Gå til innhold

Smuler på kjøkkengolvet

Anbefalte innlegg

Har bare erfaring med uttrekksfjøl fra hytteturer, og da blir det smuler på golvet (eller evt. inni benken og råtner der *grøss*)

Ja, vi tok ut de nederste skuffene en gang og måkte ut smuler :-( Men de var tørre da....

Men - da skulle jeg jo gjerne brukt den plassen til en ekstra skuff - hvis jeg går over til løs fjøl.

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''Ellers bruker vi også løs fjel som tømmes i kummen. Uttrekksfjøl = bøss på gulvet.''

Hm. Jeg har ikke tenkt på at det blir mindre smuler på golvet av løs fjøl. Noen smuler vil jo da havne på benken utafor fjøla, og disse kan jo også dette på golvet, men jeg ser at det kanskje er mindre sjanse for smuledryss da....

... forøvrig imponert over dol-mødrene som rengjør kjøkkengulvet hver dag eller endog flere ganger pr. dag.

... forøvrig imponert over dol-mødrene som rengjør kjøkkengulvet hver dag eller endog flere ganger pr. dag.

Jeg og. Fikk vanvittig dårlig samvittighet, fikk inntrykk av at normalen er å ta smulene med en gang - og det gjør absolutt ikke vi....

Gjest Nickløsheletida

Joda, det drysser ned på gulvet og jeg støvsuger der hver dag. Så ofte at mannen min spør om jeg driver og lufter bikkja mi igjen :)

Noen ganger lar jeg støvsugeren bare stå fremme fordi jeg vet at den må brukes igjen om kort tid.

''... forøvrig imponert over dol-mødrene som rengjør kjøkkengulvet hver dag eller endog flere ganger pr. dag.''

Hvis det er meg du sikter til så står kost og brett i en krok på kjøkkenet og det tar 10 sek å feie golvet langs kanten på benken der smuler og rusk samler seg. :o)

Annonse

Vi har så lite kjøkken at en mopp ville ta stor plass :-(

Men vi skal bli flinkere med ministøvsugeren - den står rett utenfor kjøkkenet.

Vi har ikke rare gulvflaten vi heller, derfor er det en grei sak å moppe over titt og ofte. Moppen står i en slags huk (ikke hjørne som jeg kalte det i forrige innlegg) så moppen står tilgjengelig og usynlig. En sånn huk (evt smalt langskap) skal jeg lage i mitt neste kjøkken også (kikker etter nytt husvære for tiden...;)

Gjest Hulderen

Vi har uttrekksfjøl, men jeg syns ikke det blir så mye smuler fra den. Når jeg tørker bort smuler, så holder jeg søppelbøtta under kanten, så smulene havner der.

Det blir selvsagt mer smuler på kjøkkenet enn i andre rom, men ikke mer enn at vi bare støvsuger en gang i uka. Og da er det ikke mye smuler det er snakk om, bare litt langs gulvlisten.

Har bare erfaring med uttrekksfjøl fra hytteturer, og da blir det smuler på golvet (eller evt. inni benken og råtner der *grøss*)

''Har bare erfaring med uttrekksfjøl fra hytteturer, og da blir det smuler på golvet (eller evt. inni benken og råtner der *grøss*)''

Næsj, smuler råtner ikke; de tørker og sprer seg ut over de underligste steder ;)

De eneste gangene jeg har opplevd råttent brød var i min au-pairkarriere i USA på medio 80-tallet (sjøl den gang tenkte jeg "Hva er det med dette brødet; det verken tørker eller mugner, det råtner, iiik!!")

Gjest Elextra

''Har bare erfaring med uttrekksfjøl fra hytteturer, og da blir det smuler på golvet (eller evt. inni benken og råtner der *grøss*)''

Næsj, smuler råtner ikke; de tørker og sprer seg ut over de underligste steder ;)

De eneste gangene jeg har opplevd råttent brød var i min au-pairkarriere i USA på medio 80-tallet (sjøl den gang tenkte jeg "Hva er det med dette brødet; det verken tørker eller mugner, det råtner, iiik!!")

Råtner var feil uttrykk, men har utvilsomt luktet mugg av slike brødfjeler på hyttetur *urk*.

Jeg bor i en 70 kvm leilighet og her ser alle gulvene ut som et stort kjøkkengulv! Det ser ut som jeg har spist brød/kbnekkebrød overalt, men det gjør jeg altså ikke. Sitter kun over bord med stor tallerken på kjøkkenet.

Ingenting sprer seg lettere og raskere enn smuler. Til og med i sengen min dukker de opp rett som det er! Antagelig spres de via klær og tær! ;)

Råtner var feil uttrykk, men har utvilsomt luktet mugg av slike brødfjeler på hyttetur *urk*.

Hehe, skjønner hva du meiner, men kunne ikke dy meg! Urovekkende nok hok har vi har noen disse brødene i handelen fortsatt; type billige, ferdig-oppskjærte brød av toast-typen, som har holdbarhet i et halvt år og som gjærer før de tørker / mugner.

Vel, det var dagens digresjon - de er neppe livstruende, men skumle nok ;-)

Gjest Elextra

Hehe, skjønner hva du meiner, men kunne ikke dy meg! Urovekkende nok hok har vi har noen disse brødene i handelen fortsatt; type billige, ferdig-oppskjærte brød av toast-typen, som har holdbarhet i et halvt år og som gjærer før de tørker / mugner.

Vel, det var dagens digresjon - de er neppe livstruende, men skumle nok ;-)

Ja, lignende forsøk skal visstnok være gjort med en McDonald's-burger *urk*

Annonse

Lært opp katten? Hunden her i huset sørger for at de fleste matrester forsvinner. Særlig praktisk da ungene var små og sølte mat :-)

he he, nei katten hjelper nok ikke mye til ;-) Må nok feie/vaske selv, men drar ikke frem støvsuger på daglig basis nei. Feiekost og brett gjør susen i hverdagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...