg er, som du ser av innlegget, helt enig med deg.

Barnehagen ved siden av har en helt annen policy.Her går de nesten for langt den andre veien (?). Her er det ikke snakk om et uskyldig navn, men hele overkroppen, og halsen, det er ild og flammer, djevelen og hodeskaller.

De tenker vel at barna er for små til at de behøver å gjøre noe med det (1 til 3 år)??

Det finnes vel en gyllen middelvei?

SFO ja, leste litt for der jeg, men uansett - de voksne er totalt på bærtur!

Gjest Psyk av alt

Hva de tillater i barnehagen ved siden av er helt irrelevant, det er ikke samme arbeidsplass.

Når en person tar en tatovering, så er det en del ting personen bør tenke gjennom. En av tingene er at em tatovering ikke vil passe som kleskodeks over alt. Så dette er noe han vil risikere å treffe på flere ganger i yrkeslivet.

Hvis de som har ansatt ham ikke ønsker at han skal vise frem tatoveringen, så må han respektere det. Det spiller da ingen rolle t han er svært hyggelig, det gjelder flertallet av de som har tatovering.

Hvor stor er den? Til sommeren kan han kanskje dekke den til med et plaster eller noe?

Han respekterer det han.

Han er ny i jobben og er ung og tør ikke gjøre annet en å nikke.

Men han synes det er dumt og skjønner ikke helt hva de reagerer på. Han synes det er dumt at de mener han har dårlig inflytelse på barna, jeg tipper at han ikke kommer til å jobbe der så lenge.

Jeg synes det er trist at de velger å fokusere såpass på tatoveringen, fordi han passer veldig godt i jobben og fordi det ikke er overflod av gutter/menn i dette yrket. Det gagner ikke barna for å si det slik.

Barnehagen ved siden av er helt riktig en annen arbeidsplass og jeg synes det er interessant å sammenligne disse.

Her går de heller litt for langt den andre veien.

Gjest Elextra

Rart. Tipper 80% av barna har pappaer med alskens blekk på kroppen. Her tror jeg mer det er kjerringer som ikke liker tatoveringer som endelig har fått utløp for motviljen sin.

80 % av barna har pappa med tatovering!? hehe, ikke tilfelle her vi bor, i hvertfall. Tatovering er ikke uvanlig, men det er absolutt mindretallet som har det.

Jeg liker ikke tatoveringer noe særlog, men ville absolutt ikke brydd meg om andatte i barnehage eller SFO har det.

Annonse

80 % av barna har pappa med tatovering!? hehe, ikke tilfelle her vi bor, i hvertfall. Tatovering er ikke uvanlig, men det er absolutt mindretallet som har det.

Jeg liker ikke tatoveringer noe særlog, men ville absolutt ikke brydd meg om andatte i barnehage eller SFO har det.

''80 % av barna har pappa med tatovering!? hehe, ikke tilfelle her vi bor, i hvertfall. Tatovering er ikke uvanlig, men det er absolutt mindretallet som har det.''

Samme her. :o) Jeg tror faktisk jeg kjenner flere kvinner enn menn som har tattiser gitt. Jeg synes det stort sett er harry og skrekkelig stygt, men det skulle være _ekstremt_ om jeg skulle reagert på at en ansatt i bhg, sfo eller skole hadde det.

Gjest Hulderen

Han respekterer det han.

Han er ny i jobben og er ung og tør ikke gjøre annet en å nikke.

Men han synes det er dumt og skjønner ikke helt hva de reagerer på. Han synes det er dumt at de mener han har dårlig inflytelse på barna, jeg tipper at han ikke kommer til å jobbe der så lenge.

Jeg synes det er trist at de velger å fokusere såpass på tatoveringen, fordi han passer veldig godt i jobben og fordi det ikke er overflod av gutter/menn i dette yrket. Det gagner ikke barna for å si det slik.

Barnehagen ved siden av er helt riktig en annen arbeidsplass og jeg synes det er interessant å sammenligne disse.

Her går de heller litt for langt den andre veien.

Er du sikker på at de fokuserer så mye på tatoveringen? Han ble jo ansatt. Det er bare snakk om en bagatell. Trives han i jobben, så bør ikke noe sånt få ham til å slutte.

Bruk heller denne episoden til noe positivt. Snakk med din sønn, og få ham til å skjønne at valg av tatovering er noe om kan få konsekvenser senere.

Jeg har ikke noe i mot tatoveringer, jeg har en selv. Men valgte en plassering som er lett å skjule ked klær, nettopp fordi den ikke passer å vise frem i alle settinger.

Gjest Psyk av alt

Er du sikker på at de fokuserer så mye på tatoveringen? Han ble jo ansatt. Det er bare snakk om en bagatell. Trives han i jobben, så bør ikke noe sånt få ham til å slutte.

Bruk heller denne episoden til noe positivt. Snakk med din sønn, og få ham til å skjønne at valg av tatovering er noe om kan få konsekvenser senere.

Jeg har ikke noe i mot tatoveringer, jeg har en selv. Men valgte en plassering som er lett å skjule ked klær, nettopp fordi den ikke passer å vise frem i alle settinger.

Det er ikke min sønn som har tatoveringen, men det skjønte du kanskje.

Bagatell og bagatell fru Blom. Den må dekkes til hver dag. Synes ikke det er en bagatell.

Gjest Hulderen

Det er ikke min sønn som har tatoveringen, men det skjønte du kanskje.

Bagatell og bagatell fru Blom. Den må dekkes til hver dag. Synes ikke det er en bagatell.

Ja, selvsagt skjønte jeg at det ikke er din sønn som har tatoveringen. Men for kameraten er det jo for sent å snakke om det, han har dn alt.

Du fortalte i hovedinnlegget at din 16-åring maser om å få tatovering, men at du til nå har sagt nei. Derfor foreslo jeg at du bruker denne hendelsen til å snakke med ham.

Gjest Psyk av alt

Ja, selvsagt skjønte jeg at det ikke er din sønn som har tatoveringen. Men for kameraten er det jo for sent å snakke om det, han har dn alt.

Du fortalte i hovedinnlegget at din 16-åring maser om å få tatovering, men at du til nå har sagt nei. Derfor foreslo jeg at du bruker denne hendelsen til å snakke med ham.

Han er snart 18 og har sluttet å mase, han har fått nei.

Jeg skjønner hva du mener ang "å bruke" situasjonen for å forhindre at han selv tar en tatovering.

Men jeg vil ikke gjøre det fordi jeg synes kameraten har blitt urettferdig behandlet.

Hva min sønn selv tenker, vet jeg ikke.

Min sønn ville tatovere "hardcore" på ryggen når han var 16. Han er glad nå for at jeg nektet.

Om han vil tatovere navnet sitt på underarmen...det stiller jeg meg ikke så negativ til, det er svært vanlig.

Men jeg betaler ikke for det, ikke fordi jeg er gjerrig, men jeg vil ikke ha det på meg senere, om han skulle angre.

Dessuten er det veeeldig dyrt!

''80 % av barna har pappa med tatovering!? hehe, ikke tilfelle her vi bor, i hvertfall. Tatovering er ikke uvanlig, men det er absolutt mindretallet som har det.''

Samme her. :o) Jeg tror faktisk jeg kjenner flere kvinner enn menn som har tattiser gitt. Jeg synes det stort sett er harry og skrekkelig stygt, men det skulle være _ekstremt_ om jeg skulle reagert på at en ansatt i bhg, sfo eller skole hadde det.

Her vi bor synes jeg man kan se et klasseskille når det gjelder tatoveringer. Det er nesten uten unntak de lavt utdannede som har slikt, og jeg har inntrykk av at det er flere kvinner enn menn som dekorerer seg på den måten:)

Annonse

Gjest Psyk av alt

Hvis noen mener at en tatovering overskygger personligheten til et menneske, da har de sannelig mye å lære! Tatovering eller ikke, det er da hvordan han er i forhold til ungene som teller.

Det er nettopp det jeg mener også, så det er trist å være vitne til dette, han synes det er dumt at de har sagt at han har dårlig innflytelse på ungene.

Gjest Psyk av alt

Her vi bor synes jeg man kan se et klasseskille når det gjelder tatoveringer. Det er nesten uten unntak de lavt utdannede som har slikt, og jeg har inntrykk av at det er flere kvinner enn menn som dekorerer seg på den måten:)

Slik er det ikke her.

Hva de tillater i barnehagen ved siden av er helt irrelevant, det er ikke samme arbeidsplass.

Når en person tar en tatovering, så er det en del ting personen bør tenke gjennom. En av tingene er at em tatovering ikke vil passe som kleskodeks over alt. Så dette er noe han vil risikere å treffe på flere ganger i yrkeslivet.

Hvis de som har ansatt ham ikke ønsker at han skal vise frem tatoveringen, så må han respektere det. Det spiller da ingen rolle t han er svært hyggelig, det gjelder flertallet av de som har tatovering.

Hvor stor er den? Til sommeren kan han kanskje dekke den til med et plaster eller noe?

''Hvis de som har ansatt ham ikke ønsker at han skal vise frem tatoveringen, så må han respektere det. Det spiller da ingen rolle t han er svært hyggelig, det gjelder flertallet av de som har tatovering.''

Det der syns jeg er en svært tøvete tankegang! Selvfølgelig er det personligheten som teller.

Det er nettopp det jeg mener også, så det er trist å være vitne til dette, han synes det er dumt at de har sagt at han har dårlig innflytelse på ungene.

Det er trist med voksne mennsker som ikke greier se forbi en tatovering, og som glemmer _personen_.

''Er du sikker på at de fokuserer så mye på tatoveringen? Han ble jo ansatt.''

Den dagen man kan spørre noen om de har tatovering før man ansetter dem, da er vi på ville veier! Det er jo ikke sikkert han gikk i t-skjorte den dagen han ev. var på intervju.

Rart. Tipper 80% av barna har pappaer med alskens blekk på kroppen. Her tror jeg mer det er kjerringer som ikke liker tatoveringer som endelig har fått utløp for motviljen sin.

At 80% har pappaer med tatovering tror jeg ikke et sekund. At noen har, men prosentandelen er ikke så enorm.

Gjest Hulderen

''Hvis de som har ansatt ham ikke ønsker at han skal vise frem tatoveringen, så må han respektere det. Det spiller da ingen rolle t han er svært hyggelig, det gjelder flertallet av de som har tatovering.''

Det der syns jeg er en svært tøvete tankegang! Selvfølgelig er det personligheten som teller.

Nå tror jeg du misforstod meg. Jeg sier at de aller fleste som har tatovering er hyggelige, så tådstarter trenger ikke å spesifisere det i forhold til denne gutten. Slik hun legger vekt på det, antyder hun at folk flest med tatoveringer IKKE er hyggelige.

Selvsagt er personligheten til en som jobber på SFO viktig, det sier seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...